hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megállapodott az ÖRT és a médiatanács

Az MTE után az ÖRT-tel is megkötötte a társszabályozásról szóló szerződést a médiatanács. Az új médiaszabályozás által július elseje óta lehetővé tett szerződés értelmében maga a szakmai szervezet folytatja le a vizsgálatot a hatóságok helyett, ha kereskedelmi közleményekkel kapcsolatban érkezik panasz.

hirdetés

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) után az Önszabályozó Reklám Testülettel (ÖRT) is szerződést kötött a társszabályozásról a médiatanács. A reklámtestület panasz esetén a nyomtatott és az internetes sajtó, valamint a lekérhető médiaszolgáltatások területén járhat el kereskedelmi közleményekkel kapcsolatos ügyekben – a médiaszabályozás rendelkezéseit is magába foglaló magatartási kódexe szerint. A közigazgatási szerződést Megyer Örs, az ÖRT és Szalai Annamária, a médiatanács elnöke írták alá.

A társszabályozást vagy együttes szabályozást az új médiatörvény július elseje óta teszi lehetővé úgy, hogy a médiatanács szakmai szervezeteknek adhat felügyeleti – de nem hatósági – jogkört a jogszabály hatálya alá tartozó szektorokban, iparágakban, részterületeken működő személyekkel, vállalkozásokkal szemben.

A Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) közleménye szerint az ÖRT a határozatlan időre szóló szerződés szerint a médiaalkotmány 20. § (4)-(10) bekezdéseinek és a médiatörvény 24–32. §-ainak felügyeletére kapott felhatalmazást – kivéve a termékmegjelenítésre, a politikai reklámra és a műsorszámmal egyidejű támogatás közzétételére vonatkozó rendelkezéseket. A médiaalkotmány esetében ez a nyomtatott és internetes sajtóra, valamint a lekérhető médiaszolgáltatásokra, a médiatörvény esetében csak a lekérhető tartalmakra vonatkozik.

A társszabályozó szervezet olyan panaszok kivizsgálását végezheti, amelyek az emberi méltóságot, vallási vagy világnézeti meggyőződést sértő reklámra, tudatosan nem észlelhető hirdetési technikák alkalmazására, dohányárut, fegyvert, lőszert, robbanóanyagot, csak orvosi vényre kapható gyógyszert népszerűsítő reklámokra vagy a kiskorúak káros, illetve tisztességtelen befolyásolásával kapcsolatos reklámtartalmakra hivatkoznak.

A társszabályozás természetesen nem lép az ÖRT autonóm önszabályozó tevékenységének helyébe – amelynek alapja a Magyar Reklámetikai Kódex –, de kiegészíti azt annak a magatartási kódexnek az előírásaival, ami a melléklete az ÖRT és a médiatanács által szerdán megkötött közigazgatási szerződésnek. Bírságot az ÖRT nem szabhat ki, de például a nyilvánosság erejével a hatóságnál jóval hatékonyabban tud élni – írja a közlemény. A médiatanács a szerződésben meghatározott feladatok ellátásához anyagi támogatást is nyújt az ÖRT-nek.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés