hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az ötven felettiek tévéztek a nyáron

A Nielsen harmadik negyedévre vonatkozó, tévénézési szokásokat vizsgáló mérése szerint leginkább filmeket és sorozatokat szeretünk nézni, egyáltalán nem érdekelnek minket a kulturális műsorok, és reklámot is egyre kevesebbet fogyasztunk.

hirdetés

A Nielsen harmadik negyedévet vizsgáló mérési adataiból kiderül, hogy nagy meglepetésre a teljes lakosság körében június és szeptember között a két nagy kereskedelmi tévét nézték a legtöbben, 38,4 százalék volt az RTL Klub és a Tv2 közönségaránya ebben az időszakban, szemben a tavalyi azonos időszakra vonatkozó 39,6 százalékkal. A többi csatornatípussal való összehasonlításból látszik, hogy bár egyikben sincs drámai változás, ez az 1,2 százalékos csökkenés még így is a legnagyobb az ábrákat megfigyelve.

Az általános szórakoztató csatornák (Comedy Central, Cool Tv, Hálózat Tv, Pax Tv, Sorozat+, Story Tv, Tv6, Viasat3) közönségaránya 11,7 százalék volt 2010 harmadik negyedévében. Ez pont ugyanakkora, 1 százalékpontos elmozdulás a 2009-es adathoz képest, mint az országos kereskedelmi tévék esetében, csak itt éppen ellenkező előjelű: míg a nagy adók közönségaránya csökkent, addig a kábeleseké nőtt, még ha nem is nagy mértékben.

A közszolgálati csatornákat (m1, m2, Duna Tv, Duna II., Autonómia) egy átlagos napon a vizsgált időszakban a nézők 14,3 százaléka nézte, ami gyakorlatilag megegyezik az előző évi adatokkal. A tematikus csatornák közül legtöbben (7,3 százalék) filmcsatornákat néztek, ezeket a gyerek (5,5), az ismeretterjesztő (4,2), a hír (3,5), a sport (2,2), majd a zenecsatornák (2,1) követték. Óriási változás ezek között sem figyelhető meg, ugyanakkor az érdekes, hogy annak ellenére, hogy 2010 választási év, a hírcsatornák közönségaránya, még ha csak fél százalékkal is, de éppen, hogy csökkent 2009-hez képest.

Az idősebbek néztek legtöbben tévét

Az egy főre jutó napi átlagos tévénézési idő ugyanebben az időszakban a teljes lakosság körében 260 perc volt. Ez a közel négy és fél óra épp féllel több, mint egy évvel korábban. Korcsoportokra bontva érdekes, hogy a legtöbbet, 5 és fél órát az 50 év felettiek töltöttek tévézéssel június és szeptember között, ők átlagosan 330 percet ültek a képernyő előtt naponta, ami szintén fél órával több, mint egy évvel korábban. A 18-49es korcsoport a teljes népességhez képest 40 perccel kevesebbet, 226 percet nézett tévét a Nielsen mérései szerint.

Tudják mit néztünk idén nyáron

Sugárzási arányukhoz képest mozifilmet néztünk legtöbbet 2010 harmadik negyedévében: miközben a sugárzott tartalmak 10 százalékát tették csak ki az egészestés filmek, fogyasztásuk 17 és fél százalék volt a teljes kínálatban. Sorozatot, tv filmet a kínálattal nagyjából megegyező arányban (30 százalék körül) néztünk, mint amekkora a részben a sugárzásban helyet foglalnak ezek a műsortípusok.

Megjelenési aránya felett csak híreket és sportot néztünk még többet: míg sugárzási aránya a híreknek 4 százalék volt, fogyasztásuk aránya 8 és fél százalék volt a teljes lakosság körében. A sport-tematika sugárzási aránya 1,2 százalék, míg a teljes népesség körében fogyasztása jóval nagyobb, majdnem 4 százalék (3,7).

Ezzel szemben reklámokat jóval kisebb arányban néztünk, ahhoz képest, mint amekkora része volt a sugárzott tartalomnak (22 százalék, szemben a fogyasztott 16,2 százalékkal). Ennél még szembetűnőbb a különbség a kulturális, tudományos és művelődési témájú műsorok esetében: ennek a tartalomnak csaknem 12 és fél százalék az aránya a sugárzott tartalmak között, fogyasztása ennek szinte pont a negyede: 3,3 százalék.

A Nielsen által közölt adatok a következő csatornákra vonatkoznak: m1, RTL Klub, TV2, AXN, Cartoon Network, COmedy Central, Cool, Discovery Channel, Disney Channel, Duna TV, Fem3 (csak 2010-től), Film+, Hálózat TV, m2, Magyar ATV, Sport Klub, Story TV – TV4, TV6, Viasat3

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés