hirdetés
hirdetés
hirdetés

Barátok közt ellen megy a Megasztár

Hosszas kommunikációs előkészítés után, a Tv2 péntekre tette a Megasztár tehetségkutatót, így a csatorna a legfontosabb műsora péntek estére kerül.

hirdetés

Péntekre költözik, a korábban szombaton este főműsoridőben vetített Megasztár 5, a Tv2 tehetségkutató vetélkedője. A Tv2 kommunikációs gépezete hetek óta készíti elő a műsor menekülő útvonalát, mivel az RTL Klubon ugyanúgy szombaton főműsoridőben sugárzott X-Faktor nézettsége összességében jobb eredményeket mutat.

A Megasztár 5 még a tavaszi televíziós szezonban elindult, majd augusztus 28-án szombaton találkozott először a konkurens csatornán induló X-Faktorral. Az első négy szombat esti csata a Tv2 tehetségkutatójának drámai vereségével zárult. A Megasztár 5 augusztus 21-i adása a 18-49 évesek körében még 44,6 százalékos közönségarányt ért el, majd a következő héten, amikor már az X-Faktor volt az ellenfél, ez a mutató 22.9 százalékra esett vissza. Ezt követő három héten a Megasztár nem igazán tudott javítani ezen az arányon, az X-Faktor stabilan vezetett.

Az októberi Megasztár 5 adások már kicsivel jobban teljesítettek, október 9-én az X-Faktor már csak pár ezrelékes közönségarány-különbséggel előzte meg a Tv2 műsorát. Ennek persze elsősorban az az oka, hogy a Megasztár hosszabb, a nézők az X-Faktor után a Megasztárra kapcsolnak, az adat pedig a teljes műsorra vonatkozik. Nem beszélve arról, hogy a Megasztár 5 két hete élő adásokat ad, míg az RTL Klub csak ezen a héten indítja el a tehetségkutató élő részeit.

Elkészítő kampány

A Megasztár 5 áthelyezését a Tv2 hivatalos kommunikációjában azt állítja, hogy a nézők miatt helyezték át a tehetségkutatót. Mindezt vélhetően azzal készítették elő, hogy Friderikusz Sándor, a Megasztár 5 zsűritagja hetekkel ezelőtt élő adásban felhívást intézett a konkurens csatornához, azt mondta, sajnálja, hogy ilyen tehetséges énekeseket csak az ország egyik fele lát, mivel a konkurens tévécsatorna a Megasztárral egy időben sugározza hasonló műsorát. A televíziós azt javasolta akkor a RTL programigazgatójának üljenek le tárgyalni a műsorok áthelyezéséről.

„Vagy ők, vagy mi menjünk át más napra, és adjuk meg Magyarországnak, ami jár. Egyik fele is, másik fele is nézheti ezt is, azt is” – javasolta Friderikusz. A kereskedelmi média logikájával nehezen összeegyeztethető, ám kommunikációs szempontból jó húzásnak tekinthető felhívást a bulvármédia is átvette, a Blikkben, a Borsban is megjelentek cikkek Friderikusz felvetéséről, a Neo FM reggeli műsorában pedig telefonon kérdezték Friderikusz Sánort és Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatóját, aki minden médiumnak azt mondta, hogy szívesen tárgyal, de az X-Faktort nem helyezik át. A műsorok áthelyezéséről szóló tárgyalás természetesen elmaradt, az október 9-i adásban pedig Friderikusz bejelentette, hogy több mint százezren írtak neki, hogy legyen különböző napon a két vetélkedő.

Szintén a Megasztár 5 átpakolásának ágyaztak meg a közösségi oldalakon létrehozott csoportok, amelyekben azt kérték a tagok, hogy a két konkurens műsor ne egy időben menjen.

Bár ezek a kezdeményezések nem köthetőek egyértelműen a Tv2-höz, de nekik áll inkább érdekükben, hogy valamelyik műsor más időpontra kerüljön. Az egyik ilyen Facebook csoportot az Origo-hoz tartozó Női Lapozó hozta létre, ennek, több mint kétezer háromszáz tagja van,  a másiknak, pedig ennél is kevesebb, alig több mint kétszáz.

Kiss Péter, a TV2 programigazgatója a következővel indokolta a változtatást: „a Megasztár élő adásai nézők millióit szegezték a tévéképernyők elé, és büszkék vagyunk arra, hogy egyre többen kíváncsiak a műsorra. Bár az elmúlt két hétvégén egyértelműen a TV2 volt a nézettségi verseny győztese, nekünk nagyon fontos a nézők véleménye. Így hát megtettük a szükséges lépéseket és átszerveztük a produkciót, mostantól pénteken esténként tűzzük képernyőre a műsort. Bízunk a Megasztár kimagaslóan erős tartalmában és örömünkre szolgál, hogy mostantól még több néző élvezheti a Megasztár döntőjébe jutott tehetségek produkcióit.”

A Tv2 idei szezonjának legnagyobb költségvetésű műsora így péntek esti főműsoridőbe került, 20 óra 40 perces kezdéssel, így a műsor első fele éppen a Barátok közt ellenfele lesz.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés