hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bartha Máté nyerte a Capa-nagydíjat

A zsűri Kontakt című, katonai jellegű szabadidős tábort bemutató képriportjáért Bartha Máténak ítélte oda a 2018-as Capa-nagydíjat.

hirdetés

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ a magyar fotográfia területén kiemelkedő teljesítményt nyújtó alkotók munkájának elismeréseképpen 2014-ben alapította meg az 5 millió forint összdíjazású Robert Capa Magyar Fotográfiai Nagydíjat, melynek odaítéléséről a magyar és nemzetközi szakemberekből álló zsűri két lépcsőben döntött.

A tavaly októberben megnevezett három, egyenként 500+200 ezer forintos ösztöndíjban részesült alkotó elmúlt egy éves munkáját értékelve döntött végül a zsűri Bartha Máté projektje mellett. Így a fotográfus harmadikként vehette át a Capa-nagydíjat, és ezzel további 3 millió forintos pénzjutalomban részesült a Robert Capa születésének 105. évfordulója alkalmából rendezett ünnepélyes díjátadón, melyet október 17-én rendeztek a Capa Központban.

Bartha Máté 1987-ben született, a MOME-n és az SZFE-n is szerzett diplomát. Dolgozott korábban az Origónál és a Vs.hu-nál is videósként, jelenleg szabadúszó. A díjazott fotósorozat a Capa Központ oldalán nézegethető.

Bartha Máté: Kontakt - részlet a sorozatból
Bartha Máté: Kontakt - részlet a sorozatból

Ugyanekkor hirdették ki a jövő évi ösztöndíjasokat. A Capa-nagydíj 2019 első zsűrije Bánhegyesy Antal: Ortodoxia, Hajdú D. András: Szofi élete, valamint Hermann Ildi: Az utolsó túlélők – itthon maradt magyar zsidók hiányzó történetei című pályaművéért ítélte oda a fejenként 500+200 ezer forintos támogatással járó Capa-nagydíj ösztöndíjakat.

A három ösztöndíjas egy év múlva, 2019 októberében számol majd be a jövő évi zsűrinek projektje előrehaladtáról, és így közülük kerül majd ki a jövő évi nagydíjas alkotó, aki további 3 millió forintot vehet majd át.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés