hirdetés
hirdetés
hirdetés

BAT - bíróságra megy

A Napi Gazdaság szerint a bíróságon támadja meg a Birtish American Tobacco (BAT) Hungary a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) februári, másodfokú határozatát, amelyben összesen félmilliárd forintos büntetést szabtak ki egy téli promócióért. A hatóság nemcsak a dohánycéget, hanem két áruházat is megbírságolt.
hirdetés
A Kreatív Online az NFH elsőfokú határozat nyilvánosságra hozatala idején megírta, hogy a hatóság közel félmilliárd forint bírságot szabott ki több cégre tiltott dohányreklámért. Az NFH azt kifogásolta, hogy a BAT tavaly téli kampánya során hetven Spar és ötven Tesco üzlet előtt felállított standon - összesen ezerhatszáz alkalommal - azzal ösztökélte cigarettavásárlásra a fogyasztókat, hogy az ottani üzletben megvásárolt cigarettás dobozhoz különféle ajándékokat - öngyújtót, kávésbögréket - osztogattak. A megrendelő a BAT volt, a BTL-feladatokért pedig a HPS felelt.

A BAT Pécsi dohánygyárat 300 millió forintra bírságolták, a HPS-t százmillióra büntették, a Spart pedig 70 millióra. A Kreatív Online úgy tudja, hogy a téli promócióban részt vevő Tescóra később szabták ki az ötvenmilliós bírságot.

A másodfokú határozatot február 14-én hozta meg az NFH, amely a Pall Mall cigaretta téli kampányáért összesen 520 millió forintra büntette meg a cégeket. Az ügyben bírósághoz fordul a BAT, arról azonban nincs információnk, hogy a többi vállalat követi-e a dohánycég példáját.
 
A lap azt írja, hogy a megbüntetett cégek szerint az NFH a reklámtörvény gyengeségeit lovagolja meg, például azt a passzust, amely szerint eladási helyeken lehet árubemutatással tájékoztatni a vevőket a dohánytermékekről. A törvény ugyanis nem határozza meg pontosan, mit kell eladási helyen érteni, és azt sem, hogy hol a határ a vásárló tájékoztatása, a termék bemutatása és a reklám között.

Mint arról a Kreatív Online korábban beszámolt, dohányreklám ügyben a Legfelsőbb Bíróság idén precedensértékű döntést hozott. Eszerint a fogyasztók hozzájárulásán alapuló és a számára kiküldött reklámküldemény nem minősül közzétett reklámnak, vagyis a reklámtörvény értelmében az ilyen promóció megengedett.
 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés