Egyelőre hagy maradjon az (-:
Én egyébként azt gondolom, hogy például a címlapkoncepciónk, ami körülbelül egy éve fut, miszerint szakmai szereplőket teszünk a lap elejére, "sztori"-ba helyezve, az legalábbis újszerű mind a szakmai lapok közt, mind általában a hazai magazinpiacon. Nyilvánvaló, és valójában ez a válasz a kérdésedre, hogy ez az egész piac meglehetősen "konzervatív", ezért általában kis és megfontolt lépésekben lehet haladni.
2006. 04. 04., 17:16
#
A formai újításokra tudnál példákat mondani? Vagy amíg meg nem látjuk, addig top secret titkok?:)
Mire gondolsz? Újságírói szempontból valóban "konzervatívak" vagyunk, a szó szakmai értelmében, ezen nem kívánunk változtatni. Ha formai újításokra, új műfajok bevonására gondolsz, azon folyamatosan gondolkozunk.
Szia HK,
1, az alternatív médiaumokkal eddig is igyekeztünk fogllakozni - nézd meg például a Mustra rovatunkat, gyakran jelennek meg benne ilyenek - és ezután is nagyon oda tervezünk figyelni rájuk.
2, Na, a "körkép" szó az, amit én személy szerint kevésé szeretek, mert általában olvasói szempontból élvezhetetlen cikkeket eredméynez - a témával amúgy elképzelhető, hogy foglalkozunk majd, igyekszünk majd a fogást - érttsd: konfliktust - keresni rajta/benne.
2006. 04. 04., 17:07
#
És nem koncepcionálisat?
A Kreatívnak úgy gondolom valamilyen szinten élen kellene járnia abban is, hogy pl. a nyomtatott sajtóban megjelenő trendeket önmagán bemutassa. Nekem eléggé konzervatívnak tűnik a lap ebből a szempontból. Nem kísérletezik.
1. Várható-e, hogy körüljárja a Kreatív az alternatív médiumok piacát?
2. Lesz-e szerencsejáték-ipari körkép a marketing szempontjából?
Persze semmi önös szándék nincs a kérdésben...;-))
nem, a címlapkoncepció alapvetően nem változik, szerintem is nagy hiba lenne - a kisebb újításokról persze péter dönt majd. a második kérdés: nem, egyelőre nem tervezem.
Kedves Amarant,
Ez most kérdés vagy kijelentés? Ha kérdés: Én azt szeretném, hogy arra használják, hogy tájékozódjanak belőle a világról és a szakmáról. Szerintem vannak akik ezt is várják tőle, és persze nyilván vannak olyanok is, akik a fényképüket keresik benne. Én azt gondolom, hogy a mi dolgunk az, hogy valaki akkor legyen benne, ha olyat csinál, ami fontos és úgy jelenjen meg, hogy az fogyasztható és infomatív, ne adj isten szórakoztató legyen.
nyilván megpróbálja mindenki asaját kommunikációs céljainak megfelelően irányítani a lap tartalmát, de azt egyedül és kizárólag a szerkesztőség szabja meg. csak olyan lapba presztízs bekerülni, ahol a tartalom minőségi.
Mint ahogy kötelező irodai berendezés maga az újság, ha valaki magát kommunikácsió szakembernek nevezi, vagy reklámcéget üzemeltet, ott kell lennie...
na de ki az aki tényleg arra használja, amire ti szánjátok?
Kedves ex és jövendőbeli. Ha már arról esett szó, valóban úgy gondoljátok, hogy a magyar reklámszakemberek ezt az újságot arra használják, hogy tájékozódjanak, vagy arra, hogy megnézzék, benne vannak-e. Tehát presztízskérdés benne lenni, ennyi. Minél több oldalon.
(Ez független attól, hogy nektek mik a szándékotok... mer az ugye lehet nemes...)
Szevasz. Óh igen, az nagy kedvencünk volt, igazi elegáns topik:) Én azt gondolom - aztán majd válaszol az új főszerk. -, hogy a kreatívnak nyilvánvalóan informatívnak, információgazdagnak kell lennie, a cikkekből ki kell rajzolódjanak a trendek, hogy az a szakember, aki hétvégén a kezébe veszi, egy sor dolgot innen tudjon meg. Nem utolsósorban azonban szórakoztatónak kell lennie, hiszen ez egy magazin. Igen, mi reklámszakmáról írunk, nyilván cél, hogy ne ostobaságok legynek a cikkekben, de a kreatív nem egy kőkemény szakmai folyóirat, hanem a kommunikációs szakma lapja, igen, egy magazin. é.
Szia Frisbee, egyetértek veled: Én úgy gondolom, hogy elősorban az újságírás a szakmánk, ennek a szabályait kell betartanunk, ehhez kell a legjobban éretnünk. én ezt is várom el elsősorban, mindnekelőtt és kompromisszummentesen a kollégáimtól. Emellett természetesen, mivel egy - illetve tudlajdonképpen több - szakmáról írunk, abban is a lehető legjobban otthon kell lennünk. Az azonban nem gondolom, hogy a Kreatív újságíróinak reklámszakembereknek kell lenniük. Nem az a munkájuk.
Is-is. Előssorban a "szubjektív" taralmakban - reklám és médiakritika - tervezünk apróbb változtatásokat, amelyek lényege az, hogy jobban elkülönítsük egymástól az újságban ezeket a tatalmi elemket a klasszikus "újságírói" műfajoktól. Mindez a design aprób frissítésével történik majd, de kisebb tatralmi változásokat is hoz.
2006. 04. 04., 16:45
#
Sziasztok. Ha jól emlékszem, volt egy elhíresült topik itt a Kreatívon arról, hogy mennyire is szaklap a Kreatív... Konkrétan Román Balázst is anyázták.
Nekem továbbra is az a kérdés, miért kellene úgy szakmainak lennie a Kreatívnak, ahogy azt sokszor számon kérik rajta. Hiszen a Kreatív újságíróinak szakmája az újságírás.
Ahogy a közéleti, politikai lapoknak sem kell politikusokat foglalkoztatni, úgy itt sem csak az írhat releváns dolgot le, aki egyszer már volt reklámszakember...
Ez mondjuk nem is kérdés volt, de azért szívesen olvasnám a véleményeteket...
7 év nagy idő..:) akárhogy is, már 1997 óta (két év kihagyással) foglalkoztam a lappal, ezalatt sok minden történt, úgy éreztem, éppen ideje új kihívások után nézni. Amúgy egy lapnak sem árt néha a friss lendület. Szóval ez jó.:)
Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.