hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bevásárol a Deutsche Telekom

Százszázalékos részesedést szerezhet a harmadik legnagyobb lengyel mobilszolgáltatóban a Deutsche Telekom.

hirdetés

Megállapodott a Deutsche Telekom a Vivendi-vel és a lengyel Elektrimmel abban a régóta húzódó vitában, hogy ki rendelkezik a lengyel Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) mobilszolgáltató 48 százalékos tulajdonhányadával. A Deutsche Telekom most 1,4 milliárd eurót fizet a két társaságnak a részvénycsomagért.

Az ügylet következtében a Deutsche Telekom 100 százalékos tulajdonosává válhat Lengyelország harmadik legnagyobb mobilszolgáltatójának. Korábban már rendelkezett a PTC részvényeinek 49 százalékával, azonban egy 2005-ös – a 48 százalékos részvénycsomagra vonatkozó – vásárlási opció 700 millió dollár értékű lehívásának jogossága körüli viták a mostani megállapodásig nem tették lehetővé annak tisztázását, ki is valójában a vállalat többségi tulajdonosa.

A mostani egyezmény értelmében a Deutsche Telekom által kifizetett teljes vételár 2,1 milliárd euróra nő, ebből 1,25 milliárd eurót fizet a Vivendinek. Az Elektrimnek utalandó összeg lehetőséget ad a lengyel vállalatnak, hogy kikerüljön a csődeljárás alól és visszafizesse tartozásait. A fennmaradó 3 százalékos részvénycsomagot a Deutsche Telekom annak a két vegyesvállalatnak a felvásárlásával szerezheti meg, amely a Vivendi, illetve a lengyel Elektrim tulajdonában van.

A PTC által Era néven működtetett mobilszolgáltató piaci részesedését (29 százalék) és árbevételét tekintve a harmadik legnagyobb Lengyelországban. A vállalat előfizetőinek száma az elmúlt 12 hónapban 200 ezerrel, 13,3 millióra csökkent.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés