hirdetés
hirdetés
hirdetés

Publicisztika

Bizonyított gyökér

A te vécéd is kibeszél a hátad mögött? Az enyém még konokul tagad, de ha kiderül, hogy besúgó volt, én letömöm a toalettkacsát a torkán. Legfeljebb büdi lesz, amitől apró kínai gyerekek nőnek a kagylóra, de ezeket elintézi az Ambipur. Hagyjuk egy percre a reklámetikai vádaskodást és a hasonló komor témákat, szórakozzunk felhőtlenül. Mint azon a régi műsoron, amelyben bénagyerek felborul a biciklivel, apuka meg röhögve filmezi.
hirdetés
Eszkimó asszony anyázik
Álljon fel, aki egyáltalán látott már indián asszonyt. Westernfilm nem ér. Most pedig jelentkezzen, aki ezen belül olyan indián asszonyt látott, aki klimaxtünetektől szenvedett! Senki? Na látják. Mert az indiánasszonygyökér kivonatától az mind elmúlik, ezért egyen mindenki indiánasszonygyökeret, vagy ha az nincs a közelében, akkor gyökértartalmú tablettát. Vagy menjen le az aluljáróba, és egyen indián asszonyt. Aki esetleg mégis látott ilyen szerencsétlen rézbőrű nőt, az… az ne vegyen Klimapur tablettát, elég, ha a maradék megveszi. Fogalmam sincs, hogy ez az ötlet hol született, belföldön-e vagy valahol a távolban. (Ahogy azt se tudom, hogy egyáltalán létezik-e az indiánasszonygyökér, és ha netán mégis, akkor mi az igazi neve, és mi köze a tablettához.) Pedig egy kérdésem lenne az alkotókhoz: látott-e már valamelyikük leprás eszkimót? Amelyik nem, az legyen szíves egy hörpintésre kiinni ezt a korsó meleg fókazsírt. Különben lerohad az arca.

A nyugodt klimax mellett még fiatalabbnak is akar kinézni a modern nő, ha a fentieket már benyelte: jöhet a Nivea Visage New Skin, ami – aszongya – bizonyítottan tíz évvel megfiatalít. Az már döfi. Micsoda kísérletsorozat állhat a kutatás mögött! Negyvenévesek százai, akik most harmincévesek, tízéves pancsoló kislánnyá varázsolt egyetemisták, és számtalan tíz éven aluli gyermek, aki egyszerűen eltűnt, amikor bekenték a New Skinnel, és csak évek múlva fog újra megszületni. Vagy személyi okmányok, amikről mind leviszi a tintát a New Skin, aztán be lehet írni az új dátumokat.

Persze az aprólékos magyarázat – miért nem igaz, amit állítunk – biztos megtalálható a csomagoláson, meg a képernyő sarkában is megjelenik ilyenkor néhány másodpercre pár flekk mentegetőzés. De hát ha ezt esélyem sincs elolvasni, akkor hadd legyek nézőként éppolyan nagyvonalú, mint aki idetervezte ezt a mondatot, és hadd nevezzem őt hazudósnak.

Medve és kígyó
Azt az embert nem nevezem semminek se, aki a „maci hohes C-vel tanítja angolra a kisfiút” című versenymunkával került ebbe a válogatásba. Hogy tudniillik azért mild, mert a mild könnyűt jelent, márpedig a hohes C könnyű a gyomornak, amit így nem kell ráírni magyarul. Ja, és ha már a gyomorkímélő finomságoknál tartunk: ugye mindenki értesült arról, hogy a Jogobella már duplán gyümölcsös? Na és a duplagondol kifejezés ismerős még, vagy már a Big Brother is csak egy tévéműsor?

De legalább maci. A maci egy jóravaló figura – a sunyi pofájú Coccolino-maci kivétel –, macival reklámozni félsiker, talán félrészegen megérthető a lusta és/vagy buta kreatív, aki kitalálta ezt. A legfurcsább reklámfigura mostanában – a rózsaszín Kenó-majmon kívül – alighanem a Matáv internetkígyója. Egy életre keltett hálózati kábel. Na, ezen nem koptatta el senki az agyát… bár lássuk be, ha kitaláltak volna helyette egy rózsaszín majmot, azzal se lennénk beljebb, így meg legalább egy rózsaszín majommal kevesebb van. Viszont afelől vannak kétségeim, hogy a hálókábel szimbóluma lehet az internetezésnek. Amit reklámoz – a Nyílt Internet program – pont a kezdőknek szól, akikből azonban ez a kábel semmit se húz elő; én például internetezek eleget, de így is igen ritkán találkozom a kígyó fejével, és ha mégis, akkor az bősz szentségelés közepette következik be, mely szentségelések alkalomadtán épp a Matávnak címeztetnek.

Persze a nemzeti telefontársaságot ostorozni mindig jólesik, de erre reklámfronton kevés az alkalom – hiába, ahol a tőke, ott a tudomány. Most például ez a piaci attrakció, miszerint tessék a friss percekből, ropogósak a percek. Kettő okból tetszetős a dolog: az egyik, hogy miután a Vodafone-nak bejöttek az úgynevezett színészek, most itt is egy efféle játszik, a másik, hogy az alapállás a legősibb marketinghelyzetet ábrázolja: a piacot. A piac kellemes hely, kimegy az ember csak úgy nézelődni, aztán jól telepakolja a kosarat malaccal, folyami hallal meg laskagombával, és közben még beszélgethet is, hagyományos emberi kontaktus, élőszó meg minden, amit online nem lehet beszerezni. De nem is ez a lényeg, hanem hogy egy ilyen reklámmal a hirdető legalább azt bevallja, hogy el akarja adni a termékét. Nem azért kommunikál, hogy megmentsen a vízkő okozta özönvíztől, nem is azért, hogy el ne vigyen a klimax. Megmondja őszintén, hogy ő a kofa, és én vagyok a kedves vevő. Van egy réteg – a felnőttek –, akik értékelik ezt a felütést.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés