hirdetés
hirdetés
hirdetés

Botrány! A Kreatív a bulvárban dagonyázik

Mennyien szoktunk rá a Mónika-showra? Mit köszönhetünk Zámbó Jimmynek? Hogyan hozhat ki egy márka a legtöbbet a bulvármédiából? Konferenciát szervez a Kreatív média- és reklámszakmai portál és magazin a bulvár térhódításáról. 

A bulvár megítélése nagyon ellentmondásos a hazai médiaiparban. A magát értelmiségnek tekintő kör általában lesajnálóan, egy-egy médiatermék rossz minőségére utalva használja ezt a megnevezést és azt próbálja bizonygatni, távol áll a könnyed műfajtól. Eközben az olvasottsági, nézettségi adatok azt mutatják, az utóbbi tíz évben gyakorlatilag a teljes médiapiacot átrendezte a bulvár. Az online média térhódításával a tabloid műfaj jellegzetes feldolgozásmódja, a magát komolynak nevező médiumoknál is megjelent. Éppen ezért magát sodorja üzletileg nehéz helyzetbe az a márka- vagy médiatulajdonos, aki nem ismeri meg a bulvár sajátos logikáját.

A Kreatív Bulvár & Business konferenciája elsősorban marketingeseknek, médiatervezőknek és médiacégek vezetőinek szól, de a média működése iránt érdeklődőknek is hasznos lehet.

Mit nézünk? Hogy hirdessünk?

Hogyan nőtt a bulvár tematika fogyasztása az elmúlt 5-10 évben és mely márkák és cégek használták ki a leginkább a bulvárban rejlő lehetőségeket? A konferencia első felében az olvasói és a hirdetői trendeket mutatjuk be, Melles Katalin, Kovács Márton és Máth András előadásában.

Szó lesz arról is, hogyan használhatja ki egy márka a leginkább a könnyed műfajú médiatartalmat, Lenkei Anikó, a Allianz marketingigazgatója személyes pozitív és negatív tapasztalatain keresztül ad tanácsot marketingeseknek.

A termékelhelyezés vajon mi?

A hamarosan elfogadott médiatörvény várhatóan engedélyezi a tévéműsorokban a termékelhelyezést és lazul a műsorszponzoráció, a márkázott tartalom szabályozása is. Milyen jogi szabályok vonatkoznak erre a kommunikációra? Milyen lehetőségei vannak a márkáknak? Erről beszél majd Kaszó Klára az RTL Klub jogi vezetője, valamint gyakorlati példákat mutatnak be médiaügynökségi vezetők.

Mire jó egy celeb?

Sok márka sztárokkal népszerűsíti termékeit. Mit hozhat egy celeb egy brand számára? Milyen veszélyforrások vannak? Hogyan érje el egy márka, hogy egy híresség úgy viselkedjen, hogy az jót tegyen a márkának? Hogyan kerülhet be egy cég a bulvármédiába pozitív kontextusban? Gyakorlati példákon keresztül beszél a témáról Rubin Kata, a Red Lemon vezetője és Gosztonyi Csaba, a Carbon Group feje.

Mit üzen a Velvet a Népszabadságnak?

Az online média alaposan elmosta a különbséget a magát szeriőznek tartó kiadványok és a bulvármédia között. Minek köszönhető az online bulvárosodása? Mennyire veszítették el jelentőségüket a klasszikus médiamárkák? Milyen tartalomfogyasztási trend várható? Milyen szerepe van a „komoly” és a „bulvár” médiának a jövőben? A kérdésekről az Index egyik alapítója, Gerényi Gábor tart előadást.

Milyen vizuális világot teremtettek a tömegműsorok?

A kereskedelmi tévék megjelenése új vizuális világot teremtett. Milyenek a hazai valóságshow-k, a bulvárhíradók, és más kereskedelmi tévés tömegműsorokok? Milyen hatással van mindez a fogyasztókra? A magyar tévék bulvár arcáról Réz András esztéta beszél majd.

Merre halad a hazai bulvár?

A legfontosabb hazai bulvármédiumok hosszú ideig a műfaj barátságosabb típusát importálták, az online médiában viszont az utóbbi időben megjelent az élesebb, a sztárok magánéletébe jobban belemászó irányzat is. Mekkora a létjogosultsága az egyik vagy másik stílusnak? Milyen esélyei vannak az online bulvárnak? Milyen hazai jövő előtt áll a műfaj? A kérdésről a legnagyobb hazai bulvármédiumok vezetői beszélgetnek: Hajdú Péter, a Tv2-n futó Frizbi házigazdája, Körmendi Gábor, a Juj.hu alapítója, Murányi Marcell a Blikk főszerkesztője és Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője.

A konferencián szó lesz még a bulvármagazinok alaptípusairól, a Tv2 sztárépítési praktikáiról, a Blikk márka felépítéséről, továbbá a politikai és a bulvármédia viszonyáról is.

A Bulvár & Business részletes programja elérhető itt!

(forrás: Kreatív Online)

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés