hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bővítette szolgáltatásait az AGB

Copy Service névre keresztelt mintareklám-szolgáltatással, Pictar fedőnévre hallgató, négy tévécsatorna műsorát és nézettségét egyidejűleg megjelenítő multimédiás szoftverrel, valamint vadonatúj internetes honlappal fejlesztette szolgáltatásait az AGB Hungary.
hirdetés

Bővítette szolgáltatásait az AGB
Copy Service, Pictar videorendszer és új céges honlap

[2000.04.25.]

Copy Service névre keresztelt mintareklám-szolgáltatással, Pictar fedőnévre hallgató, négy tévécsatorna műsorát és nézettségét egyidejűleg megjelenítő multimédiás szoftverrel, valamint vadonatúj internetes honlappal fejlesztette szolgáltatásait az AGB Hungary.

Egyelőre még csupán vízió, de pár éven belül akár már valósággá válhat, hogy a tévék vezetői, a hirdetők és a közélet szereplői a komputerük előtt ülve, a sugárzással egy időben követhetik nyomon a filmek, hirdetések és kampánybeszédek nézettségi adatait. A Pictar elnevezésű új nézettségi adatelemző program már efelé közelít. Az információk egyelőre csak pár órával később jutnak el a megrendelőkhöz CD-n.

Vizuális nézettség
A Pictar videorendszer a legkorszerűbb számítógépes technológiára épül. Nemzetközi szinten is újdonságnak számít, hiszen hazánkat megelőzően eddig két országban mutatták be a piac szereplőinek. A Pictar segítségével a megrendelők hozzáférhetnek az általuk – a lehetséges hatból: m1, m2, Duna Tv, tv2, RTL Klub, ATV – megrendelt négy hazai televíziós csatorna kép- és hanganyagához, illetve a felvételekkel egy időben mért percenkénti nézettségi információkhoz. Négy csatorna videofelvételével párhuzamosan, percenkénti bontásban követhetjük nyomon a nézettségi (AMR, rating) adatokat hét célcsoportra, grafikonos formában, valamint a közönségarány- (SHR, share) adatot a teljes népességre, szintén grafikonos megjelenítésben. Természetesen a televíziós csatornákat, illetve a célcsoportokat az ügyfél maga választhatja ki az AGB-adatbázis kínálatából.
Az új szolgáltatás révén a műsorok felvételei és a hozzájuk tartozó nézettségi adatok egyidejűleg elemezhetők, prezentálhatók. Az elkészített anyagot CD-n rögzítik, ezáltal biztosítják a megfelelő kép- és hangminőséget. A Pictar videorendszer elsődleges felhasználói célcsoportját a műsorkészítők, producerek, műsorszerkesztők, programigazgatók, televíziós topmenedzserek, reklámügynökségek, televíziók reklámértékesítői, hirdetők, szponzorok, politikai pártok és intézmények alkothatják.
A Pictar új típusú elemzést tesz lehetővé a felhasználók számára: a műsor, illetve a vetélytárs műsorok tartalmát digitális videofelvételek segítségével tekinthetik meg, a nézettség alakulását pedig könnyen áttekinthető grafikonok segítségével vethetik össze egymással. Így a felhasználók gyors, pontos és minőségi képet alkothatnak a csatornák, illetve műsorok közötti versenyhelyzet alakulásáról, tartalmi elemzéseket végezhetnek, és ügyfeleik részére prezentálhatják az eredményeket.

Átfogó versenytárselemzés
Az AGB másik új, digitális televíziós reklámfigyelési ajánlattal is megjelent a piacon. Ez a mintareklám-szolgáltatás, más néven Copy Service, mely lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók 24-48 órán belül értesüljenek egy adott termékosztályon belül az új kompetitív reklámok megjelenéséről, valamint további egy munkanapon belül megtekinthessék a mintareklámok másolatait.
A Copy Sevice-hez kapcsolódó napi értesítések széles körű információt nyújtanak a reklámkampányokról, a tévében és a sajtóban megjelent reklámok esetében feltüntetik a hirdető nevét, a kampány első megjelenésének helyét, időpontját, a kampány hosszúságát és egyéb paramétereit. Amennyiben a megrendelő úgy dönt, hogy ezt mihamarabb megtekintené, akkor az AGB a megrendeléstől számított egy munkanapon belül hagyományos vagy digitális formátumban elküldi a mintareklámok másolatait.
A Copy Service igénybevételével bármelyik reklámügynökség átfogó versenytárselemzést végezhet ügyfele számára, amelynek segítségével látványos prezentációk készítésével teljes képet adhat arról, hogy más, azonos termékosztályhoz kapcsolódó konkurens reklámok esetében milyen elemeket (például kép, hang, szín) használnak a fogyasztó figyelmének megragadására. A reklámblokk vagy a műsorkörnyezet bemutatása hivatalos igazolásul is szolgál a megbízó számára. A felhasználók saját könyvtárat hozhatnak létre a kért termékek vagy termékcsoportokhoz kapcsolódóan.
A Copy Service közvetlenül a hirdetők számára is hasznos információt jelent, ugyanis lehetőségük van utólagos, de még friss ellenőrzésre, továbbá naprakész konkurenciafigyelésre, esetleg új, még ismeretlen termék bevezetéséről is tudomást szerezhetnek.

„Telemonitor”-tól a „SuperMidas”-ig
A Copy Service és a Pictar az AGB hagyományos kínálatát egészítik ki. Minden a televíziós csatornák és műsorok közönségének műszeres méréséből indul ki. A TeleMonitor médiaszoftver a műsorok és idősávok elemzésével lehetővé teszi a nézői szokások regisztrálását. A TeleSpot+ a reklámfilmek nézettségi adatait dolgozza fel, és így az egyes kampányok végigkísérhetők.
A Kubik valószínűségi adatbázisból kiinduló, televíziós kampánytervezésre alkalmas program. Ez a szoftver a múltbéli nézettségi adatok, illetve műsorstruktúra alapján lehetőséget ad a közeljövőben várható tévénézői viselkedés becslésére és a televíziós médiaterv elkészítésére spot-by-spot szinten. A Strike szoftver a Kubik részeként az optimális tervek keresésében és készítésében nyújt hatékony segítséget, lehetővé teszi, hogy a reklámhelyeket különböző változók mentén (például Effective RCH, GRP) minél optimálisabban választhassuk meg.
Az AGB Hungary tavaly ősszel vezette be a SuperMidas programot, miután átvette a szoftver hazai forgalmazói jogait a BMRB Internationaltől. A SuperMidas segít abban, hogy a felhasználók megkeressék a lehető legjobb csatorna- és napszakmegoszlást a készülő tervükhöz, amit azután az előző négy szoftver alkalmazásával tovább finomíthatnak.

V. G.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés