hirdetés
hirdetés

Brandchannel – a Google a legerősebb márka

2003-02-14
A Google internetes keresőprogram, a PC-gyártó Apple, és a Coca-Cola a három legnépszerűbb márka a világon - áll az amerikai Brandchannel márkatanácsadó cég márkaszavazásának végeredményében.
A 2002-es toplistát a tanácsadó cég a szaklap előfizetőinek szavazatai alapján állította fel. A fogyasztók 15 százaléka a tavalyi márkaverseny negyedik helyezettjére, a Google internetes keresőprogramra adta le a voksát. A márkanév elterjedtségét talán az érzékelteti a legjobban, hogy az angolban egyre terjed a „to Google" ige a keresés egyfajta szinonimájaként.

A második helyre 14 százalékkal a tavalyi győztes, az Apple-brand került, a harmadik helyen a szavazatok 12 százalékával a Coca-Cola végzett. A kólagyártó márkaneve egyébként a BusinessWeek magazin és az Interbrand felmérésében évek óta az első helyen áll.

A toplista első tíz helyezettje között ötödikként az Ikea szerepel, a svéd céget a Nike sportszergyár, a Nokia mobiltelefon-készítő, illetve a BMW autógyár követi, és tizedik helyre a svéd Absolut került. Az európai márkaranglista legjobbja a finn Nokia, az IKEA, majd a BMW következik. A BMW Európában rögtön két márkanevet is a magáénak tudhat: a harmadik legnépszerűbb ugyanis a MINI kisautó lett, míg az anyacég, maga a BMW a negyedik helyen végzett.

(forrás: Figyelőnet)
hirdetés
hirdetés