hirdetés
hirdetés
hirdetés

Búsulnak a tengerentúlon

Rosszabb a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban az elemzői várakozásoknál, és az Obama-kormányzat megítélése sem túl fényes. Vajon milyen lesz a karácsony?

hirdetés

A várt javulás helyett romlott októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban. Az amerikaiak főként a jövedelmi viszonyok alakulása miatt aggódnak, és igen kritikusan viszonyulnak a kormányzati gazdaságpolitikához a pénteken megjelent adatok szerint.

A Reuters hírügynökség és a Michigan állami egyetem közös felmérése szerint a fogyasztói hangulatot kifejező mutató októberi előzetes értéke 67,9 pont. Elemzők arra számítottak, hogy az index 69,0 pontra emelkedik a szeptemberi 68,2 pontról. A mutató ehelyett július óta a legalacsonyabb értékre csökkent.

A jelenlegi gazdasági helyzet megítélését kifejező almutató tavaly november óta a legalacsonyabb szintre esett, a jelenlegi személyes jövedelmi viszonyok, illetve a jövedelem jövőbeni alakulásának megítélése pedig a történelemi mélypont közelébe zuhant.

Borúlátást jelez az is, hogy a fogyasztók véleménye a kormányzati gazdaságpolitikáról most októberben a legrosszabb az Obama-kormányzat hivatalba lépése óta.

Befektetők és gazdasági elemzők fontos mutatónak tartják a fogyasztók hangulatát és várható magatartását jelző indexet, főként azért, mert az amerikai gazdaság teljesítményének több mint kétharmada a fogyasztói kiadásokból áll össze. Az indexnek különösen az őszi hónapokban, a karácsonyi bevásárlási szezon közeledtével tulajdonítanak nagy jelentőséget. Ezek után kíváncsian várjuk, hogy milyen hatással lesz ez a hangulat a reklámpiacra.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés