Cannes - játék a nagydíj
2004-06-28
A Sony PlayStation szpotja nyerte a Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál legnagyobb nagydíját, a filmes Grand Prix-t.
Sokan úgy látják, hogy a mostani cannes-i díj nemcsak a TBWA kiváló munkájának elismerése, hanem annak az észrevétele is, hogy egyre nagyobb a digitális játékok kulturális jelenléte és hatása - írta az AdAge.com. “Ami engem végül a Mountain felé billentett, az a zene rendkívüli használata volt, és az, hogy ez egy igaz globális reklám. A metafora teljesen egyértelmű” - mondta Linda Kaplan Thaler, a zsűri tagja, a Publicis Groupe-hoz tartozó Kaplan Thaler ügyvezető és kreatívigazgatója. A “Fun, anyone?” szlogennel futó kampány alatt a “Get on Board, Lil’ Children” című szám hallható, amelyet Shirley Temple énekelt egy 1936-os Dimples című filmben.
“[A film] Nagyon mély, majdnem művészi” - mondta a Charity Charity zsűritag, a J. Walter Thompsonnál a Reckitt Benckiser márka globális vezető kreatívigazgatója.
A zsűrizés végén három film versenyzett a nagydíjért: a Mountainon kívül a chicagói DDB Bud Light-reklámja és a torontói Zig reklámügynökség Vim tisztítószer szpotja.