hirdetés
hirdetés

Cannes - játék a nagydíj

2004-06-28
A Sony PlayStation szpotja nyerte a Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál legnagyobb nagydíját, a filmes Grand Prix-t.
A Mountain című hirdetést a londoni TBWA készítette. A Playstation-reklámok gyakran nyernek díjat a reklámfesztiválokon, tavaly például egy másik cannes-i Grand Prix-t, a sajtóhirdetések nagydíját vitte el a TBWA párizsi irodája azzal a PlayStation hirdetéssel, amelyben egy modell felnőtt férfit szül. Ugyanez a hirdetés megnyerte idén a Campaign szaklaptól a legjobb nemzetközi sajtóreklám díját, egy PlayStation óriásplakát-sorozat pedig a legutóbbi Epicán nyerte el a legjobb fotósnak járó elismerést.

Sokan úgy látják, hogy a mostani cannes-i díj nemcsak a TBWA kiváló munkájának elismerése, hanem annak az észrevétele is, hogy egyre nagyobb a digitális játékok kulturális jelenléte és hatása - írta az AdAge.com. “Ami engem végül a Mountain felé billentett, az a zene rendkívüli használata volt, és az, hogy ez egy igaz globális reklám. A metafora teljesen egyértelmű” - mondta Linda Kaplan Thaler, a zsűri tagja, a Publicis Groupe-hoz tartozó Kaplan Thaler ügyvezető és kreatívigazgatója. A “Fun, anyone?” szlogennel futó kampány alatt a “Get on Board, Lil’ Children” című szám hallható, amelyet Shirley Temple énekelt egy 1936-os Dimples című filmben.

“[A film] Nagyon mély, majdnem művészi” - mondta a Charity Charity zsűritag, a J. Walter Thompsonnál a Reckitt Benckiser márka globális vezető kreatívigazgatója.

A zsűrizés végén három film versenyzett a nagydíjért: a Mountainon kívül a chicagói DDB Bud Light-reklámja és a torontói Zig reklámügynökség Vim tisztítószer szpotja.

(forrás: Advertising Age)
hirdetés
hirdetés