hirdetés
hirdetés

Cannes - már két Grand Prix

2004-06-23
Két nagydíjat már kihirdettek a cannes-i reklámfesztiválon: a santiagói OMD médiaügynökség chilei sörreklámja és az ausztrál Host ügynökség Virgin Atlantic DM-kampánya már Grand Prix-t nyert idén.
A chilei Crystal sörreklám médiatervezésének érdekessége az volt, hogy miközben filmek mentek a tévében, egyszer csak megjelent a képernyőn az ital, amit egyből reklám követett, elsőként a sör szpotja. Így például a Star Warst akkor szakították meg, amikor Luke Skywalker a kardjáért nyúl. A kard azonban már nem látszik, hiszen a következő kép a sör, ezért úgy tűnik, mintha a főhős valójában a Crystalért nyúlna. “Ez az egyik legzseniálisabb [product] placement, amivel valaha találkoztam” - mondta a médiazsűri elnöke, a MediaCom nemzetközi vezérigazgatója, Alexander Schmidt-Vogel.

A Virgin Atlantic nagydíjas DM-kampányában a készítők megteremtették a fiktív Warren figuráját, aki mindvégig központi szereplője maradt a humoros akciónak. “A humort ritkán használják a DM-ben, ráadásul ez a kampány minden pillanatban úgy használja a humort, hogy a fogyasztó előnyére váljon” - nyilatkozta az AdAge-nek Howard Draft, a Draft DM és promóciós ügynökség és a DM zsűri elnöke. A zsűri elnöke egyhangú döntéssel választotta nagydíjasnak a Host munkáját.

(forrás: Advertising Age)
hirdetés
hirdetés