Cannes-ban felesleges bármit feltételezni
2015-06-26
A cannes-i fesztivál helyszínén kerestük meg az egyik bronz oroszlánt nyerő csapatot, a Young & Rubicam magyar különítményét. Aczél László (AL) ügyvezetővel, Falvay László (FL) kreatívigazgatóval és Galácz Karolina (GK) helyettes kreatívigazgatóval beszélgettünk. Falvay Lászlóval legutóbb fél éve készítettem interjút, aminek a zárszavai azok voltak, hogy szeretnének egy cannes-i oroszlánt.
Milyen érzés, hogy teljesült a vágyatok?
Falvay László: Vége, jönnek a nyugdíjas évek!
Aczél László: Én nyitok egy éttermet, a Laci visszatér játékokat fejleszteni…
Galácz Karolina: …én pedig pihenek majd a tengerparton. (Mindhárman nevetnek.)
FL: De azért ezt még átbeszéljük a hétfői meetingen. Komolyra fordítva a szót: nagyon boldogok vagyunk. Viszont bíztunk abban, hogy a Lego-boltnak készített Visszaadott szobrok is nyerni fog valamit.
AL: Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy 40 ezer nevezésről van szó, csak abban a kategóriában, ahol nyert a Házhoz jön a Mozi, ott volt háromezer nevezés. Lutri, ha valaki egy-két nevezéssel nyerni akar bármit is itt Cannes-ban.
FL: Négy shortlist és egy díj a nemzetközi kreatívigazgatónk szerint nagyon szép eredmény.
GK: A munkák 8 százaléka jut shortlistre, úgyhogy a shortlist is igazán értékes.

Szóval tulajdonképp nem ettől a munkától vártátok a nagyobb sikert, hanem a legóból készített Visszaadott szobroktól?
AL: Az eddigi nemzetközi visszajelzések miatt igen, hiszen azzal nyertünk aranyat a PIAF-on és nagydíjat a Golden Hammeren.
GK: Ezek alapján azt feltételeztük, hogy itt is ennek lehet a legnagyobb esélye, de legalább rájöttünk, hogy itt Cannes-ban felesleges bármit is feltételezni.
FL: Egyébként a Y&R-hálózat kreatív vezetőinek a Házhoz megy a mozi tetszett jobban. Egyébként is olyan ez kicsit, mint amikor van az embernek több gyereke, mindegyiket ugyanúgy szereti, és amikor nyer az egyik valamit, annak nagyon örül, de sajnálja kicsit a másikat, amelyik nem nyert.
Ha felesleges bármit feltételezni, akkor mi az a nevezési stratégia, amit követni érdemes a fesztiválokon?
GK: Hiába vannak előjelek, nem lehet felkészülni, hogy a zsűri hogyan, mi alapján értékeli az egyes munkákat. Tehát nem egy szuper anyagot, hanem legalább 3-4 esélyes munkát kell letenni az asztalra.
AL: És azokat sok helyre kell nevezni.
FL: Meghallgattuk egyébként a zsűritagok szemináriumát arról, hogy mi alapján értékelnek. Érdekes dolgokat mondtak, de olyan konkrétum nem hangzott el, ami nagyon erős támpontot adna.
Ez a második cannes-i oroszlánja az ügynökségnek.
AL: Igen, és hát az elsőre is nagyon büszkék voltunk, megmutattuk az ügyfeleknek, de hát azt mégiscsak 1997-ben nyertük, szóval nagyon örülök, hogy ezzel frissíthetjük fel az ügyfélprezentációinkat. Ráadásul nincs másik ügynökség itthon, akinek kettő lenne.
Nem egyszerre érkeztetek, és úgy tudom, a csapat egy része fent bulizott valahol a hegyen. Milyen parti volt?
AL: A Mcgarrybowen nevű ügynökség szervezte, főként amerikaiak voltak és rossz amerikai zenéket játszottak. De jól éreztem magam, mert a társaság és a hangulat is jó volt.
Mit terveztek még a hátralévő időben?
AL: Vasárnapig maradunk, megünnepeljük a díjat és megeszünk majd egy nagy homárt közösen.
GK: És megpróbálunk továbbra is sok előadásra beülni, mert itt tényleg lehet tanulni. Igyekszem minél több mindent magamba szívni.
FL: És még egy nagyon fontos programunk lesz: az eddigi napok alatt még nem mártóztam meg a tengerben, amit mindenképp pótolni szeretnék!
Szerényi Szabolcs
főszerkesztő-helyettes