Cannes Lions – nem lesz scam ad kategória
2002-07-29
A Cannes-i Nemzetközi Reklám Fesztivál szervezői úgy döntöttek, hogy nem nyitnak külön kategóriát, az ún. scam ad-eknek, vagyis azoknak a reklámoknak, amelyek kereskedelmi forgalomban nem szerepeltek.
Az idei tapasztalatok alapján felmerült ötletet végül azért vetették el, mert félő volt, hogy ezáltal több ügynökség „elcsábult” volna scam ad-ek nevezésére, és így a fesztivál hitelessége sérült volna. A fesztivál közleménye kimondta, hogy a jövőben is csak kereskedelmileg megmérettetett reklámokat fognak elbírálni, mivel a hirdetések elsősorban nem a kreatív elméknek szólnak, hanem a fogyasztóknak.
A szervezők hite szerint a scam ad-ek szigorú kiszűrése a versenyből hosszú távon az ügynökségi vezetőket is motiválni fogja a munkatársak konzekvensebb ellenőrzésére, és így egy idő után a scam ad-ek eltűnhetnek.
(forrás:
Kreatív Online)