hirdetés
hirdetés
hirdetés

CIB - nem maradt ki a megbírságoltak közül

Újabb bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a megtévesztő hitelkártya hirdetések miatt, ezúttal a CIB Banknak kell 15 millió forintot fizetnie. A GVH a bankoknál tavaly indított piactisztítási céllal vizsgálatot, és az eltelt időszakban nyolc pénzintézetet büntetett meg összesen 381 millió forint értékben.
hirdetés
A GVH már több bankot megbírságolt a megtévesztő hitelkártya hirdetések miatt: az OTP, a K&H, a Citibank, az Erste, a Raiffeisen, a Budapest Bank (BB) és a Cetelem Bank után most a CIB-et büntette meg.

A versenyhatóság a CIB ellen még tavaly decemberben indított eljárást, mert észlelte, hogy 2001 óta egyes reklámokban a fogyasztókat megtévesztő módon adtak tájékoztatást a hitelkártyái kamatmentes használatáról. A CIB Bank hitelkártyareklámjaival is ugyanaz a probléma, mint a többi banknál. A GVH szerint a fogyasztók csak akkor kapnak reális képet, ha a tájékoztatás egyértelműen, pontosan tartalmazza, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem, és a kamatmentesség eléréséhez szükséges az is, hogy a fogyasztó a teljes tartozását a fizetési határidőig megfizesse. Emellett ha a tájékoztatás a kamatmentes időtartam hosszáról is tájékoztatást ad - „akár x napig kamatmentes” -, akkor a fogyasztónak az ígéret reális megítéléséhez azt is tudnia kell, hogy az x nap csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján történik meg a vásárlási tranzakció, ettől kezdve a kamatmentes időtartam hossza folyamatosan, minden egyes további napon 1 nappal csökken. Ezeket az információkat a CIB Bank nem közölte kommunikációjában.

Mivel a CIB Bank hitelkártya hirdetései a GVH által támasztott elvárásoknak nem feleltek meg, alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. A jogsértés miatt a banknak 15 millió forint bírságot kell fizetnie.

Az összeg meghatározásakor a versenyhatóság tekintettel volt arra, hogy a CIB Bank a hitelkártyapiac jelentős szereplője, megtévesztő reklámjait hosszú ideig juttatta el a fogyasztókhoz, és azok elkészítésére és közzétételére jelentős összegeket fordított. Ugyanakkor enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a banki dokumentumokból a szerződés megkötése előtt a fogyasztó megfelelő információkhoz juthatott.

Mint arról korábban beszámoltunk a GVH legutóbb hasonló ügyben az OTP Bankot bírságolta meg: a pénzintézet a CIB-nél jóval nagyobb – 200 millió forintos – bírságát az indokolta, hogy a hitelkártya hirdetések miatt egyszer már százmillió forintra megbüntették.

A GVH piactisztító céllal indított vizsgálata során nyolc bankot büntetett meg 381 millió forint értékben.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés