hirdetés
hirdetés
hirdetés

CoolBrands - összeállt a zsűri

Mobilkommunikációs cég vezetője látja el a nemrég elindult CoolBrands program magyar versenyének zsűrilenöki feladatait.
hirdetés
A Cool Brand program keretében a hazánkban forgalmazott és használt fogyasztói márkák közül egy független szakértőkből álló szakmai bizottság választja ki azokat a különleges brandeket, amelyek leginkább azonosíthatóak a „cool” életérzéssel. Szeptember elején megalakult a hazai trendeket alakító és befolyásoló szakemberekből, ismert véleményvezérekből az a szakmai bizottság, amely kiválasztja ezeket a márkákat. A zsűri elnöke G. Németh György, a T-Mobile Magyarország kommunikációs igazgatója. A zsűri tagja továbbá Árpa Attila filmproducer, Balogh Ádám, a Cool TV szakmai vezetője, Fabricius Gábor, a Republic of Art kreatívigazgatója, Faragó Tamás, a McCann Erickson Budapest kreatívigazgatója, Hargitay Lilla, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára, Kádár Tamás, az Edison Csoport ügyvezető igazgatója, Kiskádár Tamás, a Publicis kreatívigazgatója, Ledényi Attila, az Edge Communications ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, a Viva Televízió ügyvezető igazgatója, Radnai Péter, a Playboy főszerkesztője és Zimmermann Zsolt, a PrintXBudavár art directora.

A szakmai bizottság tagjai pontozással alkotnak véleményt arról, hogy mely márkákat tekinti „coolnak” a Magyarországon jelenleg hozzáférhető több ezer márka közül. A személyes értékelések összesítését követően alakul majd ki az a lista, amelyre a szervezők szerint presztízst jelenthet felkerülni.

A hazai bizottság értékelésén túl nemzetközi felmérés készül a fogyasztók véleményének feltárására is. Ennek keretében hamarosan Magyarország is bekapcsolódik abba az európai online fogyasztói szavazásba, amely során bárki leadhatja voksát az általa „cool-nak” tartott márkákra. A szavazás a CoolBrands program rövidesen induló hazai weboldalán zajlik majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (13 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Tegnap este az m2 kultúrházában mondták a nagyokosok, hogy az a cool aminek stilusa van, meg amelyik életérzést ad, meg amelyik sokáig megmarad az agyadba, mert arra
emléxel...
#
Tudod, mi a cool? 1982 nyarán (!!!) banánt enni nyilvános helyen Magyarországon. Télen már nem lett volna annyira cool. Ausztriában meg pláne nem :)
Ja, közben leszavaztam az Index.hu-ra. Sztem az cool.
És mellékesen ma kaptam egy Nagy-Britmánia szórólapot a brit cool-túrára, vagy mire. Nos, a főcool Fabricius Gábornak a képen feketével ki van húzva a szeme,
rózsaszínre rúzsozta a száját, fekete csipkés póló feszül a csupaszra borotvált mellkasán - épp, mint egy gusztustalan, rossz buzi. Ha ez a cool, akkor vesszen.
#
szerintem a "peugeot megane cc"-re mondanák, mert olyat még nem nagyon láttak.
amúgy igazad van, és arról még nem is beszéltünk, hogy a zsűri összetétele is megfelelően "cool"-e.
#
Mindig is zavaros lesz, mivel mindenki csak a saját véleményét tudja elmondani - én is, te is, ők is.
Sorolhatnám még a példákat, hogy miért fura egy behatárolt (reklámszakmában dolgozók) csoport által összehozott cool lista (mondjuk mit hozna ki "Magyarország
legfinomabb ételei/italai" kategóriában egy szakács-étteremtulajdonos-pincér zsűri? És mit mondanának erre a listára azok a 14 évesek, akik számára a Mekis
sajtburger a non-plus-ultra? Az italoknál hol végezne a Bacardi Mangó-Tequila koktél, és melyik 16 éves választaná helyette a listán szereplő 87-es francia száraz
bort?).

Viszont amit végképp nem értek: Abban mindenki egyetért, hogy maga a "cool" jelző sem tisztán ugyanazt jelenti mindenkinél. Nem befolyásolja a szavazókat (
http://www.superbrands.hu/coolbrands/ ), hogy a kérdést így teszik fel: "Szerinted melyik a legmenőbb, legfrissebb márka Magyarországon?" (kiemelés tőlem)
Ami cool, az mindenképpen friss? Egy Cadillac Eldorado Coupe nem éppen friss, de képzeljük el a jelenetet, amint megáll a pirosnál egy Peugeot Megane CC mellett, majd a tulaj
gyengéden megpiszkálja a gázpedált, mire a motor kéjesen felüvölt - vajon melyikre mondanák a járókelők, hogy "cool"?
#
Köszönöm a segítséget, a neten eléggé zavaros, hogy mi is ez az egész
#
Szvsz azért eleve nehéz a válasz, mert minden csoportnak más a cool, így "abszolút cool" márkát nehéz lenne mondani. Teszemazt a 15 évesek között 1 hét
sátorozás a szigeten cool, a 25 évesek között ugyanez már vagy lejárt, vagy snassz, 35 felett már szinte gáz. Ezért nem is értem igazán, hogy a zsűri mit fog kihozni,
és pláne hogyan? Esetleg ha minden korosztályból/csoportból ülne ott 3-4 autentikus képviselő...
A szavazás már érdekesebb döntést hozhat, de ott se csak összesíteni kéne az adatokat, inkább valamilyen módon csoportokat létrehozni (kor, életsítlus, etc), és
külön-külön értékelni a válaszokat.
Hot/cool: Az én értelmezésemben a cool a csoport számára valamiért extrém, vagy nem mindenki számára elérhető (esetleg drága, vagy nehéz beszerezni (illegális?)),
de ugyanakkor kívánatos, a véleményformálók által elfogadott. Ilyen lehet a már említett sziget a fiataloknál, az idősebbeknél a bungee jumping, nagyobb jövedelmi
státusznál egy rolex vagy egy sportos autó (a lakótelepen egy tuning astra, a középrétegnél egy valahonnan összeszedett régi amerikai autó, a rózsadombon egy
porsche/ferrari), stb. A biciklisek között cool egy peugeot canga, a goa-partysoknál egy eredeti jamaikai fülbevaló vagy csuklószorító, a rockereknél egy dedikált
metalica póló. A legjobban kihasznált "cool" érzés szerintem a google mail-nél volt: nem kaphatott akárki, hiszen csak úgy regisztrálni nem lehetett, csak
meghívásos alapon léphettél be a rendszerbe (persze aki tényleg akart egyet, az előbb-utóbb úgyis szerzett magának). Ráadásul nem csak a hozzáférhetősége volt
korlátozott, de maga a szolgáltatás is extrém volt: soha nem látott programozói megoldások, valamint "végtelen" (a főoldalon egy számláló folyamatosan nő; ez
mutatja az aktuális tárhelyet, ami ilyen formában gyakorlatilag végtelen), de legalábbis 2 gigánál nagyobb tárhely.
A hot bizonyos mértékig megegyezik a cool-al abban, hogy kívánatos, de kevésbé korlátolt a hozzáférhetősége (szülők engedélye/anyagi lehetőségek), bár nem
teljesen egyszerű beszerezni; amiben viszont különbözik, hogy annál frissebb, és az életciklusa is rövidebb. Ami mostanában "hot", az pár hónap múlva már
könnyen lehet lejárt; ami cool, az viszont sokáig cool marad. Pl nyáron "hot" volt a színes műanyag karkötő, ami segíti az adott területen a viselőjét, pár
éve a roxy matrica a hátizsákon/autón, vagy 15 éve az iskolában a mini-ördögpetárda (legalábbis nálunk ;) nem kellett meggyújtani, akkora volt, mint egy kisebbfajta
vitamin - egyszerűen ledobtad a földre, és "durrant" egyet). De szerintem mindenki tud mondani a saját környezetéből olyat, ami rövid ideig nagyon menő, király,
sikk, stb volt... Mégsem cool, "csak" hot.
De a zsűri majd megmondja a frankót, én legalábbis kiváncsi leszek. Kicsit hasonlít ez a dolog a divathoz - egy csoport megmondja a tutit, és aki cool akar lenni, az
követi őket. Vagy az lesz a cool, aki nem követi? (ld ciánkáli - anti fashion shop, sőt már shop-hálózat)
#
Van-e valami különbség a cool brandek és a hot brandek között, ha igen, akkor mi. Meg egyáltalán mi az a cool brand?
#
hmm jó a kérdés!
#
...és amúgy mit akarsz ebböl az egészböl kihozni?
#
"dögös, fasza, király"
vs
"menő, felkapott, profi"
????
hmm ez érdekesnek igérkezik:))
#
A hot meg azt jelenti, menő, felkapott, profi, jó (a forrón, csípősön stb. kívül). Ha beírom a google-ba, hogy "hot(test) brands" vagy "cool(est)
brands", sok ugyanolyat dob ki.
#
dögös, fasza, király, de jelenthet hideg, hüvös, hüvösség -et is attól függ hogy használod. Valamint a hot-nak pont az ellentéte.
#
Tudja valaki, mit jelent pontosan az, hogy cool? És mi a különbség a cool és a hot között?
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés