Cselekvő, erős női karaktereket állítana színpadra három kreatív szakember
Döbrei Zsuzsanna reklámügynökségi producer, Sípos Anna gyártásvezető és Kónya Klára kommunikációs szakember több mint egy éve dolgozik a Leányálom megvalósításán. Közösségi kampányt indítottak.
Projektjüknek a kirobbant színházi zaklatási ügysorozat most szomorú aktualitást ad, de meggyőződésük, hogy nemcsak a hazai színházi szakma, de maga a drámairodalom sem nőbarát, elég például A makrancos hölgy, a Faust vagy a My Fair Lady női főszereplőinek sorsára (lásd lenti videó) gondolni. „Az egész kulturális szótárunkat érintő problémáról van szó, melynek fényében már nem is olyan meglepő a jelenleg zajló botrány" - mesélték nekünk. A háromfős alkotócsoport ezért árnyalná a képet új típusú női karakterekkel és egy női szemszögből elmesélt drámai történettel, amelyen a mai nők ellentmondásos helyzetét is megjelenítenék.
A Leányálom az 1920-as években játszódik, és két barátnő a főszereplője, akik próbálnak megfelelni a kor merev társadalmi szabályainak. Ebből születnek a vicces és drámai helyzetek, majd a darab végén a közönség fog egy fontos döntést meghozni - mesélik el a kampányhoz készült videóban az alkotók.

Fotó: Vass László
Az előadást Isaac Bashevis Singer Egy nap boldogság című novellája inspirálta, a projekt előkészítése során az alkotócsoportnak sikerült megegyezni az amerikai jogtulajdonosokkal is.
Összesen 6500 dollárra van szükségük a darab megvalósításához, amelynek majdnem 40 százaléka már összegyűlt. A segítségért cserébe többek között premier-buli meghívást, 20-as évekbeli vacsorát, ill. egy „Igazi Leányálom” nevű meglepetés-ajándékot lehet kapni.
A kampányoldal itt érhető el.