hirdetés
hirdetés
hirdetés

Danone - tízmillió jogsértésért

A Danone Könnyű és Finom joghurtok reklámjait kifogásolta a versenyhivatal. A gyártó a csomagoláson és az eladáshelyi reklámokban úgy emelte ki a joghurt tulajdonságait, mintha azokkal a konkurens márkák nem rendelkeznének.
hirdetés
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa tízmillió forintra büntette a Danone-t, amely a Könnyű és Finom joghurtokat megtévesztő módon népszerűsítette 2006. első felében. A versenyhivatal szerint a fogyasztókat megtéveszthette a „Magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul” vagy a „Könnyen emészthető és részleges laktóz érzékenyek is fogyaszthatják” kifejezés. Ezzel ugyanis a Danone olyan előnyös tulajdonságokkal ruházta fel a termékeit, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.

Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges - holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Ez a rendelkezés a reklámtörvény megsértésén keresztül a GVH hatáskörébe tartozik.

A versenyhivatal a tízmillió forintos bírság meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte a Danone piaci helyzetét, illetve azt, hogy a fogyasztók megsértése miatt már korábban is folyt eljárás a cég ellen. Enyhítő körülménynek számított, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.

A Kreatív Online korábban beszámolt arról, hogy 2004-ben azért büntette szintén tízmillió forintra a GVH a Danone-t, mert a gyártó azt állította, hogy egyes termékeinek gyógyhatása van.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés