hirdetés
hirdetés
hirdetés

David él!

Fel vagyok dobva. Már csak néhányat kell aludnunk, és David Ogilvy előadást tart Budapesten. Ne, ne gondold, hogy meggárgyultál! Jól olvasod. De azt se hidd, hogy e sorok írója hülyült meg hirtelen! Viszont akkor ki az, aki nem normális itt? Mert valaki biztosan nem az…
hirdetés
Kaszás György Mint már említettem, fel vagyok dobva. Kezembe kerültek ugyanis a Budapesti Szociális Forrásközpont és a Szabad Rádiók Magyarországi Szervezete (SZARÁMASZER) által HANGYA AZ ASZFALTON, avagy a társadalmi reklám megérkezett Magyarországra! címmel, 2000. november 24-25-én, a Fővárosi Közgyűlés nagytermében megrendezendő nemzetközi közcélúreklám-konferencia előkészítő dokumentumai. Azok az írásos anyagok, amelyekkel a szervezők a rendezvényükhöz követségeken, a TCR szövetségnél és egyebütt nagy igyekezettel gründolják a pénzügyi és szakmai támogatókat.

Egy jó barátom végigolvasta az egészet, majd sommásan csak enynyit mondott: „Pár jó magyar ember összedugta a fejét, miből is lehetne némi aprópénzt csinálni. És megtalálta a TCR-t, mint olyat, amelyre tutira megnyílnak a bukszák és a szakmai szívek..”

Meg kell valljam, én egyáltalán nem osztom ezt a rosszindulatú, cinizmustól lucskos véleményt. Ellenkezőleg! Az előzetes anyag olvastán nagyon is figyelemre méltó kezdeményezésnek tartom a tervezett eseményt. Itt van mindjárt az alcíme, ugye. Több mint húsz évvel a Forgó Morgó kampány sikere után, amit számtalan, egyéb tárgyú közcélú kommunikáció követett, valakik végre észrevették, hogy a TCR megérkezett Magyarországra. Biztató, nemdebár?

Lebilincselő a szervezők célmeghatározása is. Idézem: „…S az ördög nem csak a mondásban, hanem valóban a részletekben van. A törvény ugyanis nem határozza meg egyértelműen a TCR fogalmát, ezért e fogalmi kör tisztázásának elkezdését tűztük ki konferenciánk egyik céljaként.” Végre valakik, akik a szakmabeliek szerencsétlenkedései után nem ciclaholnak tovább, hanem jól elkezdik meghatározni az eleddig meghatározhatatlant. Kemény mag módjára drukkolok nekik, hogy sikerüljön. Haj-rá, BSZF-SZARÁMASZER!

Sok egyéb részlete is van az előkészítő anyagnak, amelyek felett élvezettel időzött el figyelmem, azonban a legmegkapóbb számomra a meghívandó előadók listája volt. Már a hazai szakemberek névsora is csodás! Hankiss Elemértől kezdve Szemadám Györgyön, továbbá minisztériumi bemutatkozókon át Ráday Mihályig széles a skála. Csupa, csupa olyan, aki keni-vágja a TCR-t. Különösen a legendás reklámszeretetéről híres Ráday úr személye telitalálat.

Olvasom aztán, hogy a Magyar Emberi Jogvédő Központ Alapítvány szakembere Toleranciát vagy intoleranciát termel Toscani? címmel ad elő. Ez azért örömhír számomra, mert ezek szerint Luciano Benetton megbocsátott a fényképésznek, aki újra kattogtat, s valamit ismét termel.

És egy másik szakmai érdekesség a névsorból. Nagy örömmel vettem észre névrokonom előadását. A programterv szerint: „Kaszás György: A kutyapiszok elleni TCR-kampány és a Madarász utcai kórház 1%-os kreatív kampányának haszna.” Őszintén, eddig lila gőzöm sem volt arról, hogy a szakmában ezen a néven még egy kolléga dolgozik. Nevezett személy nem lehetek én, hiszen sose tárgyaltam a szervezőkkel semmiféle előadásról, s így előadáscímet sem adhattam meg senkinek. Azonkívül én a Heim Pál Gyermekkórház kampányának voltam alkotóként részese. Megnyugvás picinyke lelkemnek, hogy akadt viszont valaki, akinek a Madarász utcaiakra is volt gondja.

És, hát igen. Bizony, hogy hatalmasat dobbant a szívem, amikor a külföldi előadókhoz és előadáscímekhez értem! Ott ugyanis ezt olvastam: David Ogilvy: Hangya az aszfalton. Sőt, mindezt még indoklás is követte: David Ogilvy meghívásának ötlete abból a sokat idézett mondatából eredt, miszerint: „Az átlagos amerikai család évi több tízezer reklámfilmet lát, s a legtöbb annyi nyomot sem hagy bennük, mint a hangya az aszfalton.” A konferencia címét is így választottuk. Emblémája egy hangya lesz. Ennyi a magyarázat. Némiképp zavar ugyan, hogy ennek ellenére nem igazán látom át, mi köze az amerikai család évi átlag több tízezer reklámfilmjének a magyar TCR ügyéhez, de tudom, ez az én felfogóképességemet minősíti csupán. És különben is. Mi ez ahhoz a csodához képest, hogy Ogilvy, halála után közel másfél évvel mégiscsak eleget tesz e rangos budapesti esemény meghívásának.

Szóval: fel vagyok dobva! Várom a novembert, mint könnyelmű bakfis a havi vérzését.

És utálom a barátomat, aki még azt is mondta, hogy Ogilvy állítólag óriás volt. Nem pedig apró, ami visszajár.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés