Az Interpublic Group elsőszámú vezetőjével szemben Szigeti Péter főszerkesztő úgy gondolja, hogy igenis vannak, akik úgy ébrednek fel, hogy másnap a reklámiparban akarnak dolgozni. A Kreatív áprilisi számának intrója.
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Azelofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
A környezetvédelem sem a nagypolitikában és a nagyvállalatoknál kezdődik, hanem kicsiben, otthon,, a saját kis világunkban.
SzP cikkére könnyű lájkot nyomni, aztán sajnálkozva a főnökre mutogatni. De tehetünk is érte a saját lehetőségeink szerint. Rajtunk múlik, melyiket választjuk. Hogyan?
Ha ügynökségnél dolgozol, akkor nem rejtegeted azokat a fogásokat, szemléletmódot, ami nélkül a kezdő elbukik. Te felemeled, ő téged emel.
Ha szabadúszó vagy, akkor választasz egy megbízható kezdőt, és tolsz neki neki időnként munkát, briefet és pénzt. A szintjének megfelelő munkát, a szintjének megfelelő briefet, és olyan visszajelzést és fizetési morált, amit te egyébként elvárnál a megbízóidtól.
Nemcsak az egót nehéz félretolni ehhez, de időt is muszáj szakítani a "képzésre". De jó érzés, próbáljátok ki ti is!
Eredmény: bölcsész történész diplomás pályakezdő, angol szakos második diplomával több mint egy éve nem kap lehetőséget. Nem hogy az állásinterjú után nem hívják vissza, hanem be sem hívják interjúra. Nem volt még rá példa a reklámszakmából, pedig jelentkezett jópár "rá kiírt" állásra! Lehetőséget sem kap, hogy egyáltalán kiderüljön, hogy "tök hülye" az egészhez. Pedig lehet, hogy tényleg jó szövegíró, vagy kreatív lehetne belőle egy "mester" keze alatt. (És egy történész esetleg nem blődliket alkotna, hanem a korba, kutatások alapján beágyazott, odaillő, érthető, tehát hiteles reklámokat. Vagy lehet, hogy jól tudna szerkeszteni egy szakmai orgánumot.) De mondom, esélyt sem ad neki senki. Tudom, mert a fiamról beszélek! És rajta kívül hányak tengődnek ugyanígy!!!
Ez valóban őrült pazarlása az ifjúi energiáknak!
Persze nem kell mindjárt "kékhajú wow celebet" csinálni belőlük, csak mert iskolába jártak. De kapjanak esélyt az önmegpróbálásra! És kezdjék a szamárlétra alján óvó-figyelő mestertekintetek vigyázásával. Miként mi is tettük, és tanultuk a szakmát annak idején! És egyáltalán nem haltunk bele, hogy a diplomáink "ellenére" volt mit tanulni az "öregektől" (gyakorlatot, ügyfélkezelést, meg a "csíziót"...) Ma ez miért "ciki"??!!
SzP azt mondja: " Pedig mindenkinek – és nemcsak a nagy hirdetőknek, hanem legalább annyira az ügynökségeknek is – az lenne az érdeke, hogy folyamatosan begyűjtsék a tehetségeket. Aki tényleg elkezdi majd, és átgondolja a válogatás módszerét is, jól fog járni, ebben biztosak vagyunk."
Egyetértek, és igen nagyon várom az első "nyerni akarókat". Akik azt is tudják, hogy egy frissdiplomás akkor lesz igazi csapattag ("a mi kutyánk kölyke örökre"), ha a szakmát az első pillanattól a "mi szakmánkként" nálunk, tőlünk tanulja! Akkor minket tekint "mesterének", és a jó tanítvány örökre tiszteli a mesterét! Hű marad hozzá! Akkor tehát miért is nem állunk szóba azokkal, akiknek nincs semmilyen előgyakorlatuk?? Még "romlatlanok", tehát saját képünkre és hasonlatosságunkra formálhatók! Lehet, hogy az a félelem oka, hogy saját képünket sem látjuk tiszán, és nem vagyunk biztosan önképünk nagyszerűségében??!!
Én nagyon hálás vagyok első munkahelyemnek, hogy olyanná formált, amilyek "munkaerő" nekik kellett. Ezért tudtam később bármikor bármi újat befogadni, és váltani új területekre, megoldani újabb kihívásokat. Amint a nóta mondja, "The first cut is the deepest". Hát elő a legbátrabbakkal, akik mernek belevágni az újoncok felnevelésébe. Válaszoljanak bátrabban olyan jelentkezésekre is, ahol a szakmai gyakorlat első sora egyelőre még hófehéren virít a papíron. Aki azt a sort kitölti esélyes arra, hogy a jövőt is saját képére formázza...
Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.