hirdetés
hirdetés
hirdetés

Diákcsemege

Tehetséges fiatalok a Diákreklámversenyen

A Magyar Diákreklámversenyen feltűnt fiatal tehetségek is beleszólhatnak a Seat Ibiza kommunikációjába, hiszen a rendezvény fő támogatója komolyan tervezi, hogy a márka megjelenésében hamarosan felhasználja a pályamunkák megállapításait.
hirdetés
A Kreatív szervezésében immár hatodszor megrendezett Magyar Diákreklámverseny eredményhirdetését június 11-én tartották, a nyertes a BGF-Külkereskedelmi Főiskolai Karának Born to do it nevű csapata lett. A fiatalokat Harsányi Dávid tanár készítette fel. A főiskola különösen sikeresen szerepelt az idén, hiszen a második, a negyedik és a kilencedik helyezett is a külkerről került ki. A VI. Magyar Diákreklámverseny érdekessége, hogy most először vett részt benne nem gazdasági felsőoktatási intézmény, ráadásul sikeresen: az Iparművészeti Egyetem Hola nevű csapata ötödik helyezést ért el.

Az idei verseny fő támogatója a Seat volt, ami egyben azt is jelentette, hogy az autós cég adta a feladatot a pályázóknak: a diákok az új Seat Ibiza piaci bevezetését dolgozták ki. A Diákreklámversenyt a Magyar Nemzet és a Bell Telemarketing is szponzorálta.

Annak ellenére sem volt könnyítés, hogy a szakmában még gyakorlatlannak számító tanulók versenyeztek: a munkának olyannak kellett lennie, amilyet a „való világban” sem kellene szégyellniük a jelentkezőknek. A Seat meglehetősen részletes pályázati kiírása igen komoly munkára késztette a diákokat. A versenyzőknek kutatniuk kellett spontán ismertséget és márkaértéket, illetve konkurenciaelemzés vizsgálatával is „megbízták” őket. A fiatalok a piacelemzést követően a teljes kommunikációs tervet elkészítették, ami a pozicionálás mellett az ATL- és a BTL-tevékenység meghatározását, valamint a kreatív anyagok megtervezését és a médiamix felállítását is jelentette.

A nyertes csapat a díjátadón

A versenyzőknek először írásbeli anyagot kellett benyújtaniuk, ezekből a zsűri kiválasztotta a legjobbakat, akik szóbeli prezentáción is ismertethették a Seat Ibiza bevezetéséről szóló terveiket. Az első fordulóban a legmagasabb pontszám a koncepció kidolgozásának minőségéért járt, a verseny második részében a kreatív megvalósítás érte a legtöbbet, de itt már természetesen a prezentációs stílus is sokat nyomott a latba.

A pályamunkákat a Seat szabadon felhasználhatja a továbbiakban, és mint Györke Orsolyától, a Seat marketingmenedzserétől megtudtuk, ez most meg is történhet. Igaz, hogy már fut a Seat Ibiza bevezető kampánya – egyelőre nem a diákok koncepciói alapján –, de a későbbiekben kiegészülhet a fiatalok ötleteivel. A Magyarországon futó Seat Ibiza kampány ATL-elemeit tekintve gyári adaptáció, a magyar Bell & Partners Kommunikációs Ügynökség a szövegek és az eredeti koncepció magyarításában, továbbá az adekvát BTL-aktivitás kidolgozásában és megvalósításában segítette ügyfelét.

A konkrét tervek megvalósításáról egyelőre nincs szó, a márkaigazgató azt azonban elmondta, hogy a „mini piackutatások” nagyon hasznos információkkal szolgáltak a Seat-nak, mert képet kaptak arról, hogy milyen a márka megítélése Magyarországon. Bár a felmérések mintái nem reprezentatívak, Orbán Szabolcs szerint a sok kis kutatásból ki lehet következtetni a tendenciát.

A kutatásokon kívül az internetes kommunikáció fejlesztésére is tettek hasznos javaslatokat a diákok – nyilatkozta Orbán Szabolcs. A sok dolgozat alapján egy komoly listát lehet összeállítani, amely az online jelenlét bővítéséről szól – ezek egy részének megvalósítása egybecseng a Seat törekvéseivel is. Wolf Diána, a Bell & Partners stratégiai és koordinációs igazgatója, a zsűri tagja elmondta, hogy az interneten a nyár második felében már a diákok elképzelései is láthatóak majd.

A marketingtervek és a kreatív koncepciók minőségével kapcsolatban Györke Orsolya elmondta, hogy a három legjobb csapat marketingmunkája egyformán tökéletes volt, így főleg a kreativitás alapján tudott a zsűri különbséget tenni köztük, bár Wolf Diána szerint ezek már csak árnyalatnyiak voltak. Kirívó kreatív ötletekkel főleg az Iparművészeti Egyetem diákjainak anyagában találkoztak, de a Hola csapat – mivel képzésük a marketingre nem vonatkozik – a koncepció kidolgozásában már gyengébb volt.

A VI. Magyar Diákreklámverseny első három helyezettje
Helyezés Csapat neve Csapattagok Iskola
1
Born to do it Kovács Viola, Majoros Róbert, Rosenkranz Klaudia, Tóth Andrea BGF-Külkereskedelmi Főiskolai Kar
2
Men@Work Horváth Péter, Nagy Péter, Vadász Illés, Végh Tamás BGF-Külkereskedelmi Főiskolai Kar
3
Spanish Eyes Kóger Anikó, Szeli Gábor, Strén András BKÁE
Forrás: Kreatív

Wolf Diána úgy nyilatkozott, hogy sok tehetséges fiatallal találkozott a Diákreklámversenyen – főleg az első tíz csapat között –, néhányukat szeretnék is magukhoz csábítani gyakorlatra. Szerinte a pályázati anyagok a profi ügynökségek szintjét megközelítő alapossággal készültek, és alkotóik bármely reklámügynökségnél megállnák helyüket. A Bell & Partners egyébként maga is nemrégiben esett át egy ehhez hasonló megmérettetésen, hiszen éppen az idén nyerte el a Seat tenderét.

Tóth Andrea, a nyertes csapat tagja igazán hasznosnak tartja, hogy kipróbálhatták magukat egy már majdnem valós piaci körülmények között tartott prezentációval. Mivel a Born to do it diákjai a verseny idején még csak harmadévesek voltak a főiskolán, gyakorlaton még nem vettek részt, így csak az iskolában feladatként kapott kisebb projektekkel próbálhatták ki magukat.

Mivel a főiskolán kötelező a gyakorlat, most keresnek olyan munkahelyet, ahol szívesen várnák őket, és akár a szokásos gyakornokinál komolyabb feladatokat is elláthatnának. Tóth Andrea elmondta: meglepve tapasztalták, hogy bár elismerések sokfelől érkeztek, várakozásaikkal ellentétben „nem bombázták állásajánlatokkal” őket.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés