hirdetés
hirdetés
hirdetés

Digitális tájékozatlanság

Azok tudnak a legkevesebbet a digitális átállásról, akiket a leginkább érint – állapítja meg a Szonda Ipsos legfrissebb kutatása.
hirdetés

A hagyományos földfelszíni analóg műsorszórás megszűnése elsősorban azokat érinti, akik jelenleg hagyományos tető- vagy szobaantennával tévéznek, mégis ők a legtájékozatlanabbnak az átállással kapcsolatban – derült ki a Szonda Ipsos 2009. május havi kutatásából. Ez a felnőtt magyar lakosság ötödét jelenti, amelyben az átlag felett reprezentáltak az időskorúak, ebből következően a nyugdíjasok, az özvegyek, az egyszemélyes háztartásban élők, továbbá az alacsonyan kvalifikáltak, a községekben élők és az alacsony társadalmi státuszúak.

A felmérés szerint az analóg műsorszórás néhány éven belüli beszüntetéséről a felnőtt lakosság háromötöde értesült már, de éppen a fenti csoport körében, akiknek - amennyiben továbbra is a földi platformon keresztül kívánnak tévét nézni - előbb-utóbb be kell szerezniük egy set-top boxot vagy egy azzal ellátott televíziót (IDTV), az átállásról értesülők aránya az átlagosnál jóval alacsonyabb volt, mindössze 44 százalékos. Közülük egyelőre hat százalék rendelkezik set-tp-box-szal vagy IDTV-vel, a többiek közül minden negyedik válaszadó tanácstalan volt abban, hogy be kell-e szerezniük valamilyen eszközt az átállás után, vagy minden maradhat így, ahogy van.

A teljes digitális átállásnak a törvény értelmében 2012-ig kell megtörténnie Magyarországon, és ezt a céldátumot a váltásról értesülők harmada pontosan tudta. A digitális földfelszíni sugárzás (DVB-T) előnyeit az analóghoz képest elsősorban a jobb képminőségben, a jobb hangminőségben, valamint a nagyobb csatornaszámban látták a megkérdezettek.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság 2008 márciusában írt ki pályázatot öt digitális földi televíziós és egy rádiós műsorszóró-hálózat üzemeltetésére, amelyet az Antenna Hungária nyert meg. A MinDigTV szolgáltatás 2008 decemberében indult el, és jelenleg a magyar lakosság közel 60 százaléka számára érhető el. A szabadon fogható csatornakínálatába a Duna TV HD és a Duna II Autonómia csatornája, június óta az RTL Klub, a Tv2 tartozik, az ATV és a Hír TV kódolt formában hozzáférhető.

Áprilisban a KPMG tanácsadócég végzett hasonló felmérést, amely szerint a magyarokat az érdektelenség jellemzi a digitalizációval kapcsolatban.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés