hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dirk Gerkens

hirdetés

Dirk Gerkens <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Dirk Gerkens (Illusztráció: Kovács Lehel)
Jogot és közgazdaságtant tanult, majd 1992-ben a Bertelsmann könyvkiadónál vezérigazgató-helyettes. 1995-ben csatlakozott az RTL-csoporthoz, és két évvel később, a csatorna megalakulásának idején jött Magyarországra, mint vezérigazgató-helyettes. A Frei Tamás álinterjúbotránya miatt 2001-ben lemondott Piller Andrást váltotta a vezérigazgatói székben. Ő vezeti zsinórban negyedik éve a Marketing & Média-szaklap által a hazai média legbefolyásosabb embereiről évente összeállított toplistát. Nem egyszerű közvetítő az anyacég és az itthoni RTL között, stratégiai és programming kérdésekben is mindig ő mondja ki a végső szót. Ajtaja szó szerint mindig nyitva áll a kollégák számára, okos érvekkel mindig meggyőzhető, de cserébe a munkatársaktól is elvárja, hogy a saját területén mindenki képes legyen önállóan, kreatívan cselekedni.

Nem vitás, hogy azért is fontos piaci szereplő, mert hatalmas pénzek felett dönt, ezzel párhuzamosan viszont sikeres kereskedelmi és kommunikációs lépések köthetők a nevéhez. Az ő irányítása alatt lett piacvezető az RTL Klub, és számos, hosszú éveken át sikeresen futó műsor indult be 2001 óta, például a Mónika Show, a Legyen Ön is milliomos!, vagy a Való Világ (ami roppant sikeres válaszlépés volt a Tv2 Big Brother-adaptációjára).

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell megújítani egy hirdetési rendszert és kialakítani egy sokcsatornás tévétársaság működési modelljét.

Kiváló szakembergárdával veszi körül magát, elég, ha csak a régi nagy nevekre, Kolosi Péter programigazgatóra vagy Kotroczó Róbert hírigazgatóra gondolunk, no meg arra, hogy míg a csatornánál többé-kevésbé állandó a vezetőség, addig például a Tv2 vezérkarában meglehetősen magas a fluktuáció. Gerkens vezetéséhez (és Steve Varcoe, akkori kereskedelmi vezető nevéhez) köthető továbbá az SAP (csatorna-átlagáras rendszer) bevezetése 2003-ban, amelynek segítségével az addig stagnáló árak emelkedni kezdtek, valamint az RTL-közeli a kábelcsatornák sales house-ba szervezése is.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés