hirdetés
hirdetés

Dirk Gerkens trónja nem ingott meg

2009-05-27
Az RTL Klub vezérigazgatója idén is első helyet szerzett a Marketing & Média „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaparban” rangsorán. Bayer József a második, Simon Zsolt a harmadik.

Nem történt változás a Sanoma Budapesthez tartozó Marketing & Média „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsorának első helyén. Ahogy tavaly, idén is Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója végzett az élen.

A véleményformáló, döntéseikkel médiapiaci trendeket meghatározó magyarországi szakemberek rangsorának második helyén Bayer József, az Axel Springer vezére, a harmadikon pedig Simon Zsolt, Mediaedge:cia médiaügynökség ügyvezetője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) elnöke szerepel.

Bekerülők
Tavaly még egyedül Várdy Zoltán képviselte a Tv2-t a nyolcadik helyen, idén hármat előre lépett a Top 50-ben, sőt a mostani összeállításba két másik vezető is bekerült a csatornától: Gyöngyössy Bence program- és Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató.

Rajtuk kívül még további nyolc új szereplője van a lap 2009-es toplistájának. Közülük Mihók Attila, a Ringier Kiadó ügyvezetője érte el a legjobb helyezést, miután a 27. lett. Bekerült a Top 50-be Földes Ádám, a Danubius Rádió újdonsült vezérigazgatója, és Heal Edina a Sláger Rádió első embere is. A szélesebb körben kevéssé ismert médiapiaci szereplők közül pedig Holger Martens, aki a magyarországi Axel Springer társügyvezetője.

Kikerülők
A lista tavalyi szereplői közül idén tízen nem kerültek be a Top 50-be. A legelőkelőbb helyről Simó György esett ki, aki a Magyar Telekom vezérigazgató-helyetteseként 2008-ban még a kilencedik helyezést érte el, márciusban azonban távozott a telekommunikációs cégtől.

A kikerülők között van Kovács Nimród, aki a UPC közép-kelet-európai elnöki székét hátrahagyva nyugdíjba vonult. Az idei listában már nem szerepel az RTL Klub tavaly tavasszal felmondott kereskedelmi igazgatója, Steve Varcoe, és Serényi János, aki húsz év után hagyta ott a McCann-Erickson reklámügynökséget.

Nők a listán
Az idei összeállításban valamelyest romlott a nő-férfi arány, a médiapiac 50 meghatározó embere között mindössze kilenc nő szerepel, ami eggyel kevesebb, mint ami a tavalyi listában volt. Balogh Gabriella, az OTP Bank marketingvezetője tavaly távozott a pénzintézettől és nem került be az idei toplistába. Csakúgy, mint az Aegis médiaügynökséget irányító Hajós Katalin, aki idén éppen, hogy kimaradt a Top 50-ből. A két kieső helyett csak egy új belépő, Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója képviseli a női nemet.

Azért ami a hölgyeket illeti, egy kétségtelenül pozitív trend is kiolvasható az idei összeállításból. Egyrészt a legbefolyásosabb tíz médiaszereplő közé bekerült Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója, másrészt a kilenc nőből nyolcan előre tudtak ugrani a toplistán. Utóbbiak közül a rekorder Kázmér Judit, a Pannon Lapok Társaságának stratégiai ügyvezetője, és a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, aki 2008-hoz képest 21 helyezéssel került előbbre, és a 16. lett.

A lista összeállítása
„Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsorát a Marketing & Média szaklap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással.

A listára négy ismérv alapján lehetett felkerülni, amelyek a következők: a jelöltek milyen nagyságú pénz mozgását tudják befolyásolni, véleményük mennyire hat a médiaipar trendjeire, milyen hosszú ideje töltenek be meghatározó pozíciót a médiaiparban, illetve hogy az elmúlt évben milyen fontos, lényegi változás befolyásolta a karrierjüket.


A médiapiac tíz legbefolyásosabb szereplője:

  1. Dirk Gerkens – RTL Klub vezérigazgató
  2. Bayer József – Axel Springer, ügyvezető igazgató
  3. Simon Zsolt – Mediaedge:cia, ügyvezető igazgató
  4. Szabó György – Sanoma Budapest, vezérigazgató
  5. Várdy Zoltán – TV2, vezérigazgató
  6. Rákosi Tamás – IKO Media Group, tulajdonos
  7. Nagy Bálint – Vodafone, vállalati kommunikációs igazgató
  8. Somlói Zsolt – MindShare, ügyvezető igazgató
  9. Fischer András – Origo, vezérigazgató
  10. Vidus Gabriella – R-time, kereskedelmi igazgató
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés