hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dohányreklámok - itt a tiltás

Jelentős változásokat hozhat a reklámpiacon, hogy januártól tilos közzétenni dohányáruk reklámjait, illetve "szexuális ingerkeltésre alkalmas" hirdetéseket.
hirdetés

Dohányreklámok - itt a tiltás

[2000.12.13. 11:57]

Jelentős változásokat hozhat a reklámpiacon, hogy januártól tilos közzétenni dohányáruk reklámjait, illetve "szexuális ingerkeltésre alkalmas" hirdetéseket.

A parlament tegnap megszavazta a reklámtörvényt módosító indítványt, amely 2001 január 1-jétől lép érvénybe. A képviselők elutasították viszont azt a javaslatot, hogy a jogsértő reklámokat közlő sajtótermékeket semmisítsék meg. A törvénytervezet zárószavazását jövő héten tartják. Az indítványt benyújtó Glattfelder Béla, a Gazdasági Minisztérium (GM) politikai államtitkára a módosítást azzal indokolta, hogy a magyar reklámtörvényeknek az uniós fogyasztóvédelmi szabályokhoz kell igazodniuk.

A reklámszakma és a dohányipari cégek képviselői értetlenül állanak az új szabályozás előtt, többek közt azért, mert a törvény szöges ellentétben áll az Európai Bíróság rendeletével - mondta Egri Gábor, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetségének (MARS) főtitkára. Takács Ildikó, a Reklám Világszövetség alelnöke elmondta, hogy már három éve jól működik a reklámiparban az önszabályozás, amely az uniós szabályokat veszi alapul. A döntés - az alelnök szerint - az EU gyakorlatával pont ellentétes. Hozzátette: a törvénymódosítás milliárdokba kerülhet, és nemcsak a reklámügynökségeket érinti, hanem a kiskereskedőktől a plakátragasztókig mindenkinek kára származik belőle, hiszen a lépés miatt munkahelyek szűnhetnek meg.

A Philip Morris sajtófőnöke, Dávid Péter elmondta, egy racionális reklámkorlátozással a cég együtt tudna élni, de a tegnap hozott döntés észszerűtlen és elsietett. Állítását azzal indokolta, hogy a reklámtilalom megfosztja a vállalatot attól a lehetőségtől, hogy kommunikáljon a felnőtt fogyasztókkal, ráadásul egy új termék bevezetését is lehetetlenné teszi.
(Forrás: Magyar Hírlap + Világgazdaság + Napi Gazdaság + Kreatív Online)

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés