Döntős magyar reklám az Epicán
2010-11-19
Döntőbe jutott a DDB Volkswagennek készített reklámja az Epica reklámversenyen.
Döntőbe jutott a DDB reklámügynökség Volkswagen Caddy márkának készített Optikai csalódás című nyomtatott reklámja az Epica reklámverseny Automotive & Accessories kategóriájában, de végül nem nyert. A három döntőbe jutott aklotás közül a zsűri egy francia Fiatnak készített reklámot tartott a legjobbnak. A DDB-s reklám még esélyes az ezüst-, vagy a bronz díjra. Erről a verseny lezárása után a pontszámok alapján döntenek.
A zsűrizés kedden kezdődött, akkor a közel harminc európai reklámszakmai szakújságíróból álló zsűri elkezdte végégnézni az előzsűri által már megszűrt (ezen az előszűrésen esett ki a hazai nevezések jeletős része) több száz reklámot különböző kategóriákban.
A zsűrizés gépi szavazással történt, egy-egy reklámot 1-10-ig tartó skálán lehetett értékelni. Az összes kategória értékelése után, csütörtök este a zsűri összesítette az eredményeket. Ha egy kategóriában egy alkotás kiemelkedően sok pontot kapott, akkor az automatikusan kategóriagyőztes lehet, ha nincs ilyen, akkor az a legtöbb pontot kapó alkotások jutnak döntőbe. Tegnap éjjel fél 2-re összeállt a döntősök listája. Ez az a lista, amire a 26 nevezett magyar reklámból egyedül a DDB-s munkának sikerült felkerülnie.
Az Epica zsűrizés pénteki utolsó, mai napján a zsűri a döntősök listájáról kiválasztja az egyes kategóriák győzteseit, ez már nem gépi szavazással történik, a döntéseket néha hosszas vita előzi meg. A kategóriagyőztesek kiválasztása után a zsűri eldönti mely alkotások kapják a fődíjakat, nyomtatott, filmes és interaktív kategóriában. A zsűrizési folyamat lezárása után a szervezők egy-két héten belül döntenek az ezüst és a bronz díjakról a pontszámok és a kategória mezőnye alapján.
Az Epica 2010. eredményei este 10-re várhatóak!