hirdetés
hirdetés

Dove - vegyes érzelmek a valódi idomok miatt

2005-08-12
Nem ösztönöznek vásárlásra azok a hirdetések, amelyek sovány modellek helyett mindennapi nőkkel próbálják reklámozni a termékeket - olvasható a Brandrepublic.com oldalán.
Egy brit felmérés szerint nem növelték jelentősen a forgalmat az olyan hirdetések, mint amilyen például az Ogilvy & Mather 2004 tavaszán indított Dove kampánya volt, amelyben vékony modellek helyett teltkarcsú nők hirdették a kozmetikai márkát. A női marketingre szakosodott Proficiency Group a 15-72 éves korcsoportban végzett felmérést az ilyen kommunikációról. Kiderült, hogy bár a nők figyelmét felkeltik az ilyen reklámok, a megkérdezettek 67 százaléka azonosult is a „valódi” Dove nőkkel, azonban csak 35 százalékuk döntött úgy, hogy megveszi a terméket. Ezzel szemben a termék gyártója arról nyilatkozott, hogy a kampány hatására meghétszereződtek a márka eladásai. A Dove reklámjai több szakmai díjat is elnyertek.

A Proficiency Group kutatása rámutatott arra is, hogy az emberek jó részt irritálják a valódi nőket vagy a mindennapi életstílust élő embereket használó reklámok, és szívesebben veszik meg azokat a termékeket, amelyeket hírességek vagy vonzó modellek népszerűsítenek.

(forrás: Brand Republic)
hirdetés
hirdetés