EasyJet sajtóhirdetés
2005-02-02
A Kreatív kérdései |
|
1. Elég hihető, hogy az EasyJet jobb, mint az a légitársaság, amelyik talán nemsokára csődbe megy. A hirdetés nagy port kavart, és valószínűleg sokan tudomást is szereztek róla. Pisti, szerintem elérted a célod.
2. Abból a szempontból igen, hogy tényleg nem lehet minden rendben egy olyan légitársaságnál, ahol sorra törlik a járatokat. Ha viszont azt nézzük, hogy a hirdetéssel az EasyJet nyilván nem ilyen módon akart választ kérni a versenytársától, akkor a reklám nem őszinte. De ezt talán senki nem is gondolja.
3. Ha igaz, amit az EasyJet állít, akkor a reklám nem kifogásolható – az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) is így gondolta, amikor a WizzAir légitársaság vizsgálatot kezdeményezett az ügyben. Úgy tudom, a WizzAir nem adta fel, és bíróságon keresi tovább a maga igazát.
4. Pisti, a szellemes azért nem itt kezdődik, de mindenképpen jó ötletnek tartom, hogy a magyar piacon egyébként ritka, szinte csak a távközlési szolgáltatók által használt összehasonlító reklám műfaját használta a hirdető a probléma megoldására. A hirdetés kreatív szempontból nem értékelhető.
5. Fejlesztheti, ha többen kedvet kapnak az összehasonlító reklámhoz – amiről sokan azt gondolják, hogy tilos, pedig nem is az.
6. Tulajdonképpen kivitelezés nincs is. Pisti, másoknál ez az ötlet, itt kezdenek el dolgozni a kreatívok.
7. Nem úttörő. Azért volt már a magyar piacon is összehasonlító reklám, sőt ennél sokkal jobb is. Például, amikor egy Vodafone-reklámban az ablakon dobálták ki a vezetékes telefonokat. Kicsit még igyekszel, és te is olyan ügyes leszel, mint az évfolyamtársnőd a Greynél.
Visszaadom a dolgozatod, Pisti. Már majdnem jó, de azért dolgozz még rajta egy kicsit. Egyelőre csak 4-es (jó).
Márk Szonja