hirdetés
hirdetés
hirdetés

EasyJet sajtóhirdetés

hirdetés

A Kreatív kérdései
  1. Őszinte-e a hirdetés? 
  2. Kifogásolható-e a hirdetés morális vagy etikai szempontból?
  3. Különlegesen szellemes megközelítése-e egy üzleti vagy kommunikációs problémának?
  4. Javítja vagy szennyezi-e a hirdetés az általános reklámkörnyezetet?
  5. Jó vagy rossz a kivitelezés?
  6. Úttörő-e a hirdetés? Hatással lesz-e a megközelítés a reklámozásra a jövőben?
  7. Eléri-e a reklám, hogy a fogyasztónak nagyobb kedve legyen a hirdetővel üzletelni?

1. Elég hihető, hogy az EasyJet jobb, mint az a légitársaság, amelyik talán nemsokára csődbe megy. A hirdetés nagy port kavart, és valószínűleg sokan tudomást is szereztek róla. Pisti, szerintem elérted a célod.
2. Abból a szempontból igen, hogy tényleg nem lehet minden rendben egy olyan légitársaságnál, ahol sorra törlik a járatokat. Ha viszont azt nézzük, hogy a hirdetéssel az EasyJet nyilván nem ilyen módon akart választ kérni a versenytársától, akkor a reklám nem őszinte. De ezt talán senki nem is gondolja.
3. Ha igaz, amit az EasyJet állít, akkor a reklám nem kifogásolható – az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) is így gondolta, amikor a WizzAir légitársaság vizsgálatot kezdeményezett az ügyben. Úgy tudom, a WizzAir nem adta fel, és bíróságon keresi tovább a maga igazát.
4. Pisti, a szellemes azért nem itt kezdődik, de mindenképpen jó ötletnek tartom, hogy a magyar piacon egyébként ritka, szinte csak a távközlési szolgáltatók által használt összehasonlító reklám műfaját használta a hirdető a probléma megoldására. A hirdetés kreatív szempontból nem értékelhető.

 

5. Fejlesztheti, ha többen kedvet kapnak az összehasonlító reklámhoz – amiről sokan azt gondolják, hogy tilos, pedig nem is az.
6. Tulajdonképpen kivitelezés nincs is. Pisti, másoknál ez az ötlet, itt kezdenek el dolgozni a kreatívok.
7. Nem úttörő. Azért volt már a magyar piacon is összehasonlító reklám, sőt ennél sokkal jobb is. Például, amikor egy Vodafone-reklámban az ablakon dobálták ki a vezetékes telefonokat. Kicsit még igyekszel, és te is olyan ügyes leszel, mint az évfolyamtársnőd a Greynél.


Visszaadom a dolgozatod, Pisti. Már majdnem jó, de azért dolgozz még rajta egy kicsit. Egyelőre csak 4-es (jó).

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés