hirdetés
hirdetés

Egymás közt

A PeppeR Süvegdíja
2002-09-30
A kommunikációs szakmában rendhagyónak számító díjat osztott ki augusztus 28-án a PeppeR-nek a PR Ügynökségek Szakmai Kollégiuma, amely Magyarország 13 vezető pr-cégét tömöríti. A PeppeR az Apró az aprókért nevű akció sikerével érdemelte ki az elismerést. A Süveg-díj különlegessége, hogy a kollégiumhoz tartozó ügynökségek közösen döntenek arról, melyik volt az elmúlt év legsikeresebb pr-kampánya.
A kollégium nevében szóló Sárosi Péter, a PublicPress vezetője úgy fogalmazott: „megemelték a süvegüket” a díjazott előtt. Az elismerésre nem lehet pályázni, és nincsenek konkrét, előre meghatározott kritériumok sem, amelyek alapján döntenének az ügynökségek. A Süveg-díj értékét az adja, hogy a konkurens cégek ismerik el vele más kampányának a profizmusát.

Sárosi Péter, a PublicPress vezetője és Sarlós Gábor, a PeppeR vezetője

A PeppeR Kommunikációs Ügynökség, az UNICEF Magyar Nemzeti Bizottsága, valamint a szakmai védnökséget felvállaló Magyar Nemzeti Bank (MNB) tavaly november 15-én indította útjára az Apró az aprókért akciót, amelyben az euró bevezetése kapcsán feleslegessé váló aprópénzeket jótékony célra lehetett felajánlani. A kezdeményezéshez 13 kereskedelmi bank és a Magyar Posta összesen 560 gyűjtőhelylyel csatlakozott. Az akció rövid idő alatt országosan ismertté vált. Az aprópénz forintra való átszámolása még nem zárult le, de a végső öszszeg várhatóan meghaladja a 70 millió forintot. Sárosi Péter elmondta: „Ilyen nagyságrendű jótékonysági akció, amelyet pr-ügynökség dolgozott ki és hajtott végre, még nem volt Magyarországon. Külön elismerést érdemel, hogy a PeppeR a programot pró bono munkaként, ellentételezés nélkül hajtotta végre.”

Az akcióért nem először kapott szakmai elismerést a PeppeR: a 94 ország vezető kommunikációs szakembereit tömörítő Nemzetközi Public Relations Szövetség (IPRA) a társadalmi célú kampányok kategóriában adományozott Golden World-díjat a cégnek, mert nemzetközileg is modellértékűnek találta az akciót.

Sarlós Gábor, a PeppeR Kommunikációs Ügynökség ügyvezetője a Süveg-díj átvételekor az akcióról úgy nyilatkozott: „Amikor belevágtunk, mi magunk sem tudtuk, mire vállalkozunk.” A program sikerét három cél teljesüléséhez kötötték. Az egyik az volt, hogy a lehető legnagyobb mennyiségű, de legalább 30 millió forint értékű aprópénzt gyűjtsenek össze – több mint 70 millió forintnyi sikerült. A szervezők másik célja az volt, hogy a felnőtt magyar lakosság 50 százaléka tudjon az akcióról. A TÁRKI a Magyar Nemzeti Bank megbízásából készített felmérése kimutatta, hogy 65 százalék ismerte a programot. A PeppeR harmadik célja az volt, hogy példát mutasson a jótékony célú kezdeményezések terén.

Márk Szonja

hirdetés
hirdetés