hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egymilliárd jövőre az állami ünnepségek megszervezésére

Egymilliárdos keretből szervezheti az állami ünnepségek programjait jövőre a Hungarofest Nonprofit Kft., amelynek egyik igazgatója a Fidesz-rendezvények fő koordinátora, Varga Szilvia - írja az Index.

hirdetés

Az idei 653 millió forint helyett jövőre egymilliárdot költ a kormány a nemzeti és kiemelt ünnepek megrendezésére. A költségvetésben további 1,3 milliárdot különítettek el az összkormányzati kommunikációs és tájékoztatási célokra - írja az Index.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium kormányzati kommunikációs államtitkárságán azzal magyarázták az ünnepi keret növekedését, hogy az egymilliárd forint csak az elmúlt négy évhez képest tűnik magasnak. 2006 ősze után a Gyurcsány–Bajnai-kormány ugyanis "érthetően idegenkedett a nemzeti ünnepek szervezésétől, és minimálisra csökkentette az állampolgárokkal való találkozás, a közös ünneplés lehetőségét és az arra fordítható összeget. 2006 előtt is egymilliárd forint körüli összeggel tervezték az állami ünnepeket.”

Navracsics Tibor nemzeti rendezvényekért felelős közigazgatási és igazságügyi miniszter már a nyáron bejelentette, hogy 2010. augusztus 23-tól az ünnepek szervezését, valamint a műszaki, művészeti, logisztikai és biztosítási feladatainak előkészítését és lebonyolítását a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. végezheti. A cég a döntés után már az október 23-ai rendezvényeket is menedzselte, amire közel 100 millió forintot adott az állam.

A KIM érvelése szerint azért esett a választás a Hungarofestre, mert így a kormány lényegében "házon belül" oldja meg a feladatot: a vállalkozás ugyanis – a cégadatok szerint – a megszűnt Oktatási és Kulturális Minisztérium tulajdonában van, állami háttérintézménynek minősül.

A "házon belül” akár arra is vonatkozhat - latolgat az Index -, hogy a fideszes kormányzat egy bevált fideszes szervezőre bízza a munkák elvégzését. A Hungarofest nemzeti rendezvényszervező divízióját az a Varga Szilvia vezeti, aki hosszú ideje irányította a nagyobbik kormánypárt és Orbán Viktor nyilvános rendezvényei – kongresszusok, évértékelők, nagygyűlések – szervezési munkáit. Vargát egy hónapja, az Országgyűlés október 11-ei ülésén beválasztották a Magyar Rádió Közalapítványból, a Magyar Televízió Közalapítványból és a Hungária Televízió Közalapítványból létrehozott Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumába is.

A Hungarofest gazdálkodását néhány hónapja még éppen a jobboldali sajtó támadta. A Magyar Hírlap szerint a cég 2009-ben a központi költségvetés különböző forrásaiból érkezett 1,5-1,8 milliárd forintból többet fizetett ki különböző tanácsadói szolgáltatásokra, mint az alapfeladatához szervesen tartozó hirdetési és propagandatevékenységre, a gazdálkodási beszámolóban ebben a sorban ugyanis csak 448 millió forint szerepelt.

A pazarlás vádjára Rubovszky Rita ügyvezető igazgató azt közölte, hogy a Hungarofest a pécsi EKF-program pr-kampánytervének kidolgozására és lebonyolítására közbeszerzési eljárásban keretmegállapodást kötött 700 millió forint keretösszeg erejéig, amelyet törvényesen használnak fel az EKF céljaira.

A kormányzati kommunikációs államtitkárság szerint a kormány nem költ többet kommunikációra, mint elődei. A fő cél, hogy a kormányzati kommunikációs költségekkel való állandó trükközések megszűnjenek. A KIM szerint a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány idején gyakran lappangó, a költségvetésben nem nevesített, illetve háttérintézményeknél eldugott kommunikációs tárgyú külsős megbízások, tenderek voltak, amelyeknek értéke láthatatlanul több százmillió forinttal növelte a kiadásokat. "2011-ben az összkormányzati kommunikációra (500 millió Ft), a lakosság tájékoztatására (800 millió Ft), a nemzeti ünnepekre (1 milliárd forint) mindösszesen 2,3 milliárd forint költségvetési keretösszeg áll rendelkezésre, és ez a valóságban sem lesz több" – írta az Index kérdésére az államtitkárság.

(forrás: Index)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés