hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kire ütött ez a gyerek?

Egymillió továbbküldés fölött a Pepsi-vírusfilm

Eddig több mint egymillió különböző e-mail címre küldték tovább a Pepsi Mikulásos-ajándékozós vírusfilmjét. A profi kivitelezésű és a jelek szerint kiugróan népszerű kampány több eleme is megegyezik egy Obama-vírusvideóéval, az ügynökség és a Pepsi szerint viszont új koncepcióról van szó.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (21 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Hááááát....halkan és félve jelzem, hogy szerény véleményem szerint kínosan sok a hasonlóság egy évekkel ezelőtt UK piacon már futott és számos nemzetközi és
helyi díjat is elnyert MINI kampánnyal:

http://aveaword.glueserv.com/

nyilván csak a véletlen műve...
#
Gaben,

Így már egyetértünk. A szemléletmódbeli eltérést illetően igazad lehet. Én tényleg azt figyeltem, hogy az akció mennyire brandingelt. Te pedig inkább azt vetted
górcső alá, hogy a fogyasztók körében mennyire virulens.

A két nézőpont - bár eltérő hídfőállást feltételez, - lehet külön-külön is igaz.

Kellemes Karácsonyt neked!

Üdv,

Bery
#
úgy látom a mikulás vs obama víruskampány nem csak letöltésben, de a szakmai fórumokon is toplistás... :-)
már megint ezek a celebek.. :-)
kellemes ünnepeket mindenkinek!
#
Bery: sorry, hogy csak most reagálok, most olvastam csak a válaszodat. De nagyon örülök a beindult vitának, mert egy igen értékes szakmai konverzáció kezd kialakulni.

Nos, az tudatosult bennem, hogy a válaszodban citált érvekből az érződik, hogy teljesen más alapkövekre épült, más filozófiájú, gondolkodásmódú ügynökséggel
lélegzünk együtt. Amíg te - tudtommal - branding-gel foglalkozó agency blogjára írsz, dolgozol, így márka oldaláról járod körbe, vizsgálgatod meg szakmai
nagyítóddal az adott kommunikációs aktívitást, addig én vírusmarketinggel foglalkozó ügynökségnél dörzsölgetem az üveggömbömet éjszakákba nyúló nappalokon.
Egyszerűen teljesen más nézőpontból nézzük a marketingkommunikáció nagy fekete dobozát.

Én úgy nézek az előző kommentemben említett, belinkelt, általam jónak tartott Diesel, Samsung és Nokia mobil viral kampányokra, hogy mennyire virulensek, mennyire
képesek pozitív buzz-t kreálni a márka körül, vagyis mennyire tudhatnak consumer generated "médiát" teremteni.

A felettem villogó Blikk.hu bannernek sincs semmi köze az égadta világon a Kreativ Online e lapjához, vagyis az itt megvásárolt médiafelületének tartalmához, mint
ahogy a Obamapepsi viral kampánynak sincs érdemleges tartalmi kapcsolata a film végén feltünő banner-szerű megjelenéshez.

És az általam említett kampányok mutatják (leginkább az, hogy a Samsung Mobile több ilyen filmmel is kijött, nyilván azért, mert sikeresnek érezték a fekete doboz
sales végén), hogy a kommunikáció egyik medre ilyen irányba tart: egy virulens tartalomra ráragasztjuk a márkanevet a hegycsúcson, majd mindezek után az apró pici
hógolyónkat elindítjuk lefelé a havas lejtőn a nagy gonosz online közösségi média gyomra felé.

Mindemellett alapvetően egyet értek az érveiddel, fontos cél, hogy a (branded) content releváns márkaélményt nyújtson, és rácsipeszelhető legyen a máka / cég
kertjében a korábbi ruhadarabok után a kommunikációs stratégia teregetőkötelére, hogy messziről nézve egységes képet mutassanak.

De lehet másként is gondolkodni, és valószínűleg így gondolkoztak, a többek közt, igen sokszor a Samsung Mobile-nál és a filmekért felelős Viral Factory-nál is:
lehet fontosabb, hogy a film végére odanyálazott márka szélesebb tömegeket érjen el, a felülről érkező PR, meg az alulról gerjedő, közösségi médiában beindult
beszélgetések heve úgyis odaégetik mélyebben a márkát az emberek fejében. És persze erre is lehet mondani, hogy van, aki csak egyszer találkozik az adott vírus filmmel,
pl a YouTube-on: akkor meg pont úgy jártunk (klasszikus médiás aggyal gondolkodva), mintha vettünk volna egy villogó banner-t egy nagy unique visitor számmal rendelkező
website-on occsóba'.

És persze-persze, nem kell minden (WOM alapú) reklámnak ilyennek lennie, de ez is működű jó kampány stratégia lehet, szerintem. Ámen.
#
Részben egyetértek ezzel kapcsolatban veled. Sajnos a plágium határait elég nehéz meghatározni, főként az interneten válik ez a fogalom eléggé megfoghatatlanná.
Annyi lehetett volna bennük, hogy a hírportál színeit és megjelenését kicsit jobban megváltoztassák legalább, de mint tudjuk, a magyarországi ügynökségek nagyrésze
nem szeret dolgozni.
Viszont az "álhír" jellegű személyreszabott videó már sztem olyan tág fogalom, hogy azt bárki használhatja. Feltételezem nem az Obamás volt ebből a típusból az
első.
De mindezek ellenére tartom, hogy ügyfél oldalról a Pepsis videó hatékonysága mindenképpen csábító lehetett...
#
Hogy legyen egy VALÓBAN jó példa is:
Nem lopott, magyar, perszonalizálható (és nem felirattal)
Ki-ki döntse el, hogy mennyire minőségi a Pepsihez képest.
(...bár nekem nem indult el, csak az "ezt másnak is látni kell" gomb után)
www.simanvallalom.hu (nem szóda, Arcus)
#
Blogpajtás(ok),

Azért idéztem a site-otokról, mert jónak, és tartalmasnak vélem a meghatározást. Körvonalazza mindazt, aminek egy jó gerillakampánynak meg kell felelni. Úgy gondolom,
hogy a Pepsi-vírusfilmje ennek nem felel meg.

"(...) A gerillakampány egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy bevonja a piacot a marketingüzenet terjesztésébe. (...)”

Ezesetben milyen marketingüzenet terjesztéséről van szó. Van egy film, amit boldog boldogtalan küldözget egymásnak. Ennyi! Márkaélmény-no!

A Diesel-re visszatérve. Nekem az olasz kultuszmárkának kikiáltott Dieselről két kampány ugrik be. Az egyiken a cég egyik naturális, szürreális hirdetése, melyet
cenzúrázták is a hatóságok, mivel egy meztelen férfi hátsó volt látható rajta, amelyet három pár női láb font körül. Igen ez az a pozíció!!!!!!!!!! Azt hiszem,
hogy ez annak idején (2006) a Sunday Times Style magazinjában megjelenve ütötte ki a biztosítékot. A másik esetben a divatcég a „diesel-glamourt” a globális
klímaváltozáshoz kapcsolta meglehetősen merész és cinikus módon.

Tehát a Diesel XXX film koncepcionálisan beleillik a brand stratégiai irányvonalába, hiszen a márka "pajzán" attribútumokkal való coolosítására nem a Diesel XXX film
volt az első próbálkozás. A cég csupán következetes volt önmagához, mikor a brand stratégiájának koherenciáját egy filmmel támogatta meg.

De a Pepsi estében, hogyan illeszkedik ez a film a multifunkcionális brandépítés irányvonalába?????? Mi az a brand value, amit a Pepsi ezzel a filmmel támogatni
kíván???
Persze, fontos, hogy a széttöredezett médiatérben minél több emberhez jussunk el fókuszáltan. De ha ez a tettünk nem párosul releváns tartalommal, akkor akciónk
középpontjában álló márkánk egy kaján vigyoron kívül csak annyi nyomot hagy a fogyasztónk fejében, mint: HANGYA AZ ASZFALTON!
#
és hogy tisztázzunk néhány fogalmat:
bár újabban a vírus és gerilla szavakra a prezentáción kinyílik minden ügyfél pénztárcája, néhány dolog nem az, aminek látszik
- egy bevállalós, kreatív reklám, az bevállalós és kreatív reklám akkor is, ha az a youtubeon terjed. Ettől még nem válik vírussá, max. páran továbbküldik csak
azért mert tetszik nekik, pont ahogy egy jó tévéreklámról is beszélnek/beszéltek, amíg le nem járatódott mint reklámeszköz (tényleg?)
-a diesel reklám bevállalós, kreatív és vírus reklám is egyben
- az obama reklám vírus a legjavából
- a pepsi reklám is az, kár, hogy lopott ötlet és a márkát is kifelejtették belőle
#
"Pedig nem mutatjuk meg a terméket, sőt hohó, nem is mondunk semmit a termékről, nem igyekszünk vágyat kialakítani... kb. lehetne parfüm vagy intim betét reklám is."

Nem lehetne.

mint ahogy a diesel sem lehetne gas.
és megint az általad mutatott print folytatás cáfolj meg és az fáj, hogy látszólag nem érted :(

igyekeztem nem elbeszélni melletted.
#
vihar a biliben. muha.
nagyjából ez a jellemző mostanában. valaki csinál valami jót, akkor arról gyorsan kiderül, hogy
a) scam
b) saját maga volt a megrendelő
c) lopta, koppintotta, lemásolta.
ennyit tudunk.
#
zupp
bármit írnék, amit gondolok, az plágium lenne veled szemben, nagyon jól összefoglaltad, amit én is szerettem volna mondani, nem akarlak ismételni, egyetértek.
Az egymillió cyímbe meg nem tudom mi tartozik ele, én személy szerint kb. 65 embertől kaptam meg (az 65 továbbküldés, ugye?), és egyszer sem néztem meg, eddig a napig,
mert valamiért idegesített, ez személyes, ettől még lehet jó, bár ahogy Monori Sanyinak mondta a kuplerájos az Eldorádóban: "A fogarany is jó, csak igazi legyen, mert az
igazinál nincsen jobb!"
Aki meg még egyszer le meri írni, hogy mindegy milyen a reklám, ha beszélnek róla, annak áramot vezetek a heréjébe (igen, a nőknek is, meg fogom keresni), ha ügyfél
előtt mondja, akkor a mellbimbójába is, szori. Ennél rombolóbb vélemény nem létezik ebben a szakmában, minden más butaság utána jön.
#
Naaaa Srácok :)))

Reagálnék néhány kommentre, ha megengeditek. ;)

Zupp, bery: Ne beszéljünk el egymás mellett, én nem mondtam olyasmit, hogy az adott kreatív elemnek nem kellene a kommunikációs stratégiába illeszkednie, bár nem
igazán emlékszem érdemi kommunikációra ettől a márkától az elmúlt időszakból. Azt sem mondtam, hogy etikailag nem problémás-e a "honosítás".
Azt sem gondolom, hogy a letöltésszámot kell tekinteni a legfontosabb eredménynek, sőt...!

Én annyit gondolok, hogy az interakció kialakítása az egyik legfontosabb faktor a kommunikáció kapcsán napjainkban. Ne egyirányú üzenetátadásra törekedjünk, hanem
vonjuk interakcióba. Legyen annyira érdekes az üzenetünk, hogy beszéljenek róla, akkár holnap a kantinban a kollegákkal, akár otthon anyunak vacsorakészítés közben.
És persze, szintén fontos, hogy alapvetően pozitív konnotációban beszéljenek róla. Ezekből a szempontokból a Pepsi működik, nem is rosszul. Miközben a célcsoportunk
egy része, aki a break alatt TV előtt marad és a fanyalog, hogy mennyire rossz a kreatív termés magyar földön.

"Ha a film végén kicserélem a Pepsit Cocára, akkor feltűnik valakinek valami? Nem hiszem."
Ha kicserélnéd a Diesel xXx kampányban a logót Gas-ra, feltűnne valakinek? Nem hiszem. De ez nem is kérdés, sok kampánnyal vagyunk így. Hiszen egy részpiacon a
termékek alig-alig kölönböznek többnyire egymástól.

És ha már Diesel, akkor csak egy elem a kampányból. Előző héten volt a kezemben az egyik legtöbbet forgatott ingyenes dán lifestyle magazint. Két oldalas megjelenés
volt partyfotókból, amin juppi és bobo trendsetter-ek pózolnak rajtuk, és egy Diesel xXx felírat a magazin font-jával szedve a bal felső sarokban. Ennyi. És senki nincs
Diesel termékben szemlátomást. Csak megmutatja a Diesel "tribe"-ot, mint ahogy egy másik kedvencem is - bár erre eröltetve ráhúzható a call-to-action, bevallom :)
http://www.neuville.it/moka-break/images/2005_05/diesel_jeans_low&partners_london.jpeg

Bery, abban tévedsz szerintem, hogy alapvetően a gerilla szegmenset akarom prosperálni. Meggyőzödésem többek között az is, hogy a TV elengedhetetlen ahhoz, hogy
emóciókat széles rétegekhez, másodpercfinom pontossággal eljutassunk a közönségünknek - főként abban a nyugat-balkáni közegben, amiben mi élünk.

Azon meg, hogy hányan emlékeznek rá, meg hányan nem, arra most lehet puffogtatni számokat, nekem teljesen más a percepcióm, ami nyilván lehet, hogy torzított. De
szerintem azért ne dobjuk össze a kutatás árát! :) Mindenesetre én azt láttam, hogy a (nem szakmai) ismerősi köreimben beszélnek a kampányról, a márka nevet is
említve.

És a lenti reakciómban lévő véleményeket elsősorban az olyan propoziciókra építettem, hogy milyen trendeket látok én díjnyertes kreatívok kapcsán. És a teljes
ezen postomban a legfőbb érvem az, hogy a Cadburry Gorilla kampánya mintapéldája ezeknek, miközben hozta a díjakat és a profitot is vastagon.

Pedig nem mutatjuk meg a terméket, sőt hohó, nem is mondunk semmit a termékről, nem igyekszünk vágyat kialakítani... kb. lehetne parfüm vagy intim betét reklám is.
Csak beindítunk a weben egy mémet,( persze ez tőlünk picit nyugatabbra van, ahol nagyobb a penetráció), ami konverzációt gerjeszt a márka számára. Online és offline
is. És működik.

És pont ilyen a nyugati szakma szerint zseniálisnak kikiáltott pingpongos viral is korábbról, vagy az egyik utóbbi időszak Samsung viral spotjainak nagy része:
http://www.youtube.com/watch?v=OqGQ72bre30
http://www.youtube.com/watch?v=NR_QjvUJomA
http://www.youtube.com/watch?v=AuLJzB_pfgE

Jó néhány hónapja találtam egy Publicis ügynökségi blogban egy frappáns buzzword-ot, talán ez jobban rávilágit arra, hogy én miként gondolom. Miszerint az 5P korát
éljük: Price, Place, Promotion, Product, Participation. A fogyasztóink beszélgetéseiben való részvétel napjainkban nagyságrendileg annyira fontos, mint az ár, vagy akár
a promóció teljes egésze. Részt kell venni a beszélgetésekben, beszélgetéseket kell generálni. Szerintem.

TW :))) nyugi, nem csupán lexikonból van... tudod, ügynökségnél dolgozom. ;) Blogot meg nem szándékozok írni, sajnos annyira nem érek rá. ;)) Az ügyfeleim üzleti
problémáival foglalkozom inkább.

Bery: ezúton köszönjük az gerilla marketing deffinició idézést a website-unkról. ;)
Amúgy szerintem nem az emberek fele utálja a szakmánkat, hanem az emberiség szinte teljes egésze. :)) Pedig ha beütne a crunch a Madison Avenue-n, akkor is lenne nagy
sírás. :)

#
Muhahaha... Eddig csak az ostoba Pepsin és a szódán röhögtem, de ez a Revision Gaben-féle szánalmas hozzászólásba bújtatott önPR... hát ezen folynak a könnyeim. Te
Gaben, ezeket a szavakat nem a lexikonból kéne magolni, érteni kellene őket :)))

Zupp, mindent leírtál és nekem semmit sem hagytál. De ezt is már csak ismétlem Bery után. Mert hát én is lopok, hiszen az jó és természetes :D :D

Komolyan nem birom abbahagyni a röhögést ezen a Gaben gyereken... Eszemf... megáll: exponenciálisan növekvő digitalizáció, figyelem gazdaságtana. Írjá' blogot vazze
én minden nap olvasni foglak, háromszor :D :D
#
istenem ez a rengeteg önjelölt professzor. srácok. az a nagy igazság, hogy amíg azon analizálunk, hogy a viral factory meg a kramer vagy x milyen kampányt csinált és hú
de jó volt, sajnos nem lesznek eredeti gondolatok. Mert elkerülhetetlen, hogy belefuss abba, hogy "én találtam ki, vagy láttam a múlt héten a neten..."
a kedves ügyfélnek meg üzenem: nincs olyan hogy kredibilis!!! Ettől sajnos nem hangzik okosabbnak az ostoba magyarázkodás.
#
Nahát! Csakúgy záporoznak itt a reklámszakma szakzsargonjai. (fragmentálódott közösség, exponenciálisan növekvő digitalizáció, figyelem gazdaságtana). Mintha a Sas
I. könyvből lettek volna kikopizva.

Kiegészítem még néhánnyal: branded content, médiakreativitás, alternatív kommunikáció, médiahack, product placement, out-of-home, ambient. Ezek korunk
reklámkommunikációs boszorkánykonyháinak sokat emlegetett bűvszavai. Ezeket lehet puffogtatni. Ám, ha mindez nem párosul releváns tartalommal, akkor
mondandónk(kampányunk) nem lesz több, mint egy szcénikus alakítás...

zupp,

ennél érzékletesebben én sem tudtam volna kifejezni a Pepsi-s vírusfilmmel kapcsolatos percepcióimat.

Gaben és a többiek,

A kiindulási ponttal egyetértek. NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA! Ahhoz, hogy a mai reklámzajon áttörjünk, már nem elég megveregetni a fogyasztó vállát, hanem oda
kell csapni a lékkalapáccsal. Olyan alternatív kommunikációs csatornákat kell csatasorba állítani, amelyek a kaleidoszkópszerűen tagolt fogyasztói csoportokat
meddő-szórás nélkül, fókuszáltan tudják elérni.

Értem én, hogy te, mint a reklámkommunikáció sajátos piaci szegmensében érdekelt (gerillaágazat) véded a gerilla-kreációkat. Értem én, hogy a kommunikációs
környezet lényegesen megváltozott. Sőt, fülembe jutott a reklámszakma Garfield-jének, az Advertising Age szaklap vitriolos tollú reklámkritikusának, Bob Garfield-nak a
hagyományos reklámstruktúrákat érintő apokaliptikus jóslata is. Bob, úton-útfélen hirdeti a klasszikus ügynökségi modell összeomlását: „Hölgyeim és Uraim!
Önök álomvilágban élnek. Az emberek fele utálja Önöket!” – foglalható össze lakonikus rövidséggel a reklámpiacról alkotott káoszelméleteinek (Chaos Scenario 1.,
2.) veleje.

A közönség tehát fragmentálódik, a hagyományos médiakontaktusok hatékonysága csökken. Nő a reklámelkerülés. A célzottabb elérés, a minőségibb fogyasztói
kontaktusok, és a jobb márkafelidézés miatt új frontokat kell nyitni!

Az USP-re való hivatkozással is egyetértek (Rég volt már, mikor Rosser Reeves - A realizmus a reklámban c. művében megismertette velünk ezt a három betűt) A vita ott
van közöttünk, hogy a termékelőnyök siváros hangsúlyozásán túl van lehetőség egyéb három betűs dolgok kihangsúlyozására. Van a tarsolyunkban: UEP, UMP, UAP. Ezek
jönnek akkor, amikor már az objektív termék-attribútumokból kifogytunk, s még mindig impulzus hálót akarunk fonni a fogyasztóink köré.

Most ugyebár a Pepsi vírusszpotját értékelnénk. A vírus a gerillamarketing egyik ága. „A gerilla-marketing pedig egy olyan újfajta irányzat a reklámozásban illetve
a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban, amely innovatív, szokatlan, nemegyszer meghökkentő módszereket használ az üzenetei célba juttatására. Egyik legfontosabb
tulajdonsága, hogy bevonja a piacot a marketingüzenet terjesztésébe. Sikere erősen függ stimuláló üzeneteitől. Módszerei révén jóval olcsóbb a hagyományos
marketingnél, hatékonyságát tekintve vetekszik azzal.”

Ez esetben azonban öncélú „kreatív produktumról” van szó. Olyan, mintha a köztéren azért raknánk a plakátra egy meztelen női testet, mert az vonzza a tekintetet.
Tényleg vonzza. Csak, ha a plakát márkaazonosítói, a közvetíteni kívánt üzenet nem alkot szinergikus egységet, akkor megbicsaklik a kommunikáció hatékonysága. Itt
is: a vírusfilm, s a márka között semmi kapcsolat nem fedezhető fel. A reklámproduktum öncélú, magamutogató művészeti alkotássá válik.

Nemzetközi példák tuctaja mutatja, hogy a jó gerillakampány alapja, hogy a provokatív, meghökkentő, néha agresszív, sőt vicces üzenet és a brand között létezik
valami kapcsolat.

p.s.: ja, és az általam korábban emlegetett 5 ember statisztikailag tényleg értelmezhetetlen mennyiség. Azóta megkérdeztem még harmincat. Tudom, ez sem egy
reprezentatív minta. De szinte kivétel nélkül itt sem tudta senki sem megnevezni a márkát! A víruskampányok egyetlen egy mérőszáma a letöltés, továbbküldés
lenne?????

Gaben, ezt te sem gondolhatod komolyan!

Ha azonban tényleg így van, akkor véleményed nem egy ing, amit magunkra kell vennünk, hanem egy nagy zakó a szakmának.
#
rengeteg ponton vitatkoznék veled. Tök jó, hogy van egy másik film, amivel össze lehet hasonlítani ill. pont te hoztál fel egyéb pozitív példákat, bár ezek épp téged
cáfolnak.

Egy dolog, hogy az egy az egyben lelopták a külföldi ötletet, nevezzük inspirációnak,
mindannyian merítünk ötleteket és természetesan az álhír műfajából is következnek bizonyos sajátosságok. Rendben.
Az viszont, hogy egy az egyben lemásolták a filmet az első poéntól az utolsó emailküldő felületig, felveti a kérdést, hogy tulajdonképpen végzett-e munkát a
reklámügynökség? Látványügyileg semmiképp, talán még ez is elmenne, biztos siettek, bár ha már ilyen korrekt látványvilágot sikerült összemásolni, akkor egy kis
plusz design meló is biztosan belefért volna.

Az egy az egyben történő lemásoláson túl gondolkodtak azon, hogy hogyan illeszkedne mindez a Pepsi kommunikációs stratégiájába? Szerintem ilyenek nem hangoztak el a
brainstormingon, egyszerűen csak december 6-ra kellett valami ütős és egy az egyben áttették mikulálsosba.
Tehát agymunkát sem végeztek.

És a legnagyobb gáz valójában ez utóbbi.

Te sem gondolhatod komolyan, hogy a vírusfilm műfaja a marketingkommunikációval szembeni követelmények tökéletes leszarásáról és öncélú zajkeltésről szól.
Mindegy mit, csak beszéljenek rólunk...
A felületvásárlás vs. időkreálás és egyáltalán, az hogy a célcsoportunk önmaga kezd el foglalkozni a termékünkkel, ebben a témában nem téma, nem ezzel van a
gond, de te ezt úgy látom, nem értetted meg, vagy legalábbis a posztodban felsorakoztatott érveid ezt mutatják:

AIDA
Míg az eredeti film a "termékről" szól, hangulata, üzenete van, és a végén aktivizál, a Pepsi filmből mindezek tökéletesen hiányoznak.
A félfeértések elkerülése végett, az aktivizálás nem a film végi szavazz obamára szövegben merül ki, sokkal inkább abban, ahogyan hangulatilag illeszkedett a teljes
Obama kampánystratégiájába, érzelmileg fogta meg a célcsoportot stb. A hatásvizsgálatok pedig elég jó eredményeket mutatnak ;)

A Pepsi film Pepsis része hogyan fogja meg érzelmileg a célcsoportot? Milyen stratégiába illeszkedik? Egyáltalán milyen hatást lehet itt vizsgálni? 1 000 000 elérés?
Ilyet máshol is tudunk, a minőség nem számít...

A Diesel filmből szerinted hiányzik a vágykeltés és az action? Szerintem meg vastagon benne benne van. Szó szerint. :) Az benne a legzseniálisabb, hogy úgy van jelen
végig a termék, hogy egy pillanatra sem tűnik fel. Legszívesebben rohannék vásárolni, miután megnéztem...
Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy a Diesel születésnapja nem merül ki egy db. vírusfilmben godnolom.

A desire és az action megvalósulását kizárólag a termékre/szolgáltatásra hárítani úgy, hogy mi közben csak figyelemfelkeltünk és egyáltlán nem figyelünk a
következő két lépésre, furcsa munkamódszer...
Amikor mindenki kb. ugyanazt forgalmazza ugyanolyan minőségben, akkor hogyan adjuk el a nike cipőt és a diesel farmert? Nem úgy, hogy ellenálhatatlan vágyat keltünk a
kommunikációban? Pont neked kell ezt magyarázni? :)

Ki beszélt itt régi idők retorikájáról?
nem újkeletű vita ez, valójában soksok évtizedes, csak most épp online és vírus platformon zajlik. Az öncélúan poénos reklámfilm régen is gázos és vitatott
műfajnak számított mint ahogy a tukmálós mosóporreklám is. (hatékonyság vagy kreativitás - hatékonyság és kreativitás)
Úgy beállítani a dolgokat, mintha nem létezne olyan kreativitás, amely át is ad valamit, és a mai reklámzaj és információs nyomás alatt csupán az lehet a célunk,
hogy lopjunk egy kis figyelmet, elég felelőtlen dolog.
Szóval a megfejtés a már eléggé elcsépelt integrált kommunikcióban rejlik, amiből a pepsinek és kedves ügynökségének jelen állás szerint semmit nem sikerült
megvalósítania ezzel a minikampánnyal.

naés USP sulykolásáról ki beszélt? Az Obama kampányban hol van USP? Ezeréves fogalom, ESP-ről hallottál már? A két film közül melyikben találsz tonnányi ESP-t és
melyik az, amelyikből hiányzik az SP is? :)
Ha a film végén kicserélem a Pepsit Cocára, akkor feltűnik valakinek valami? Nem hiszem. Ha Obamát kicserélem az Mccainre, a szpot értelmét veszti...

A lényeg, hogy a szakmaiság totális hiánya miatt gondolom azt, hogy a Pepsi reklám
értéke kb. annyi mintha Győzike ivott volna meg egy pohár kólát az esti műsorában 2 millió ember előtt. Ha fél % megjegyzi, akkor ez már ott is valami. Hogy mihez
társítják vagy mihez nem társítják az már tökéletesen mindegy. Talán a költsége nem ugyanannyi, bár egy-két milliós megjelenést tévés product placementtel
produkálni sem egy horror összeg.

Na mindegy, a megrendelő és az ügynökség szánalmas magyarázkodásával együtt ez valóban egy welcome to Hungary jellegű történet, faszkorbácsot és szopóálarcot
nekik, és lépjünk szépen tovább :)
písz
#
Szerintem az altalad kepviselt "nem baj, ha nem eredeti, lopjuk el a kulfoldit" hozzaallas nullara redukalja a hazai agyak es kreativitas szuksegesset. Ugynokseg-ugyfel
viszonylatban egy marketinges ugyfel valoban mondhatja, hogy ez ot nem erdekli, de egy magat valamire tarto ugynokseg inkabb ne mondja.
Ilyen alapon eleg figyelni a sikeres nyugati, amerikai stb. kampanyokat, ellopni oket, aztan megcsinalni oket magyarul. Hiszen itthon ugysem ismeri oket senki. De fizet valaki
pl. az otletert az eredeti alkotoknak?
Az ilyen hozzaallas miatt (is) jutott ide a magyar reklamok kozege es szinvonala.
#
Szerintem 1.000.000 e-mail cím az 1.000.000 e-mail cím. Egy 50.000 embert elérő vírusszpotnál hiába jegyzi meg, mondjuk 20% a márkát, 1.000.000-nál elég 1% ugyanehhez a
számhoz. Én azért 5 ismerősöm alapján nem vonnám le azt a következtetést, hogy a user nem kapcsolja össze a márkát a szpottal...

Az ötlet eredetiségén lehet vitatkozni, de szerintem aki ezen lovagol, annak csak savanyú a szőlő. Hány nagy ügynökség kapar elő a kukából más ügyfelek által
kidobott anyagokat, turbózza fel, és minimális hozzáadott értékkel adja el egy harmadik ügyfélnek? Amúgy az Obama szpot szerintem Magyarországon nem volt elcsépelt,
gondolom messze nem hozott hazánkban 2,5 milla AV-t, feltehetően csak egy egészen kis töredékét, tehát a magyar piac szeme e tekintetben "szűznek" mondható.

Nem is beszélve arról, hogy 2,5 millió AV-t produkált a szpot, egészen nagy méretben, ráadásul önkéntes továbbítással. Azért, ha ezt meg kellene venni egy nagyobb
látogatottságú honlapon, asszem elég szép összeg lenne, és asszem sokan épphogy rápillantanának csak...

Hatékonyság szempontjából szerintem remek, gratula a kivitelezőnek, és az ügyfélnek is, szerintem jól tette, hogy rábólintott.
#

Berry, én gyökeresen másként gondolom!!!

Napjaink marketingkommunikációja már régen nem feltétlenül a termék, vagy a termékelőnyök bemutatásáról, vagy épp a USP súlykolásáról szól. A széttördezett
médiafogyasztás, az exponenciálisan gyorsuló digitalizáció, a turbópercepció, a napról napra erösődő reklámundor korszakában minden a figyelem gazdaságtanáról
szól. Az elmúlt időszakban a reklámiparban elindult paradigmaváltozás viszont egy érdemi faktort elkezdett megváltoztatni: tradicionális szemlélet úgy gondolkozik, hogy
vásároljuk meg az emberek figyelmét (= vásároljunk médiát), a vírus marketing viszont médiát, "buzz"-t, felületet kreál a fogyasztói interakciókon keresztül. Ahogy
az Isobar szlogenje is mondja, "create time".

Én úgy vélem, az információs nyomás alatt, a reklámzajban kellően nagy siker, ha egy kis költségvetésű kampány kapcsán a közönségünk tagjai nagyszámban a mi
általunk a reklámgyárakban megálmodott információval, üzenettel kezdenek el foglalkozni. Az AIDA fonalból már bőven elegendő lehet a győzelemhez, ha az első két
betüt segített a reklámügynökségünk megszerezni, akkor a többi (desire, és azt generáló action) már a termékünkön, szolgáltatásunkon múlik... ha kellően
érdekes, akkor érdemes a közönség figyelmére. A napjaink reklámjainak már közel sem biztos, hogy rozsaszín máztól csöpögő vágykeltésről kell szólnia, talán épp
azért, mert ismerik már a régi idők retorikáját a kedves vásárlóink, és úgy hallottam pletykákból, hogy többen nem szeretik közölük a tukmálást. :) Zseniális
remeke az új retorikának a közelmúltból, a szívemnek kedves Diesel XXX spot a britt Viral Factory ügynökségtől.

De még jobban szemlélteti, a Cadburry Gorillas kampány vagy ahogy az egyik kedvenc ügynökségemnél, a KesselsKramer-nél gondolkodnak, ill. igyekszünk mi is a
ReVISION-nél (lásd például az easyHotel spot-unkat): "It used to be just one of many cheap solutions to spend a night or two in Amsterdam. Nothing special. A low budget hotel:
a room with a bed, that’s it. Instead of promoting it like: it’s in a very good location, cheap and we have a nice breakfast, though… We did the opposite and focused on all
the bad aspects it had and created a hotel from hell. Now it became some sort of cult-hotel, people go there and buy T-shirts like: I survived the Hans Brinker."
(http://pingmag.jp/2005/11/21/kesselskramer-from-the-holy-church-to-k1fighting/)

Egyszerűen érdekes sztorikat, márkaélményeket-érzéseket igyekszünk átadni, és ezzel "elrabolni" néhány pillanatra a felhasználó figyelmét, amíg gyorsan pár
pillanatra a reflektorfénybe berántjuk a márkánkat... mert pár pillanat múlva már úgy is egy másik weboldalon böngészik, vagy skype-on cseveg inkább és közben TV-t
néz.

Pont erről szólnak ezek a kampányok. A Pepsi márkanevet látta 1 millió ember, kis költségvetésből. És itt nem csupán 1 millió szimpla, falusi reach-ről van szó,
hanem arról, hogy involváltuk a közönségünket, aki elindította a filmet, örült neki, de ráadásul annyira, hogy a barátainak is továbbajánlotta, megírta a blogjába,
beposztolta a közösségi oldalán etc. Én is így futottam bele először, becsszó, ennyit láttam a Facebook-on, bezony-bezony a márkanévvel :) "Pepsi has made the best
campaign EVER for this year's Mikulás :D"
Nagy-nagy kár, hogy lopott ötletből csinálta meg. :)

Na jó, abbahagyom most már az agyfosást, ne lőjjetek le :)

#
Nagyon szánalmas magyarázatokat ad az ügyfél is meg a Soda is. De hát Ferinek is sikerült megmagyaráznia az őszödi beszédet, és ez még mindig Magyarország.
Nem mellesleg persze az Obama kampánynak volt célja, eszköze és eredménye. Azaz lelkiismeretfurdalást okozni, ezáltal a szavazási hajlandóságot növelni, és megnyerni
a választást.
A borzasztóan kreatív és egyedi ötleteiről ismert szóda viszont célt már nem tudott kitalálni a lopott ötlethez, ahhoz ugyanis már a stratégiához is kellene
konyítani. Így viszont a márka huss, elveszett az öncélú ötletben, mint az egyszeri ügyfél pénze a wc lefolyóban.
De a nép jól szórakozott ;) Köszönjük Coca-Cola ...öööö vagy Pepsi? De a piros mikulást a Coca-Cola találta ki., nem?... Na mindegy...
#
Mindenki hozsannázik itt a Pepsi új vírusfilmje kapcsán. A közvetlen környzezetemben is legalább 5 ember esett nekem, hogy "Na láttad már ezt"???

Egy őszinte bólintás volt rá a válaszom. Én azonban - szemben a mainstream áradattal - azt mondom, hogy szakmailag, bár hozza a letöltésszámot, meg a továbbküldést
(ami valjuk be hazánkban az egyik legnagyobb fokmérője a víruskampányok hatékonyság-értékelésében).

Mikor azonban rákérdeztem kajánul vigyorgó ismerőseimnél, hogy na akkor bár pimasz, provokatív, polgárpukkasztó a film, de tudják-e valamelyik termékhez/márkához
kapcsolni. Minden esetben egy vállrándítás, némi gondolkodás, s NEM volt a válasz! "

Ennyit erről. Lehet, hogy jó a film, de hogy mi köze a Pepsihez. Halvány lila fogalmam sincs! Emberek nézik.. Vigyorognak... De, semmi több!

A film és a brand között nincs meg a gondolati kapocs.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés