hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egymilliós GVH bírság

Egy textildiszkontra sújtott le a GVH: a Kiknek egymillió forintot kell fizetnie azért, mert nem tudta igazolni a reklámújságaikban tett piacelsőségi állításokat.
hirdetés

A Kik Textil és Non-Food textil és iparcikk jellegű bolti vegyes kiskereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozás, amelynek tulajdonosa a Kik Textilien und non-Food GmbH Európa több országában kiterjedt bolthálózattal rendelkezik. Magyarországon 2008-ban lépett a piacra, 2009 szeptemberére már 32 bolttal rendelkezett.

A Kik tavaly a február 25-e és június 2-a közötti időszakban - általában 2-4 hetes időszakra szólóan - saját reklámújságjában, új üzletek nyitásakor szórólapokon, valamint újsághirdetésekben reklámozta termékeit, üzleteit. Többszázezres példányban osztották ki a szóróanyagokat az üzletek vonzáskörzetében.

A Kik reklámújságaiban „Az árban a Nr. 1.*”, illetve az „Ők itt vásárolnak a Nr. 1*-nél” mondatok olvashatóak. Ezen állítások miatt indított eljárást a KiK ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A február 25-től érvényes újságban a csillag jel az alábbi mondatra utal: „A TNS Infratest 2007. decemberi Kik-vásárlói felmérése szerint Németországban a vevők 76 százaléka, Ausztriában pedig a 85 száazléka választotta a Kik-et”. A március 4-től érvényesben szórólapban pedig  „A TNS Infratest 2008. decemberi Kik-vásárlói felmérése szerint Németországban a vevők 80,5 százaléka, Ausztriában pedig a 83 százaléka választotta a Kik-et” állítások szerepeltek.

A GVH szerint „Az árban a Nr. 1* most már Magyarországon is” állítás, amely közvetlenül a szórólapokon és újsághirdetésekben jelent meg, félrevezetheti a fogyasztókat. Elsődleges tartalma szerint jelentheti azt a magyar vásárlóknak, hogy az ausztriai és németországi „Nr. 1” Kik termékei már nálunk is megvásárolhatóak, valamint üzenheti azt is, hogy a Kik az árban a legjobb. A GVH szerint az átlagos magyar fogyasztó a második tartalmat, miszerint a Kik árai a legalacsonyabbak, érti az állítás alatt.

A Kik azonban nem tudott bizonyítékot adni arra vonatkozóan, hogy Magyarországon az ő árai a legalacsonyabbak. A GVH szerint az ár, illetve az általuk megfogalmazott piacelsőségi kategória egy egyértelműen megállapítható tény, mivel össze lehet hasonlítani az összes többi versenytárs valamennyi árujával és árával.

Továbbá a GVH azt is közölte, hogy a csillaggal jelölt tartalom nem tekinthető olyannak, ami a fő állításukat pontosítja vagy módosítja. Ez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmas volt arra, hogy megtévesszék a fogyasztókat az áraikat illetően, emiatt a vállalkozás egymillió forintos bírságot kapott. A KiK számára enyhítő körülmény volt, hogy a jogsértő tájékoztatás kevés emberhez jutott el, és a valótlan tényállításai által szerzett nyereség nem jelentős.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés