hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elfogtak két pedofil scamet

A Cannes Lions szervezői két díjat vontak vissza a Moma Propaganda Sao Paulo-i ügynökségétől. A csapat így elbukott egy ezüstöt és egy bronzot, ráadásul jövőre nem is nevezhet Cannes-ban.

hirdetés

A Cannes Lions nemzetközi kreatívfesztivál szervezői visszavonták a Moma Propaganda nevű Sao Paolo-i ügynökségnek kiosztott díjakat. A Moma által a Kia Motors-nak készített printek közül a "Teacher" ezüstöt nyert print kategóriában, míg a sorozat másik része, a "Princess" cyber kategóriában vitt el egy bronzot. Mindkét munka scamnek bizonyult, ezért az oroszlánokat vissza kell postázniuk a Riviérára.

Philip Thomas fesztiváligazgató azzal indokolta a döntést, hogy az ügynökség nem bocsátotta rendelkezésükre azokat bizonyítékokat, amelyek alapján a szervezők meggyőződhettek volna arról, hogy a kampány valóban futott, és a Kia megrendelésére készült. "A Cannes Lions tisztán lefektette alapszabályzatában, hogy a versenyzők kötelessége bebizonyítani, hogy az adott kampány valós megrendelésre készült, és tényleg futott az adott országban. Többszöri felhívás ellenére a Moma Propaganda nem volt hajlandó bizonyítékokkal alátámasztani az alapszabályban foglaltakat, ezért elvettük a díjakat az ügynökségtől."

Nemcsak a díjakat vesztette el a Moma Propaganda, de a jövő évi cannes-i nevezéseit is. A fesztivál igazgatója ugyanis kijelentette, hogy mivel a későbbiekben szeretnék elkerülni ezeket a kínos helyzeteket, a kamu reklámok nevezőit kilistázzák, és megvonják tőlük a nevezés jogát a következő évre.

A Moma Teacher című printje még a fesztivál ideje alatt nagy vihart kavart pedofilnak titulált üzenete miatt. A Kia légkondícionálóját promótáló print két képregénypanelt tartalmaz. A kép baloldali része egy ártatlan jelenetsort ábrázol, míg jobboldali rész egy hasonló szituáció pikáns változatát. A Teacher printjénél az ártatlan jelentsorban egy tanár beszélget diákjával, túlságosan pajkos hangnemben. A fesztivál résztvevői pedofilnak tituálták a kampányt, mire válaszként a Kia elhatárolódott a printtől, és határozottan kijelentette, hogy semmi közük a reklámhoz, nem rendelték meg, és nem is futott sehol. A szervezők számonkérték az ügynökséget, akik eddig nem tudták bizonyítani a kampány hitelességét.

Teacher

Princess

Nem ez az első botrány, ami a Moma Propagandához köthető, ugyanis az ügynökség vezető kreatívigazgatója, Rodolfo Sampaio is dolgozott kreatívigazgatóként azon a botrányos scam-gyanús filmen, amit a brazil DDB a WWF-nek készített Tsunami címmel, és díjazták többek között 2009-ben is a Clio Awards-on. Az Adland újságírója a jelenséget azzal magyarázta, hogy  Brazíliában a díjaktól függ az emberek állása és fizetése az ügynökségeknél, ezért kénytelenek ráállni a scamek gyártására.

A Tsunami című film

Mi is találkoztunk a Momásokkal egy cannes-i partin:

Brazilok együtt: Alessandra Lemos szabadúszó art director, Marco Martins és Fábio Baraldi, a MOMA Propaganda art directorai, Rodrigo Fernandes, a DDB Budapest volt kreatív vezetője és Fernando Freitas, a Grey G2 Budapest senior art directora

(forrás: Kreatív, Adweek.com)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés