hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elmaradhat a Filmszemle

A Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz fordult a 42. Magyar Filmszemle ügyében a Magyar Mozgókép Közalapítvány Kuratóriuma. A szervezet ugyanis nem rendelkezik elegendő forrással a 2011-es szemle megrendezéséhez.

hirdetés

A Magyar Mozgókép Közalapítvány Kuratóriuma (MMKK) a jövő februári 42. Magyar Filmszemle megrendezése ügyében a Nemzeti Erőforrás Minisztériumához fordult - írja az alapítvány közleményében, miután a jövő évi keretüket 5,4 milliárdról 1,035 milliárdra csökkentették.

Az MMKA szerint a Magyarország 2011. első félévi, soros európai uniós elnökségére és a magyar filmkultúra érdekeire való tekintettel is fontos lenne megtartani a több mint 40 éve folyamatosan megrendezett eseményt, amely a közpénz támogatásával létrejött magyar filmalkotások bemutatását szolgálja.

A Népszabadság szerint az MMKA  5,4 milliárdról 1,035 milliárdra csökkentett 2011-es költségvetésben szereplő támogatásából félmilliárd azonnal elmegy a kereskedelmi bankoknak járó kamattartozásra, a fennmaradó félmilliárd pedig nem elég arra sem, hogy az alapítvány eleget tegyen minden törvényi kötelezettségének. A közalapítvány feladatai közé tartozik a magyar filmek külföldi fesztiválszerepléseinek finanszírozása a Filmunión keresztül, ennek a költsége önmagában meghaladja az évi 100 milliót. Emellett az MMKA fizeti a Magyar Mozgókép Mestere címekkel járó honoráriumokat, támogatja a filmterjesztést, a filmes oktatást, a szakkiadványokat, a filmszakma külföldi szervezetekben viselt tagságával járó díjakat, és mindezek mellett még évente átlagosan 150 millió forinttal támogatja a Magyar Filmszemle megrendezését.  

Hétfőn a szemléket rendező filmművészszövetség rendkívüli közgyűlésén a bojkott is szóba került, végül a jövő februári rendezvény megtartása mellett szavaztak. 

(forrás: Népszabadság )
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés