hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elveszett valóság

Norman Mailer író egyenesen a médiaelméletben világhírű Marshall McLuhanhoz hasonlította Zengotitát. A különbség csak az, hogy míg McLuhan a modernizmus végére döbbentette rá közönségét, addig Zengotita a posztmodernizmussal és a médiával átitatott életünket írja le.
hirdetés
Zengotita olyannyira hitelesen ír, hogy néha megdöbbentően magunkra ismerünk történeteiből. A Harper’s Magazine szerkesztőjének valóban legalább annyira szórakoztató

a stílusa, mint McLuhané. A könyv címe nagyon találó kifejezés, de magyarra fordítása nehéz. Mediated: a média és a közbülső szó összetétele, mindez műveltető módban… Mindenesetre a felcím egyértelművé teszi: Zengotita arról ír, hogyan formálja a média a világunkat, és hogy mi hogyan élünk benne.

Nem kell attól tartanunk, hogy száraz médiaelméleti tanulmányokat olvasunk majd, ehelyett a figyelmünket végig fenntartó, érdekes sztorizgatással találkozunk, ami nyilván annak is köszönhető, hogy egy magazinba író antropológussal állunk szemben.

Zengotita szerint a valóság teljesen új módon megkülönböztethetetlen a reprezentációtól. Nem az a kérdés, hogy szét tudjuk-e választani a kettőt, hanem az, hogy megtesszük-e ezt. Az író válasza természetesen az, hogy nem. Hogyan is tudnánk? – írja. A Fox tévécsatorna egy afganisztáni nőt mutat, aki éppen olvas. Beállított jelenet? Kíváncsi kamera? A csodálatos férfi tökéletesen kigyúrt testtel (valószínűleg több időt tölt az edzőteremben, mint amennyit általában a szülők a gyerekekkel) átgörkorcsolyázik a szemünk előtt – valódi vagy nem? Mi van a felfújt bicepszével? És ha szteroidokat használ?

Számtalan kérdés. „Whatever” (akármi) – mondom én erre, ahogy a laza amerikai is mondaná Zengotita elmélete szerint.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés