hirdetés
hirdetés

Epica - győzött a majom

2007-11-26
A nemzetközi újságírókból álló zsűri november 23-án este kiválasztotta az Epica reklámverseny fődíjasait. Míg korábban egy tévés reklámfilm és egy nyomtatott hirdetés kapta meg az Epica D’or elismerést, idén először a fentiek mellett egy interaktív és egy outdoor reklámnak is odaítélték az Epica legmagasabb díját. A versenyre nevezett 47 magyar munkából 35 már az előzsűrizésen kiesett.
Az utóbbi évek leghosszabbra nyúlt zsűrizési folyamata végén, november 23-án este tízkor megszületett az Epica reklámverseny végeredménye. A tévéreklámos fődíjat a brit Fallon London vehette át, a Cadburys Dairy Milk márka Gorilla című reklámjáért, a sajtóreklám fődíjasa a Macel nevű francia ügynökség, Beyond the News azaz A hírek mögött című, a France 24 nevű hírtelevíziónak készített reklámja lett. Először az Epica húszéves fennállása óta egy interaktív és egy outdoor reklámnak is odaítélték az Epica legmagasabb díját. Az outdoor Epica D’or-t a Pepsi Dare for More című reklámja nyerte, amit a német BBDO Düsseldorf készített, az Interaktív Epica D’or-t a svéd Farfar nevű ügynökség veheti majd át a gálám a Diesel divatmárka fehérnemű-kollekciójának készített Heidies című kampányáért.

A hosszadalmas zsűrizés legfőbb oka az volt az oka, hogy sok jó reklám versenyzett a fődíjakért, de egy sem emelkedett ki igazán a többi közül. A tévéreklám fődíjáért a hamburgi Nordpol+ ügynökség, a német állam megbízásából készített The Power of Wind – A szél ereje – című munkája versenyzett az utolsó fordulóban. Szintén közel került a tévés fődíjhoz a Wilkinson, Fight for Kisses című reklámfilmje, amit a francia JWT jegyez. Majdnem outdoor Epica D’Or-t kapott a Dulcolax Iaxative WC-papírmárka a Toilet Paper Roll című kültéri kampányáért, de a zsűri végül az üdítőmárka reklámja mellett döntött. A sajtóreklámok közül az osztrák TBWA Niedermeyer műszaki áruházláncnak alkotott Superzoom című munkája került a legközelebb a fődíjhoz.

A négy fődíjas alkotás mellett 37 kategóriában választották ki a kategóriák győzteseit. Idén nyolc magyar ügynökség nevezett 47 munkát, azonban rövidlistára egyetlen magyar ügynökségi munka sem került, így kategóriagyőzelem sem jöhetett szóba. A összesített pontszámok alapján arra még lehet esély, hogy valamely kategórián belül bronzdíjjal jutalmazzanak egy-egy ügynökséget. Erre a DDB-nek a Leo Burnettnek vagy a BBDO-nak van esélye, a többi magyar ügynökség munkái ugyanis még az előzsűrizésen kiestek.

A Epica reklámverseny eredményét a nemzetközi reklámszakmai újságírókból álló, idén összesen 28 fős zsűri dönti el. A zsűri a kategóriagyőztesek és fődíjasok kiválasztásakor kiegészül Alain Weill, francia művészeti és vizuális kommunikációs szakértővel, aki egyben a zsűri elnöke is. Az előzsűrizést brit, francia és német reklámszaklapok senior munkatársai végzik el. Az Epica reklámverseny díjkiosztó gálája jövő év január 11-én lesz Stockholmban.
A nagydíjas munkák hamarosan felkerülnek az epica-awards.com oldalra.


Zsűritagokat delegáló szaklapok:

Creative Review, Nagy Britannia
Marekting Week, Nagy Britannia
Werbe Woche, Svájc
Werben & Verkaufen, Németorszűg
Marketing Tribune, Hollandia
Marketing Türkiye, Törökország
Resume, Svédország
El Publicista, Spanyolország
Marketing Magazine, Szlovénia
Strategie, Szlovákia
Strategie, Csehország
New Moment, Szerbia
Advertising Ideas, Oroszország
Campaign Romania, Románia
Media Marketing, Lengyelország
Kampanje, Norvégia
Publicco, Olaszország
Publiccita Italia, Olaszország
Marketing Week Greece, Görögország
+Design, Törökország
Lürzer’s Archive, Németország
CB News, Franciaország
Markkinointi & Mainonta, Finnország
Best Marketing, Észtország
Markedsforing, Dánia
Pub, Belgium
Extra Dienst, Ausztria
Kreatív, Magyarország
(forrás: Kreatív)
hirdetés
hirdetés