hirdetés
hirdetés
hirdetés

Eredmény a cannes-i Youtube-versenyeken

Két Youtube-verseny eredményét is kihirdették a vasárnap induló cannes-i reklámfesztivál előtt. A fiataloknak szóló Young Lions 48 Hour Ad Contest körüli kifogásokat elhallgatja a sajtóközlemény, a Kreatív Online többször feltett kérdéseire sem válaszoltak.

hirdetés

Kihirdették a június 19-én, vasárnap induló cannes-i nemzetközi reklámfesztivál két Youtube-versenyének nyerteseit. A Good Work nevű versenyen öt helyezést osztottak ki, míg a Young Lions 48 Hour Ad Contestnek két nyertese is volt, amellyel kapcsolatban egy magyar nevező a Facebook-oldalunkon panaszkodott, illetve a fesztivál Youtube-profiljának üzenőfalán más nevezők is számos problémát jeleztek a verseny, számukra nem tiszta lebonyolítása és az időközben megváltoztatott szabályok miatt.

Rosszul kommunikáltak

Az eredetileg tervezett eredményhirdetés napja május 31-én lett volna. Azonban anélkül, hogy a hivatalos eredményről bárki értesítést kapott volna, a Cannes Lions csatornáján megjelent az első két helyezett videója, amit nem sokkal később eltávolítottak. Akik addig látták a kiválasztott kettőt, nagyon éles kritikát fogalmaztak meg az eredménnyel kapcsolatban. Az egyik díjazott munkánál az ötlet hiányát, illetve a brief félreértését kifogásolták, a másiknál pedig azt, hogy nagyon sokszor elhasznált ötletet lőtt el a nyertes újra. Ilyen vádak egyébként a két korábbi verseny során is elhangoztak.

Szintén sok induló hozzászólása alapján az derült ki, hogy a versenykiírással ellentétben a nézettséget mégsem vették figyelembe a shortlistre kerülésnél, sok olyan került be a döntőbe, amelynek kisebb volt a nézettsége mint azoknak, amelyek kimaradtak a döntőből. Mindezek mellett az indulók bizonytalanságát és az összeesküvés-elméletet keresők vélt vagy valós igazságát csak növelte, hogy a fesztiválszervezők hivatalosan sokáig semmit nem reagáltak, és egy hete is csupán annyit írtak ki a Youtube-ra, hogy a nyertes munkák eltávolításának oka, hogy szeretnék felvenni a kapcsolatot az alkotókkal és tisztázni a személyazonosságukat.

A Kreatív Online kétszer kereste meg e-mailben a fesztivál pr-vezetőjét, Amanda Benfellt a problémával kapcsolatban, de egyszer sem kaptunk választ tőle. A hivatalos eredmény bejelentése végül ma tőle érkezett.

A Young Lions 48 Hour Ad Contest nyertes munkái:

Simon Friedlander, junior copywriter, DDB Sydney

R. Venkatraman, creative director, Creativeland Asia

Az idén harmadszor megrendezett 48 Hours Ad Contestre 18 és 28 év közötti kreatívok jelentkezhettek, akiknek a Save the Children karitatív szervezet számára kellett reklámszpotokat, vírusvideókat készíteniük. A versenyre több száz nevezés érkezett, a két nyertes pedig egyrészt teljes ellátásban részesül Cannes-ban, valamint Team Youtube néven indulhatnak a fesztivál Young Lions filmes versenyén.

Magyarországot Szita Melinda és Nagy Gergely fogják képviselni a Young Lions versenyen, akik a MAKSZ hazai előválogatóját a Nem vagyunk kíváncsiak szpottal megnyerték. Ezzel a munkával a Young Lions-ön is esélyesek lennének.

A Cannes Good Work nyertesei

Dw-lOTEOft0
yJ6zELeDBYQ
nYrA22Ea6pU
c8wLmEL0XDE
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés