hirdetés
hirdetés

Fellendült a nemzetközi ügynökségi piac

2010-08-24

Jelentős forgalom és profitbővülést produkált a Publicis és a WPP nemzetközi ügynökségi csoport. Mind a hagyományos, mind a digitális eszközök területén pozitív jelek mutatkoztak.

Növelte első féléves bevételét több nagy ügynökségi csoport is. A WPP, a JWT, a Grey és az Ogilvy ügynökségeket is tömörítő kommunikációs konszern bevételei 2,5 százalékkal haladták meg az előző évi számokat. A növekedés motorja az amerikai és a brit hirdetők költésnövelése volt.

A Sir Martin Sorrell vezette WPP kedden közölt jelentése szerint a bevétel 4,4 milliárd fontra növekedett, az adózás előtti eredmény pedig 36 százalékkal 243,9 millió fontra (84,4 milliárd forint) nőtt az előző évi 179,3 millióról. Az idei első negyedévben még veszteséget produkált a vállalat, de már reménykedtek a fellendülésben.

A brit bevételek növekedése 7 százalék volt az első hat hónapban, ami azért is érdekes, mert az első negyedévben még csekély deficit mutatkozott, a második negyedév így különösen erős volt a szigeteken.

Az idei második negyedév volt az első 2008 harmadik negyedéve óta, amikor a hagyományos reklámbevételek is növekedni tudtak, az amerikai rádiós és outdoor piac például fellendülőben van. A csoport szerint ez már egyértelmű jele a világgazdaság megerősödésének, ami a második félévben is növekedést jelenthet a kommunikációs birodalomnak.

Nem csak a WPP, a Publicis Groupe is sikeresen zárta 2010 első felét. A többek között a Publicis-t, a Saatchi & Saatchi-t és a Zenith Optimediát tömörítő másik ügynökségi mammutkonszern még augusztus elején hozta nyilvánosságra a számait. Eszerint közel 15 százalékkal 2,53 milliárd euróra nőtt a csoport forgalma, mely egy évvel korábban még csak 2,12 milliárd volt, a profit pedig 27,5 százalékkal 213 millió euróra (60,5 milliárd forint) nőtt.

A Publicisnál éppen fordítva, a digitális csatornák produkálták a legerősebb növekedést. Míg a tavalyi első félévben a csoport bevételének 20,7 százalékát tették ki a digitális aktivitások, idén ez az arány 28,1 százalékra nőtt.

(forrás: Marketingweek)
hirdetés
hirdetés