hirdetés
hirdetés
hirdetés

Félmilliárd washingtoni ügyvédekre

A washingtoni Arnold&Porter LLP ügyvédi iroda képviseli több mint félmilliárd forintért a magyar államot a Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központja előtt zajló választottbírósági eljárásban az egykori Sláger és Danubius rádiók ügyében - a februárban született döntés a pénteki Közbeszerzési Értesítőben jelent meg - írja a hvg.hu.

hirdetés

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közbeszerzést írt ki korábban a magyar állam képviseletére abban az eljárásban, amelyet a Sláger és Danubius tulajdonosai indítottak a Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központja előtt az állammal szemben kétoldalú beruházásvédelmi egyezmények alapján. A tendert a washingtoni Arnold&Porter LLP ügyvédi iroda nyerte meg, nettó 584 millió 594 ezer forinttal - írja a hvg.hu, a közbeszerzési értesítőre hivatkozva.

Ugyanez az ügyvédi iroda bruttó 1 milliárd 876 millió forintos díjazásban részesült egy másik nemzetközi ügyben, amelyben ugyancsak az előbbi választottbíróság előtt képviselte a magyar államot - ezt a Magyar Nemzet közölte 2010 márciusában. Akkor két magyar erőmű külföldi tulajdonosa indított pert az állam ellen, mert kifogásolták az alacsony hatósági áramárakat.

Eltulajdonított befektetések

A Slágert tulajdonló Emmis Communications és a Danubiust működtető Accession Mezzanine 2012. január 18-án fordult a Világbank mellett működő nemzetközi választott bírósághoz, a bíróságon pedig március 26-án választották meg az üggyel foglalkozó három döntőbírót. A törvényszék első ülését várhatóan júliusban tartják meg.

Beadványukban a felperesek azt állítják, hogy a 2009-es pályázat idején ellenzékben lévő Fidesz, valamint az éppen kormányzó MSZP képviselői megkeresték a két rádióállomás befektetőit, hogy állapodjanak meg a poltikai pártokkal, hogy "esélyük legyen" meghosszabbítani az engedélyeket, amelyeket a két adó végül elvesztett.

Miről tárgyalt Lendvai és Fellegi a rádiókkal?

Az Accession Mezzanine Capital, a Danubius Rádió tulajdonosa és működtetője a bírósági dokumentumban azt állítja, Fideszhez közel álló személyek sürgették, hogy állapodjon meg velük, így például Fellegi Tamás - korábbi fejlesztési, majd a Nemzetközi Valutaalappal folytatott tárgyalásokért felelős tárca nélküli miniszter - valamint Nyerges Zsolt, Fidesz-közeli üzletember. Az ügyben alperes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium munkatársai közölték, folyamatban lévő ügyekről nem nyilatkoznak, ám korábban Fellegi tagadta, hogy nyomást gyakorolt volna a Danubius tulajdonosára, illetve hogy a Fideszt egyáltalán képviselte volna az üzleti tárgyalásokon.

Az Emmis, a Sláger Rádió üzemeltetője a bírósági dokumentumok szerint Lendvai Ildikótól, az MSZP akkori elnökétől, valamint Puch László pártigazgatótól kapott megkereséseket, majd állítólag mindössze egyetlen találkozóra került sor. Lendvai Ildikó szerint ezen arról esett szó, hogy az ORTT talán jobban előnyben részesítene több politikai tartalommal bíró rádióadókat, a politikus azonban tagadta, hogy a Fidesz és a szocialisták politikai megállapodást kötöttek volna a frekvenciák megosztásáról. Puch László azt is tagadta, hogy valaha tárgyalt volna a befektetőkkel.

Hogy volt-e olyan természetű tárgyalás a korábbi rádiók tulajdonosai és a szocialista politikusok, illetve a Fideszhez közel álló üzletemberek között, egyelőre nem bizonyított, az viszont biztos, hogy a pártokhoz közeli érdekcsoportok rövidesen új cégeket hozak létre, amivel aztán meg is nyerték a frekvenciapályázatokat. A Danubius frekvenciáját az Infocenter nyerte, amelynek akkor Fellegi Tamás volt a tulajdonosa, míg a Sláger helyén az Econet tulajdonában lévő Est-csoport indíthatott új rádiót.

A két Magyarországot perlő cég szerint a pályázat eljárása "jogtalan" volt, mert bár a törvény előírja, a frekvenciákat éppen használókat nem részesítették előnyben, a győztes pályázókat viszont ki kellett volna zárni összeférhetetlenség miatt, mivel a pályázat idejében más rádiók tulajdonosai voltak.

(forrás: hvg.hu, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés