hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fesztiválok 2008 – rosszkedvünk nyara

Az idei nyári fesztiválszezon kevés érdekes, és még kevesebb kiváló márkamegjelenést hozott. Sokan a tavalyi fogást próbálták updatelni és voltak, akiket egyáltalán nem izgatott, hogy márkájuk legalább értelmesen jelenjen meg. A legötletesebb megoldások mögül pedig hiányzott a pénz.
hirdetés

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is nyakunkba vettük az országot és pénzt, időt, energiát, meg néha a saját egészségünket sem kímélve végigjártuk az ország legnagyobb nyári fesztiváljait, hogy megnézzük, a különböző hirdetők hogyan próbálják megszólítani a szórakozó, kikapcsolódó fiatalokat. A tapasztalataink az idén meglehetősen ellentmondásosra sikeredtek. Már tavaly is úgy éreztük, idén pedig végképp meggyőződésünkké vált, hogy a legtöbb márka, amelyik úgy dönt, hogy kivonul ezekre a rendezvényekre, valójában kötelességből teszi ezt.


Ott kell lenni, mert mindenki ott van valahol – és az események száma folyamatosan nő, a fesztiválok egymást érik, kora júniustól augusztus végéig gyakorlatilag nem volt olyan hétvége, amikor nem lehetett valahol Magyarországon Tankcsapda koncertre bokorban aludni – de arra már nem igazán maradt energia, hogy valami eredetit, ötleteset, netán értelmeset találjanak ki a fogyasztók megszólítására. Számos márka egyszerűen a korábbi évekből már unalomig ismert helyszíneit építette újra, ami még akkor is kár – néha pedig kifejezetten káros – ha maga az ötlet nem feltétlenül rossz. (Jó példa erre a Mol amúgy remek alapötletű Embermosója, amit tavaly díjaztunk, idénre viszont meguntunk.)


Érdekes volt megfigyelni, hogy az általunk a következőkben bemutatott, legötletesebbnek talált márkamegjelenések közül három olyan is van, amely nem ügynökségi munka, hanem házon belüli ötletelésből született. Azt nem gondoljuk, hogy ez a helyes út, de úgy tűnik, a pénztelenség ezúttal szült érdekes gondolatokat is. Más kérdés persze, hogy hova lehetne ezeket az ötleteket fejleszteni, ha hozzáértő szakemberek dolgozhatnának együtt az ezek szerint bátor és innovatív ügyfelekkel. Könnyen elképzelhető, hogy sikerülhetne a puszta esemény-megjelenést valódi márkaüzenetté, időtálló koncepcióvá fejleszteni. Biztosak vagyunk benne, hogy néha megérné a kísérletezést.

Az alábbiakban igyekszünk visszahozni valamit a nyárból: aki járt a mustrázott fesztiválok valamelyikén, annak emlékeztetőül, aki meg nem, annak hiánypótlásként.


Öt kérdés, amin szerintünk a brand-managereknek gondolkozniuk kéne jövő nyárig

  • Nem érné meg valami újat kitalálnunk, ha már három éve ugyanazzal az ötlettel vagyunk kint a Szigeten?
  • Tényleg érdemes ott lennünk egy rendezvényen, ha a közvetlen konkurensünk is jelen van, és jobban csinálja?
  • Pontosan ki is az a cégnél, aki még mindig hisz a molinó, a mászófal és a „beledugom a fejem a vicces képbe, és a haverjaim lefotóznak” kombináció sikerében?
  • Nem érné meg valami HASZNOSAT vagy TÉNYLEG SZÓRAKOZTATÓT adnunk a fiataloknak?
  • Nem kellene odafigyelnünk arra, hogy az ötlet mellett a megvalósítás is jó legyen, és a hoszteszek, pultosok, pincérek és biztonság őrök ne okozzanak nagyobb károkat a márkánknak, mint ha a fesztiválosdi helyett inkább mind nyaralni mentünk volna?



Az öt legjobb márkamegjelenés

Zewa – Tiszt a vécé (Sziget)
Megbízó: SCA Hygiene Products (Zewa és Libresse márkák)
Ügynökség: Zewa – Sky Marketing, Libresse dekoráció – Publicis
Elért emberek száma: kiosztott Zewa zsebkendő-minta: 29 225, kiosztott Libresse-minta: 7000, toalett regisztráció: 8105
Az akció leírása: A Zewa a Szigeten tiszta és kulturált körülményeket biztosító vécéket kínált a nagyérdeműnek, amelyeket regisztráció ellenében lehetett igénybe venni. Négy vécékonténert üzemeltettek, hármat lányoknak, egyet fiúknak, bennük Zewa Deluxe háromrétegű, puha, színes és illatos vécépapírokkal. A lányvécékben Libresse egészségügyi és tisztasági betéteket is osztottak. Valós igény, kulturált megvalósítás, bár a sorban állást nehéz volt elkerülni.

Tisza – Régi busz (Balaton Sound, Volt Fesztivál)
Megbízó: Tisza
Ügynökség: házon belül
Elért emberek száma: nincs adat
Az akció leírása: A Tisza egy szép régi piros Ikarusz-buszt állított csatasorba a fesztivállátogatók szállítására a Balaton Soundon először Budapest és Zamárdi, majd a fesztiválnak helyt adó Zamárdi strand és Siófok között, oda-vissza. A Volt Fesztiválon a rendezvény elején Budapestről Sopronba, a végén vissza közlekedett. Valós igényt kiszolgáló, okos akció a márkához illően gyönyörűen dizájnolt járművel.

T-Mobile – Bringatár (Kapolcs)
Megbízó: Magyar Telekom
Ügynökség: Extreme
Elért emberek száma: körülbelül 500-an vették igénybe, de mivel a fesztivál egész területén mozogtak, mintegy 50 000-en látták
Az akció leírása: Kapolcson, a Nyomdaudvarban magenta napernyők alatt állt egy hosztesz, akinél bárki bérelhetett kerékpárt maximum 8 órára, a személyes adatai megadásáért és 5000 forintos letéti díjért cserébe. A Bringatár reggel 10-től este 10-ig tartott nyitva, a flotta negyven brandingelt, azaz magenta színű kerékpárból állt, a kereslet azonban nagyobb volt a kínálatnál, gyakran volt üres a „tár”. Az ingyenes kölcsönzéshez ingyenes szerviz is tartozott. A falvak közti közlekedés, még az idei csökkentett helyszínszámnál is valós igényt szolgált ki.

Fundango – water jump (Balatone)
Megbízó: Marosport
Ügynökség: házon belül
Elért emberek száma: a szervezők szerint az akciót összesen 15 000-en láthatták
Az akció leírása: A Fundango extrémsport-márka egy síugrósáncot állított fel a Balaton-partján, amelyről meghívott és önként jelentkező profi snowboard- és síversenyzők ugrottak a vízbe, de az óriási „csúszógumikkal” felszerelt fesztivállátogatók is lemerészkedhettek a Balatonba. A nézőknek a Fundango egy kis sátorban csocsózási és pókerzsetonkészletbérleti lehetőséget nyújtott, horgászszékeket és nyugágyakat állított fel. Az akció célcsoportja a véleményvezérnek számító snowboardosok szűk csoportja volt, ezen keresztül próbáltak másokat is elérni. A fesztivál látogatóinak számával azonban nem elégedettek a szervezők, akik nem ítélték sikeresnek az akciót. Pedig a márkához illő, látványos és átgondolt megjelenés volt.

Converse – Converse Ház (Sziget)
Megbízó: Infinity Sport
Ügynökség: házon belül
Elért emberek száma: 45-50 000 fő/nap
Az akció leírása: 2008-ban, a Converse sport- és divatmárka századik születésnapját ünnepli, ennek egyik kiemelkedő fóruma Magyarországon a Sziget fesztivál volt. A márka három helyszínen is megjelent a rendezvényen: egyrészt támogatta a Wan2 színpadot, másrészt egy értékesítési helyszínt és egy úgynevezett Converse Házat üzemeltetett. A nappali szobára emlékeztető, szépen megtervezett helyszín napközben pihenőhelyként, este táncparkettként üzemelt. A látogatók készíthettek maguknak egyedi hűtőmágnest vagy tervezhettek egyedi cipőket, ez utóbbiak közül a legjobbak egy pár valódi cipőt értek. A dizájnversenyben napontaátlagosan 250-en vettek részt, a hűtőmágneses csapat pedig nagyjából 400 mágnest készített nap mint nap.


Öt márkamegjelenés, ami akár jó is lehetett volna, de nem sikerült tökéletesre

Rádió 1 hajó (Sziget)
Remek ötlet, de vajon miért nem szólt egyáltalán a névadó rádió a fedélzeten? Kihagyott ziccer a komolyabb kapcsolatépítésre a felhasználókkal.

Red Lounge (Sziget, Balaton Sound, Volt ) / Café Sátor (Hegyalja Fesztivál, Efott, Balatone)
A dohánycégeknek nehéz, ezt már sokszor megénekeltük, köti őket a törvény szigora. Az elkülönített dohányárusító- hely nem túl kreatív megoldás, de megállja a helyét, és a Philip Morris által kialakított mindkét helyszín meglehetősen igényes volt. Viszont ezeken a helyeken találkoztunk egyöntetűen a legkötekedőbb biztonsági őrökkel, és a legkevésbé segítőkész pultosokkal, ami sokat rontott az élményen.

Kozel (Efott)
A Kozel egy komplett cseh falucskát épített a kocsmákat amúgy is jobbára nélkülöző fesztiválon, sörrel, kajával, cseh tematikájú miniszínpaddal, kora estétől pedig karaokéval. Innen tulajdonképpen elronthatatlannak tűnt a dolog, mégis sikerült: ha kétszer ekkorára építik, akkor is simán tömve lett volna. Az pedig nem, nem és nem járja, hogy csak azért, mert a pultos nem fér oda a sörcsaphoz a többiektől, langyos dobozos sört kapjunk drágábban a rendelt hideg csapolt helyett. Egy márkahelyszínen legalábbis biztos nem.

Burn (Sziget)
A Coca-Cola energiaitala erőből lenyomta a Red Bullt, a Sziget Fesztivál közönsége kizárólag ezt az italt ihatta, ha frissülni akart. Az aktivitást a helyszínt quadokkal bejáró és italt osztogató hoszteszek mellett egy színpad jelentette, ahol viszont semmi különös nem történt. A helyszín beolvadt a tucatnyi egyéb hely közé – a szomszédban álló Unicum Next helyszíntől néhány ital után konkrétan alig lehetett megkülönböztetni.

BKV-helyszínek (Sziget)
A Budapesti Közlekedési Vállalat komoly erőkkel volt jelen a legnagyobb fesztiválon, ami dicséretes, összességében mégis ellentmondásos volt az aktivitásuk. A helyükben mi például arra koncentráltunk volna még inkább, hogy elmondjuk, a Szigetre velünk lehet a legjobban eljutni. A büntetéseket csökkentő szerencsekerék-játék nem volt rossz ötlet, viszont a Békávézó helyszín nevénél már összehúztuk a szemöldökünket, és amikor megláttuk a Cowbino (értik, ugye?) tejbárt, akkor ökölbe szorult a bennünk élő copywriter agya. Legalább jó lett volna a juhtúrós galuska, de nem volt az.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
nézz láss többet:-)
http://www.youtube.com/watch?v=_Q89z5lhypk
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés