hirdetés
hirdetés
hirdetés

Filmplakát-kiállítás - citrom-díj is lesz

Több újdonsággal is jelentkeznek a szervezők a 38. Magyar Filmszemle keretén belül zajló Filmplakát-kiállításon, ahol idén már a legkevésbé népszerű plakátra is szavazhat a közönség. A filmseregszemle ideje alatt a 2006-ban bemutatott mozifilmek magyar grafikusok által tervezett plakátjait nézhetik meg az érdeklődők.
hirdetés
Idén negyedik alkalommal rendeznek filmplakát-kiállítást a Magyar Filmszemle kísérőprogramjaként. A Magyar Filmplakát Kiállítás és Verseny 2007 című rendezvény február 1-től 7-ig tart. Az idei kiállításon 35 plakát látható, amely közül nyolc külföldi film magyar tervezésű plakátja is versenyben van.

A szakmai díjat idén is neves tagokból álló zsűri osztja, míg a közönségdíjat a kiállításon és a Filmszemle helyszínein, valamint az interneten leadott szavazatok alapján hirdetik ki. A közönség idén először arra a plakátra is szavazhat, amely számára a legkevésbé tetszett. Ennek az Index ad majd helyet.

A szakmai zsűri tagjai: Molnár Kálmán grafikusművész, tanszékvezető tanár a Magyar Képzőművészeti Egyetem alkalmazott grafika szakán; Molnár Gyula grafikusművész, tanszékvezető tanár a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem vizuális kommunikáció szakán; Zsótér László grafikusművész, tanszékvezető tanár a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem vizuális kommunikáció szakán és Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke.

A kiállítás és verseny célja ösztönözni a forgalmazókat és az alkotókat arra, hogy olyan filmplakátok szülessenek, amelyek a legmagasabb színvonalon tudnak megfelelni küldetésüknek. A szervezők ennek szellemében kívánnak hozzájárulni a magyar filmplakát és a hozzá kapcsolódó egyéb művészeti ágak presztízsének emeléséhez.

A kiállítás-sorozat ötlete a Kontroll című film producerétől származik. Hutlassa Tamás szerint, bár a magyar filmek nézettsége egyre nagyobb, még mindig sokat lehetne javítani a hazai alkotások nézettségén, ha a producer vagy forgalmazó áldozna arra, hogy a műnek jó és hatásos kampánya, azon belül plakátja lenne. „Az elmúlt évek kiállításainak sikere és szakmai visszhangja ösztönöz arra, hogy a kiállítást évről-évre megszervezzük. A célunk, hogy a kiállítás és verseny minél inkább beépüljön a filmek kampányaival foglalkozó grafikusok és reklámszakemberek szakmai életébe” - mondta a producer, aki egyben a kiállítást létrehozó Café Film vezetője.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés