hirdetés
hirdetés
hirdetés

ORTT/RTL/TV2 csiki-csuki

Fizetési adatokért cserébe csökkenhetnének a tévédíjak

Ezen és a következő héten sem születik döntés a két nagy kereskedelmi televízió díjcsökkentési ügyében, így a tévék kifuthatnak az időből. Az ORTT elnöke a gazdálkodási adatok, köztük a menedzserfizetések nyilvánosságát kérné a milliárdokért cserébe.
hirdetés

A két országos kereskedelmi televízió gazdálkodásának átláthatóvá tételét szabná a díjcsökkentés feltételeként az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnöke – írja értesüléseire hivatkozva az MTI. Majtényi László szerint a válságban megsegített cégeknek a nyugati államok is azt szabták feltételül, hogy tegyék transzparenssé gazdálkodásukat, de a magyar polgári törvénykönyv is előírja a költségvetési pénzek átlátható felhasználását.

Az MTI forrásai szerint ennek jegyében Majtényi László tájékoztatást kéretne az RTL Klub és a TV2 tavalyi gazdálkodásáról és idei terveiről, benne a menedzserfizetésekről. A felvetés elfogadása esetén azonban szinte bizonyos, hogy kicsúsznak az időből a csökkentési indítványok, hiszen az éves koncessziós díjat május 30-áig kell lerónia a két adót működtető társaságoknak, azaz ha lesz díjcsökkentés, arról eddigre döntést kell hoznia a testületnek.

Izlandon lesz dolga az elnöknek
Ahogy arról múlt héten írtunk, a felvetést ellenző ellenzéki ORTT-delegáltak és a testület elnöke szemlátomást időhúzásra játszanak a javaslat ellen, amelyet a kormánypárti – szocialista és szabaddemokrata – delegáltak alkotta többség elfogadna.

Az első ülésen egyszerűen nem bocsátotta szavazásra a kérdést Majtényi László, a múlt heti ülésen Szalai Annamária, a Fidesz delegáltja maradt távol, távollétében pedig nem került napirendre a kérdés. Az MTI most azt írja, ezen a héten Tirts Tamás KDNP-s delegált nem tud részt venni az ülésen elfoglaltságai miatt, jövő héten pedig a hírügynökség értesülései szerint az ORTT elnöke utazik el egy izlandi szakkonferenciára.

Az ORTT ügyrendjének egyik kitétele tág lehetőséget ad a testületi tagoknak a kérdés tárgyalásának elodázására, ugyanis "a testületi tag az ülést megelőzően írásban kérheti, hogy az általa benyújtott előterjesztést és módosító indítványt a jelenlétében tárgyalja meg a testület". A megkötés csupán annyi, hogy ezzel a lehetőséggel ki-ki "az adott előterjesztés és módosító indítvány tekintetében egy alkalommal élhet".

A tévék csökkentenének, a harcosok emelnének
Eddig két, a témához kapcsolódó felvetéssel foglalkozott az ORTT: az egyik szerint megfeleznék az évente 1,8-1,9 milliárd forintra rúgó díjat, a másik alapján viszont azt a nettó árbevétel 3,5 százalékában állapítanák meg. Ez az RTL Klub esetében évi 1,25 milliárd, a TV2 esetében 930 millió forint körüli összeget jelentene.

Előkerült ugyanakkor két díjemelési javaslat is: múlt csütörtökön benyújtott indítványában Tirts Tamás KDNP által delegált testületi tag a csökkentés helyett a két országos kereskedelmi televízió koncessziós díjának emelését javasolta. Az MTI-nek akkor azzal indokolta a tízszázalékos emelést tartalmazó javaslatot, hogy az RTL Klubot és a TV2-t működtető társaság is "nagyon komoly nyereséggel" működik.

Ennél is nagyobb, 25 százalékos emelést javasolt hétfőn Majtényi Lászlóhoz intézett levelében Cselényi  László, a Duna Televízió elnöke, aki szerint ez egyfajta "giccsbírság" is lehetne.

A díjcsökkentés-üggyel korábbi cikkünkben foglalkoztunk részletesen. Ebben arról írtunk, hogy a kereskedelmi csatornák koncessziós díjcsökkentése körüli alkudozás mögött a földi digitális platform felélesztése lehet.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Ezt a semmirekellő, mocskos, ORTT nevű bagázst minek fizetjük? Szemmel láthatóan abban merül ki a működésük, hogy nem hagyják működni azt a szektort, amelynek a
felügyeletét rájuk bízták, amelynek a flott működését nekik kellene megszervezniük. Valaki, könyörgöm, kergesse már világgá ezt a sok rohadékot!

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés