hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fogyást ígértek, GVH-bírságot kaptak

Álomalakot ígért Hollywood Patch nevű termékének használatakor a Telemarketing, noha bizonyítani nem tudta. A cég hárommilliós bírságot kapott a GVH-tól.
hirdetés

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Telemarketing, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Hollywood Patch nevű terméke fogyasztószer – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Telemarketing áruit - autóápolási, elektronikai, háztartási, konyhai, szabadidős, wellness/sport termékeket - WS Teleshop néven, elsősorban közvetlen televíziós ajánlatokon alapuló csomagküldő kereskedelem útján, illetve országos, regionális és nemzetközi vásárokon tartott termékbemutatókon értékesíti. Így történt ez a Hollywood Patch elnevezésű termékkel is, amelyről a vállalkozás televíziós és internetes reklámjaiban egyebek mellett a következőket állította: a fogyasztó több kilótól szabadulhat meg a termék révén gyorsan és megerőltetés nélkül; a termékkel diétázás, fogyasztótabletták, mozgás nélkül le lehet fogyni, álomalakot lehet elérni, akár 10 nap alatt; a fogyasztó a Hollywood Patch segítségével 10 nap alatt akár 5 kilót vagy 2 ruhaméretnyit fogyhat.

A GVH azt állapította meg, hogy a Telemarketing az említett állítások igazolására benyújtott anyaga nem bizonyította, hogy a Hollywood Patch valóban segít a fogyásban. A becsatolt anyagban nem jelent meg a Hollywood Patch megnevezés, így alkalmatlan annak igazolására, hogy az adott vizsgálatot valóban a termékkel folytatták le.  A versenyhatóság szerint a vizsgálati anyag még akkor is alkalmatlan lenne a kommunikációs eszközökben tett állítások igazolására, ha elfogadták volna, hogy a vizsgálat a Hollywood Patch termékkel történt. „A kommunikációs eszközökben tett állítások valóságnak való megfelelését illetően a becsatolt vizsgálati anyag lényegében semmilyen bizonyítékkal sem szolgált. A becsatolt vizsgálati anyag a vizsgált termék narancsbőrre gyakorolt hatásáról tartalmaz adatokat, miközben az eljárás alá vont kommunikációs eszközeiben a Hollywood Patch elnevezésű terméket fogyásra ajánlja” – fogalmaz a GVH.

A hivatal azt állapította meg, hogy a Telemarketing a Hollywood Patch termék népszerűsítése során tavaly február 25. és március 25. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor internetes oldalán és televíziós reklámjaiban a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. Emiatt a vállalkozás hárommillió forint bírságot kapott. A GVH arra is kötelezte a vállalkozást, hogy internetes oldalán három hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a versenyhatóság döntését.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés