hirdetés
hirdetés
hirdetés

Francia olvasottságmérési feladatok az Ipsosnak

Magyarország mellett immár Franciaországban is az Ipsos méri a nyomtatott sajtó olvasottságát. Az Ipsos France tenderen nyerte el a feladatokat.
hirdetés

Az Ipsos Csoport nemcsak Magyarországon méri a nyomtatott sajtó olvasottsági mérését, hanem immár Franciaországban is, miután az Ipsos France médiakutatási üzletága elnyerte a témában kiírt tendert – erről a csoport magyarországi leányvállalat tájékoztatott.

Franciaországban a napilapokat és a magazinokat korábban külön mérték.  A jelenlegi tenderkiírásban megjelenő egységesítési szándék kettős cél szolgált: egyrészt a napilapok, illetve a magazinok mérésének összevonását - amivel az összes nyomtatott sajtótermék egy közös kutatásba került -, másrészt a pályáztatás azzal akarta segíteni és modernizálni a kutatást, hogy az adatfelvétel folyamatába a számítógépek/laptopok kiemelt szerepet kaptak. Mostantól a nyomtatott sajtó olvasottsági adatait Franciaországban vagy interneten keresztül gyűjtik össze (CAWI), vagy önkitöltős kérdőívekkel kerülnek az interjúkészítő laptopjára (CASI).

A kiírók igyekeztek figyelembe venni azt a világtendenciát is, miszerint az olvasottságmérések mintája egyre nagyobb és az adatközlések egyre gyakoribbakká válnak.

„A beadott pályázatunk szakmailag megalapozott volt, számos külföldi – európai és az Egyesült Államokban szerzett - tapasztalatra építve. Másik erősségünk a kreativitás volt. Egyedi és eredeti ötleteket mutattunk be, amelyek egyszerre szolgálták az összes érintett lap érdekeit” – nyilatkozta Bruno Smutz, az Ipsos France Médiakutatási igazgatója.

Magyarországon a nyomtatott sajtó olvasottságának vizsgálata kezdetektől fogva egységesen történik, a napilapokra és magazinokra egy kutatáson belül sor.  A hazai olvasottságmérést végző Ipsos-GfK konzorcium a laptoppal támogatott adatfelvételre (CAPI) 2004-ben állt át, azóta a kérdezőbiztosok papír helyett notebookon rögzítik a válaszokat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés