hirdetés
hirdetés

Fűtött mozitermek

2001-10-31
Nyárutón úticélom Portugália volt. Gyönyörű táj, közvetlen emberek és forróság. Híres bédekkereket lapozgatva kiderítettem, hogy a portugál emberek bizony prűdek, úgyhogy attól tartottam, mellőznöm kell a monokinis hölgyek látványát.

Fűtött mozitermek
(Erotikus reklámfesztivál)

[2001.10.31.]

Nyárutón úticélom Portugália volt. Gyönyörű táj, közvetlen emberek és forróság. Híres bédekkereket lapozgatva kiderítettem, hogy a portugál emberek bizony prűdek, úgyhogy attól tartottam, mellőznöm kell a monokinis hölgyek látványát.

Nem így volt. Már ekkor sejtettem, hogy hibás mondatok csúsztak informátorom hasábjaira. De amikor megkaptam a LEAF meghívását, tökéletesen megvilágosodtam: az a nemzet, amely erotikus reklámfesztivált szervez, csak szabadszellemű lehet.

Nem vitás, egyéb elfoglaltságom miatt kihagyom életem nagy lehetőségét, mert az biztos, hogy nem leszek november 14. és 18. között Lisszabonban. Nem láthatom, hogyan formál hajlékony sudár barna női test kávészemet, s nem kacsint rám cinkosan a portugáliai erotikus reklámfesztivál jelképe, a hosszú pillás szem.

Az mindenesetre tanulságos, hogy amíg mi a Lajtán innen az erotika törvényi szabályozásával gyötrődünk, addig Európa déli és nyugati végén nyolc kategóriában is díjat osztanak e témában.

Tilos közzétenni - a szexuális árukon vagy a szexuális áruk üzletén kívül - az olyan áru reklámját, amely szexuális ingerkeltésre irányul – vallják törvényhozóink, kellő szabadságot biztosítva a paragrafust alkalomhoz illően értelmezni kívánóknak. Azt persze sokan megénekelték már, hogy ez a bizonyos szexuális ingerkeltés mennyi mindent is jelenthet valójában. Tudjuk, hogy akad, aki már egy női biciklitől is képes nemi izgalomba jönni, másoknak a pornófilm is unalmas már.

Portugáliában pedig immár másodszor rendezik meg az Erotikus Reklámfesztivált. Itt csak olyan hirdetések versenyeznek, amelyek kimondottan a szexuális ingerkeltést tűzték célul. A tavalyi győzteseket elnézve nem csupán női mellet két kézzel takaró plakátok, félszellemes szlogenek és jégkrém-falloszok jelentik az erotikát, ám nálunk még ezek is durván megsértették a közízlést. Legalábbis az ennek megállapítására felkent ítészek szerint. Ha már nevezni nem tudunk – mert nincs mivel –, akkor legalább vessünk néhány pillantást Lisszabon felé. Az minden kétséget kizáróan kiderül, hogy drákói törvénykezésünknek és álszemérmes önszabályozásunknak köszönhetően mi mindenről maradunk le. Már azok, akik egyéb elfoglaltságuk miatt kihagyják. Aki teheti, vegyen részt (www.prisma-mag.com) és útközben olvassa a Kreatívot. Várom az élménybeszámolókat.

Dimako IV.Végezetül szeretném figyelmükbe ajánlani a Marketing Rovat Dimako mellékletét, amely a CRM-mel foglalkozó direkt marketing tárgyú konferencia legérdekesebb előadásainak szemelvényeit közli.

Jót, s jól:

\n This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. >Gosztonyi Csaba,
főszerkesztő

hirdetés
hirdetés