Fúzió a légfrissítő-piacon
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése nyomán megnyílt az út a Procter & Gamble (P&G) előtt, hogy felvásárolja a Sara Lee légfrissítő üzletágát. A P&G más országokban - Ausztria, Németország, Norvégia, Ukrajna, Törökország - és az Európai Bizottságnak is benyújtott ilyen irányú kérvényt.
A GVH-nak azt kellett megvizsgálnia, hogy az összefonódással nem csökken-e jelentős mértékben a verseny az adott piacon, különösen, ha ez gazdasági erőfölény létrehozása vagy megerősítése következményeként történik. A versenyhatóság megállapította, hogy a Sara Lee légfrissítő üzletága és a P&G magyarországi tevékenysége között nincs átfedés (a P&G légfrissítő-márkája nem jelenik meg a hazai piacon), így a tranzakció által csak a vállalat portfóliója fog növekedni.
A termék a felvásárlás után továbbra is ugyanazon márkanév alatt, Ambi Pur néven fog megjelenni, a P&G viszont fejleszteni kívánja az újonnan kibővült részlegét.