Geszti reklámjait a vakok is értik
Hogyan vásárol, választ terméket egy hipermarketben az olyan ember, aki nem lát? Milyen marketingeszközök működnek az ő esetükben? Miért szeretik Geszti reklámjait a látássérültek? A Kreatív videója.
Varga Szabolcs számára nem idegen az ingázás. Két munkahelye közül az egyik, a Láthatatlan Kiállítás miatt Budapestre kell utaznia, a másik, egy civil szervezet irodája pedig Székesfehérvárra szólítja. Ő maga Győrben él. Napi szinten utazik tehát tömegközlekedéssel, ami nem jelent gondot számára, pedig nem lát.
A vakokat tehát mindössze az különbözteti meg a látó emberektől, hogy az életükben vannak olyan tevékenységek, melyeket körülményesebben tudnak elvégezni, mint azok, akik látnak. Ilyen az olvasás, a számítógépek, telefonok és kütyük kezelése, melyhez speciális programokat használnak. Szabolcs állítása szerint a digitalizáció nagy könnyebbséget hozott a vak emberek számára a különféle írásfelismerő és -felolvasó szoftverek kifejlesztésével. Ez segítségére volt többek között abban is, hogy jogi végzettséget szerezzen.
A vásárlás is azon tevékenységek közé tartozik, amely közben egy vak ember sokkal több akadállyal szembesül, mint a legtöbb hipermarket-látogató. Elkísértük Szabolcsot, megnéztük, hogyan tudja megtalálni a neki tetsző termékeket és megkérdeztük, milyen reklámeszközök hatnak rá a mindennapokban, honnan értesül az akciókról és hogy a marketingesek vajon odafigyelnek-e arra, hogy a vakok is megértsék az üzeneteiket?
A videó elkészítésének eredeti ötlete a Kreatív Csoport A kóstoltatáson túl címet viselő szakmai délelőttje kapcsán merült fel, amely február 29-én lesz az A38-as hajón. A részletek, az előadók és a témák itt olvashatók.